Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

İnsanların, yaşadıkları olaylar karşısında gösterdikleri tutumları, davranışları kendilerini etkilediği kadar çevresini de etkilemektedir. Bu etkileme bazen olumlu olabilirken, bazen de olumsuz olarak yansıyabilmektedir.

Her insan pozitif olacak diye bir durum yoktur ya da her olayı iyi yönüyle düşünmesi gerekir diye bir kural da yoktur.

İnsanız, negatif düşüncelerden, olaylardan ve duygulardan çok çabuk etkilenebiliriz. Burada önemli olan etkilenip, etkilenmememiz değildir. Bu karamsar olayların etkisinde ne kadar kalıp, hayatımıza yansıttığımızdır.

Pozitif ve negatif düşünceye sahip insanların arasındaki farklı özellikleri hemen hemen hepimiz kolay bir şekilde anlarız ama yaşadıkları olaylara verecekleri tepkileri hepimiz anlayamayız çünkü pozitif ve negatif insanların olaylara yaklaşımları arasında belirgin farklılıklar vardır.

O yüzden, bugünkü paylaşımda bu konuyu ele alıp, pozitif ve negatif insanların davranışları ve en belirgin özellikleri hakkında birkaç şey yazmak istedim.

Buyurun bakalım...

1- Zorlu koşullar karşısındaki davranışları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Başlarına ne kadar zorluk gelirse gelsin pes etmezler. Her şeyin bir çıkış yolu olduğunu bilirler ve inanırlar. Bu durum onları ne kadar zorlarsa zorlasın yine de durumun pozitif taraflarını düşünmeye kendilerini odaklarlar ve duygularının onları yönetmesine izin vermezler.

Negatif insanlar: Başlarına gelen küçük bir olayda bile gerisinin gelemeyeceğini, bu işin orada sonlanacağını düşünür ve pes ederler. Mesela, bir şey yapmak istediler ve bu şeyi yapmaya başladıktan sonra küçücük bir engelle karşılaştılar diyelim, işte bu anlarda o küçücük engele yenik düşerler. Kendilerini toparlamak için uğraşmazlar. Kısaca, pozitif insanların gösterdiği tutumu gösteremezler ve duygularına yenik düşüp, kontrolü onların eline vermeyi tercih ederler.

2- Kendilerine olan davranışları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Bu kişiler kendilerine karşı nasıl davranmaları gerektiğini çok iyi bilirler. Yani öz güvenleri vardır. Kendilerini yargılamazlar, dışlamazlar, "ben böyleyim ve kötüyüm. Benim şuram kötü..." gibi kendilerine zarar verecek düşünceleri düşünmezler. Kendilerine karşı nazik davranırlar ve sevecendirler. Kısaca, kendi değerlerini çok iyi bilirler ve kötü düşünceleriyle kendilerine iyilik yapmayacaklarını, aksi takdirde kendilerini çıkmaza sürükleyeceklerini ve kötü duruma düşüreceklerini bilirler ve ona göre davranırlar.

Negatif insanlar: Fazlasıyla kötümserdirler; kendilerine karşı bile... Kendi değerlerinin farkında değildirler. Onlar için kendileri bir hiç ama başkaları bir tanedir. Yani kendilerini kötülemekte, sürekli kötü yanlarını düşünmekte üstlerine yoktur. Burada gülünç olan bir durum vardır. O da, bu yaptıkları davranışlarının bilincinde olmalarıdır. Yani bu şekilde düşünerek kendilerine zarar verdiklerinin farkındadırlar ama yine de zarar vermeye, psikolojilerini bozmaya, strese girmeye ve bu şekilde düşünmeye devam ederler. Hayatla barışık olmadıkları gibi kendileriyle de barışık değildirler.

3- Yeni deneyimlere karşı bakış açıları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Yeni deneyimlere ve farklılıklara açıktırlar. Hatta bu duruma oldukça sevinirler çünkü yeni deneyimler yaşayacaklarını, yeni insanlar tanıyacaklarını, yeni bilgiler öğreneceklerini ve yeni fırsatlarla karşılaşacaklarını bilirler. Ellerine gelen fırsatları değerlendirmenin ne kadar önemli olduğunu, bunları geri çevirmeyip, iyisiyle kötüsüyle yaşamalarını ve tecrübe edinmeleri gerektiğinin de farkındadırlar.

Negatif insanlar: Yeni deneyimlere ve farklılıklara oldukça kapalıdırlar. En ufacık bir yeniliğe ya da farklılığa bile tahammül edemezler çünkü bu yeniliklerin onlara zarar getireceğini, hayatlarını bozacağını, tehlikeli ve riskli olabileceklerini düşünürler. Bu yüzden ellerine geçen güzel bir fırsatı bile hiç düşünmeden geri teperler.

4- Eleştiri karşısındaki davranışları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Eleştiriye açıktırlar. İnsanlar tarafından eleştirilmekten kaçmazlar. Kötü eleştiriyi bile kaldırabilirler. Kötü eleştiren insanlara alınıp, gücenme gibi bir davranış göstermezler. Aksi takdirde bu kötü eleştirilerin bile yapıcı olduğunu ve ders çıkartılması gerektiğini düşünürler. Kısaca, insanların eleştirilerine kulak asılması gerektiğini, ciddiye alınması gerektiğini ve yanlış giden bir şeyler varsa düzeltmeleri gerektiğini düşünürler.

Negatif insanlar: Eleştiriye açık olup, olmamalarını bırakın, eleştiri lafını duyar duymaz buz kesilirler ve o cümlenin devamına katlanabileceklerini düşünmezler. Eleştirilmek onların korkulu rüyasıdır. İyi bir şekilde eleştirilmeye bile katlanamazlar çünkü o iyi eleştirilerin altında bile kötülük barındırdığını ve yermeye çalıştıklarını düşünürler. Kısaca, eleştiriye kesinlikle katlanamazlar. Ders çıkarmakmış, davranışları düzeltmekmiş umurlarında olmaz çünkü yaptıkları işlerde yanlış olmadığını düşünürler.

5- Affetme karşısındaki tutumları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Kin gütmek ne demek bilmezler. Kendilerine kötülüğü dokunan insanları bile bir süre sonra affederler. İntikam alma duygusu, yaşatılanları yaşatma duygusu gibi bir algıya kapılmazlar.

Negatif insanlar: İntikam hırsıyla, yaşatılanları yaşatma algısıyla yanıp, tutuşurlar. Kin de güderler. Pozitif insanların tam tersini düşünürler. Yani kendilerine zararı dokunan insanları affetmenin salakça olduğunu, affederlerse o kişi tarafından yine zarar göreceklerini düşünürler. Bu kişiler için affetmenin sözü bile yapılamaz.

6- İnsanlara karşı olan tavırları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Başkalarının davranışlarına, giyimlerine, fiziklerine, yüzlerine ya da başarılarına karşı takdir etmeyi, güzel sözler söylemeyi huy edinmişlerdir. Yani kıskançlık ne demek bilmezler. Gerektiği durumlarda tebrik edilmesi gerektiğini savunurlar. Başka insanlardan aynı tepkileri alamasalar bile onlar bu davranışlarını sergilemeye devam ederler. Kısaca, başkalarının başarılarından feyiz alırlar ve o noktaya gelebilmek için çalışıp, didinirler. O tür insanları görmek, onlar için motivasyon kaynağıdır.

Negatif insanlar: Bu insanlar için durum pozitif insanlardaki gibi değildir. Başkalarına karşı kıskançlık duygularını gün yüzüne çıkarırlar. Yani kendilerinde olmayan bir durumu başkalarında gördükleri zaman, tut tutabilirsen diyebilirim. Onlara anlayışla yaklaşmazlar, emekle ya da çalışıp, didinerek o noktaya geldiklerini düşünmezler. Kendilerinde olmayanı, bir başkasında görürlerse kıskançlığa başvurup, onları yermeye çalışırlar. İnsanlar tarafından bu yaptıklarının anlaşılmadığını zannederler ama bazen tek bir bakışlarıyla ya da tek bir sözcükleriyle apaçık, "ben seni kıskanıyorum" imajını verirler.

7- Öğrenmeye ve gelişmeye karşı olan tutumları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Yeniliklere açıktır demiştim ya işte, bu maddede bunu daha iyi anlayacaksınız çünkü pozitif insanlar, öğrenmeye, gelişmeye, beyinlerini doldurmaya da açıktırlar ve heveslidirler. Başkalarından yeni şeyler öğrenmeyi gurur meselesi yapmazlar. Yani başkasının bildiğini ama kendinin bilmediğini düşünüp, hayata küsmezler. Aksi takdirde bilmediklerini başkaları tarafından öğrenmek onlar için iyi bir durumdur çünkü o kişilerin yardım ettiğini, kendisini bilinçlendirmek için böyle bir şey yaptıklarını düşünürler.

Negatif insanlar: Yeniliklere açık olmadıkları gibi yeni bilgiler öğrenmeye, gelişmeye ve beyinlerini doldurmaya da açık değildirler çünkü "her şeyi ben bilirim", "benden başka bilen yok", "her şeyin iyisini ben yaparım, onlar yanlış yapar" şeklinde düşünürler ve hâliyle de kendilerini yeni bilgiler öğrenmeye de kapatırlar. Bazı insanlarla bilgi konusunda karşı karşıya kaldıklarında ve bazı konuları bilmedikleri ortaya çıktığında aşırı sinirlenirler ve saldırgan tavırlar gösterirler çünkü onlar her şeyi bilirler. Yani öyle düşünürler ve insanlar tarafından bu düşüncelerinin ezilmesine katlanamazlar çünkü utanırlar ve öyle bir şey olmadığını, her şeyin doğrusunu bildiklerini körü körüne savunmaya devam ederler.

8- Duyarlılık konusundaki tavırları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: İnsanların duyguları, düşünceleri ve hisleri onlar için önemlidir. Önemli olabilmesi için tanımalarına da gerek yoktur. İster haberlerden duysunlar, isterse başkalarından duysunlar... Onlar için vicdanın, merhametin ya da duyarlı davranmanın insanına, hayvanına ya da bitkisine göre seçilmeyeceğinin farkındadırlar. Kısaca, duyarlı davranmanın insanlık gereği olduğunu bilirler. Hiç tanımadığı bir kişinin sevinciyle, gülüp mutlu olmasını da bilirler; üzülüp, ağlamasını da bilirler.

Negatif insanlar: Bu durum onlar için umursanmayacak ve değersiz bir konudan ibarettir. Yani ellerine geçen ilk fırsatta kendilerini yermeye çalışan bu insanlar, konu vicdan, merhamet ya da duyarlılık söz konusu olduğunda kendilerini çok sevmeye başlarlar. Onlar için bu gibi durumlarda başkasının ne düşündüğü, ne hissettiği hiç önemli değildir; sadece kendilerinin ne yaşadığı ve ne hissettiği ya da ne düşündüğü önemlidir. Yaşanılanlardan da zerre kadar etkilenmezler.

9- Motivasyon konusundaki düşünceleri ve davranışları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Küçücük ama olumlu bir olaydan bile mutlu olmayı ve motivasyonlarını artırmayı bilirler. Sadece kendilerini de değil, başka insanları da bu konuda yüreklendirmeye çalışıp, çabalarlar. Kısaca, başka insanları kendilerinden ayırmazlar. Kendi motivasyonları için onları, onların motivasyonu için de kendilerini örnek vermeyi sever ve seçerler.

Negatif insanlar: Motivasyon denilen duyguya inanmazlar. İnanmadıkları için de geliştirmeye, artırmaya ya da bir şeyleri başarmaya kendilerini odaklamazlar. Kısaca, motivasyon konusunda yerlerde sürünürler ve insanları da bu algıya çekmeye çalışıp, onların da kendileri gibi olmasını isterler. Bu özellikleri yüzünden hayata, olan olaylara kara kara bakmaya alışıktırlar.

10- Özür dileme konusundaki davranışları

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?

Pozitif insanlar: Hayata iyi yönünden baktıkları gibi özür dileme konusuna da iyi yönden bakmayı tercih ederler. Yani bir suç işlemişlerse ve bunun farkında iseler gidip, özür dilerler. Özür dileme konusunu da gurur meselesine dönüştürmezler. Kısaca, özür dilemek onlar için gerekli ve kolay bir durumdur. Başka insanlardan da bu durumu beklerler ama onlar yapmasa bile kendileri yapmaya ve örnek olmaya devam ederler.

Negatif insanlar: Diğer her şeyden olduğu gibi özür dilemekten de nefret ederler ve asla dilemezler. Sürekli kaçma girişimindedirler. Yani suçlu olduklarını bilseler de gidip, özür dilemezler çünkü bunu gurur meselesi yaparlar. Özür dilerlerse, düşük gözükeceklerini zannederler ve özür dilemekten kaçarlar ama hata yapmaktan kaçmazlar. Bir de kendileri özür dilemezler ama başkalarının, kendilerine karşı bir hatası olduğunda özür dilemelerini ve hatalarını anlamalarını isterler.

Negatif bir zihinle; pozitif bir hayat yaşayamazsın!..

Pozitif düşünceler seni yükseltir. Negatif düşünceler ise seni hep aşağıya çeker.

Negatif insanlara maruz kalmak, radyasyona maruz kalmak gibidir! Kısa süreli, düşük dozlara dayanabilirsiniz ancak sürekli maruz kalmak, sizi öldürür!.. (Ts. Eliot)

Pozitif ve negatif insanlar hakkındaki paylaşımım bu kadardı. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sürçülisan yaptıysam, kusuruma bakmayın.

Hoşça kalın...

20.02.2018 Salı

08:55

Pozitif İnsanlarla, Negatif İnsanlar Arasındaki En Belirgin Özellikler Nelerdir?
Cevapla