Paranoid(Paranoya) kişilik bozukluğu sahip olan insanlar hayatların da hep şüphecilerdir. Arkadaş ilişkisinden tutun aile ilişkisine kadar bu insanlar çok şüpheci yaklaşırlar. Toplumumuz da belirli bir kesim de olan bu kişilik bozukluğu gerçekten çevresinde olan insanları hayattan bezdiriyor.
Aşırı derecede kuşkucudurlar.

Yeterli bir sebepe dayanmaksızın başkaları tarafından kullanılacağını veya zarar göreceğini düşünürler. Sürekli bir endişe ve stres halindedirler.
Kontrolsuz şekilde kıskançtırlar.

Partnerlerini, arkadaşlarını, çevresini, ailesini aşırı derece de kıskanırlar. Onlardan başka kimseyle konuşmasın sürekli ne yaptıklarını hesap vermesini isterler. Paranoyak insanlar en yakınından bile şüphe duyar.
Kimse ile sırlarını paylaşmazlar.

En yakını olsa bile sırlarını paylaşmazlar. Bir gün sırlarının koz haline gelmesinden korkarlar. Sürekli biri tarafından zarar göreceğine inanırlar.
Kin tutarlar.

Paranoyak insanlara eğer zamanın da bir yanlış yaptıysanız asla unutmazlar. İntikam almak için can atarlar. Adeta kafasında intikam planı düşünürler.
Gereğinden fazla alıngandırlar.

Eğer şaka yollu onlara bir laf söylerseniz bunu ciddiye alabilir ve alınabilirler. Onlarla konuşurken kelimelerinizi seçmelisiniz yoksa, üzülen taraf siz olursunuz. Her dediğiniz lafın altından bir şey çıkarabilirler.
İnatçıdırlar.

Eğer bir konuda tartışırsanız onun fikirleri kabul edilmezse yandınız demektir. Her daim onlar doğrudur ve size üstünlük kurarak zorla fikirlerini kabul ettirirler.
Aşırı derecede koku, ses duyarlılığı vardır

Ses ve kokuya duyarlılıkları vardır. Hemen bir koku değişimi algılayabilirler veya bir ortamda ses, tıkırtı gibi şeyler duyarsa anında farkında olurlar. Bu kişiler uykusu hiç ağır geçmez en ufak seste uyanırlar ve tedirgin olurlar.
Öfkeli durum hali gözlenir.

Her daim öfkeli ve içinde patlamaya hazır volkana sahiptirler. Bu gibi kişilerle iletişim halindeyken kelimelerimizi ve hareketlerimi düzgün şekilde yapmalıyız. Yoksa sonu kötü olabilir. :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
22Cevap
güzel ve harika bir bence olmuş. faydalı ve detaylı yazmışsınız. emeğinize sağlık. teşekkür ederim.
Bende bunlardan biriyim sanki ama ben bununla mutluyum.
Böyle birini tanıyorum. Seyrek görüşmeye ve sohbet etmemeye çalışıyorum.
Ne kadar kötü huylar yaa öyle oluyor gerçekten kıskançlık herşey oluyor insanlarda
Bu özelliklerin hepsi bende var. Acaba hasta olabilir miyim?
Kuşkularla şüphelerle yaşanmaz bu hastalık tedavi gerektirir
Bu tanıyı kendime koyali 2.5 ay falan oluyor takip ettiğim bazı kaynaklardan çözüm yolu araştırdım fakat maalesef ki yok o psikolojiye girdigim an beynim sanki kitleniyor düşüncelerime engel olamiyorum pandemi azalırsa
Bir psikologtan mutlaka yardım alicam
Bu yazdıklarının tıpa tıp aynısını kendinde barındıran lanet tipleri bizzat tanıyorum ne yazık ki..
Çevremde ne çok paranoid varmış meğer :)
Tanımasak daha iyi değil mi?
Baya bilgilendirici olmuş
Iyiki bu tip bir insan değilim.
hmm, ben de mi öyleyim biraz sanki :)
aaa bana benziyor kim bu acaba? :D:D:D
Sanki ben birazcık bundanım 😁😅
Çoğu kişi günümüzde öyle maalesef
Herkes öyle değil mi ya günümüzde
Bu devirde herkese sır paylaşılmaz. Güven yok.
Böyle biri olmadığıma sevindim
Beni tarif ettiniz sanki.😅
Denk gelmesim böyle tiplere
Çoğu kişi günümüzde öyle
Güzel film 📽
Hangi film ve neyi anlatıyor ismini söylermisiniz filmin
az önce paranoya oldugumu ogrendım thx
inadın babası var bende
Bilgi verici
Gercekden kötüymüş
İçimde dinmeyen bir öfke var 😁
Güzel film tavsiye ederim 😁
çok kötüüü (⊙_⊙;)
Yazık yaşanmaz böyle
Günümüzde çoğu kiş üyle
muhtesem
uzak durmak lazım
Sadece aşırı kuşkuculuk, inatçılık, kin tutmak var
Çok kötü ya
Yararlı
bazı özellikler ben de var
bildiğin deli işte
Gereksiz insanlar
Bunlar sıyırmış 🤣
Zor durum.