Kadın ve erkeğin birbirinden farklı düşünen ve hareket eden iki zıt kutup olmasının bilimsel kanıtlarına göz atmaya ne dersiniz? Sıklıkla kadınların gün sonunda ne yaptıklarını anlatırken erkeğin sadece iki çift laf etmesi ya da 'hıhı' diyerek geçiştirmesinin bir sebebi var.
Kadın ve erkeklerin dinlenirken çekilen beyin taramalarına bir göz atın:

Kadınların empati, iç görü ve sezgilerinin kuvvetli olmasında prefrontal (alın) kortekslerinin erkeklere nazaran küçük yaşlardan itibaren daha hızlı olgunlaşıp daha büyük olması sebep olarak gösterilebilir.

Erkeklerin bazen içinde bulundukları durumlardan hızla kaçması ya da çok fazla ciddiye almasında onları hızlı karar vermeye zorlayan amigdala bölgelerinin kadınlara nispeten daha büyük ve meşgul olması hasebiyle olabilir.

Bu bizim suçumuz değil, evrimsel adaptasyon ile daha güçlü taraf olan bizler ailemizi tehditlerden koruyan ve savaşlara katılmak zorunda olan bir zümre olduk.
Kadınları biz erkekler her zaman çok fazla düşünen ve endişelenen kimseler olarak gördük.

Ama aslında anterior kortekslerinin, diğer bir adla beyinlerinin evham oluşturan taraflarının, annelik iç güdüsü ile erkeklerden daha büyük olmasını anlayamadık.
Beynimizin iki lobtan oluştuğunu herkes bilir. Bu iki lobu birleştiren köprüye 'Corpus Callosum' adı veriliyor.

Kadınlarda bu köprü erkeklere kıyasla biraz daha büyük. Bu onların sağ ve sol lobları arasında bağlantı kurmasını kolaylaştırıyor. Böylelikle kadınlar biz erkeklere 'nereden çıktı bu şimdi' şaşkınlığını rahatlıkla yaşatabiliyor :)
Ve sırada tıp konusunda az da olsa genel kültürü olan herkesin bilgi sahibi olduğu hormon: Oxytocin! Oxytocin'e kısaca duygusal bağlılık ve aşk hormonu denilebilir. Bu hormon her zaman salgılanabilir ama özellikle kadınlar birleşme yaşadıktan sonra bir hafta boyunca düzenli salgılanıyor, erkekler de ise bu en fazla birkaç gün sürüyor. Ayrıca doğum sırasında kadınların bebekle bağ kurması ve doğumu kolaylaştırması için gerekli bir hormon. Bu hormonumuz erkekler de testosteronu düşürebiliyor. O yüzden erkeklerden sürekli romantik olmasını istemeniz, öz güven ve kuvvet veren testosteron hormonunun seviyelerini düşürerek bizi huzursuz hissettirebilir.

Bahsettiğimiz bu bilimsel veri ve ipuçlarından yola çıkarak partnerinizi daha iyi anlayabileceğini umarak bencil olmayan bir ilişki kuracağınızı huzurlu günler diliyorum. Hoşça kalın!
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar