Telefon şarjı bitmeden takmak mı, dolmadan çıkartmak mı yoksa her ikisi de mi zararlı?
Bitmeden takmak
Dolmadan çıkartmak
Her ikisi de
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
%10 civarına inince telefonu şarja takmanın doğru olduğunu uzmanlar söylüyor yüzde 10 a inince şarja takınca çabuk dolum sağlayabilirsin ve batarya zarar görmez tamamen bitirmek sanılanın aksine bataryayı kurtarmaz aksine bataryanın geç dolmasına sebep oluyor 3 saat-4 saati buluyor telefonun telefonu orjinal tam amperli şarj cihazlarıyla şarj edin
dolmadan çıkarmak boş yere eksik batarya ile güne başlamak demektir.
Tam bitmeden takman mümkünse uyarı verdiği %15 altında hemen takılmalıdır ama % 5 seviyesine kadar inip sorun görmeyenler var. Telefonlar %5 altında ikinci uyarıyı verir bu yüzden %5 altında kesin takılmalı kapanmadan.
b dedim.
Cevap
28Cevap
CEVAP ( Ğ ) : Yani olay şu. Aslinda klişeleşmiş bir yanlıs bilgi var. Telefonu tam boşalmadan şarj etme, tam dolmadan çıkarma. Böyle bisey yok. Aksine telefonu hicbir zaman tamamen bosladiktan sonra sarj etmeyin. Bataryanin pil ömrü denilen bir hadise var. Örneğin yeni nesil akıllı telefonların ortalama pil ömrü 1000 dir. Bu neye göre belirlenmistir. Tamamen bataryanın bitmesine göre. Telefonum zarar görür diye endişe etmeyin. Karni ne zaman acıkırsa verin odunu :))
Hiçbiri. Artık mühendisler bu gibi olayların olacağını bildiği için bataryaları daha dayanıklı tasarlayıp üretiyorlar. Yani kafana kullan. Amaaa orjinal şarj cihazı kullanmak şartıyla.
Yeni nesil bataryalarda bunlara dikkat etmeye gerek yok hepsi şehir efsanesi işini gormezse tak görürse çıkar istediğin gibi kullan ciddi söylüyorum bak qualcom bu konuda cok yatırım yaptı
Li iyon piller için hafıza etkisi sorunu yoktur, dolayısıyla bu pilleri şarj etmek için tam olarak boşalmalarını beklemek gerekmez. Ayrıca yine aynı nedenden dolayı şarjı yarıda kesmek pil için olumsuz bir etki yaratmaz.
Pile bağlı. Yeni telefonlardaki piller öyle dandik bozulan türlerden değiller. Hatta pil gücüne göre performansta iyileşme oluyor. Pil tembelleşme olayı eski pillerdeydi.
kafana göre kullan nasılsa günün birinde bozulacak bataryalar belli sayıda şarj olacak şekilde üretilir az şarj edip çok sarja takarsan zararı olur
Her 2 side %5-10 arasibdayken takacan %90-100 arasi cikartacaksin fazla sarjda tutmuyacaksin
telefonu %20den az ve %80 den fazla şarjda bırakma abi tavsiyesi
Benim kafam rahat iphone 6 plus bataryasi zarar gormedigi icin 👍 Nasil istersem
Yav duzgun yok mu bitmeye yakin tak fullenince cikart :d
farketmiyor lithum pilde orjinal amperde sarj edildiği sürece
hic biri zararli degildir kendi kendine kapanacak kadar desarj etmek zararlidir
uyarı verene kadar takmicaksın dolana kadar cıkarmican
Şu anki teknolojide üretilen batarya için pek bir şey fark etmez ancak Power bakınız var ise Şarjımız yüzde yüz iken power bank takıp hiç çıkartma olmanız en sağlıklısı olacaktır
cidden bu çok önemli mi senin için?
evet hayat memat meselesi
Şimdi ki telefonlar akıllı bir şey olmaz
İkisinide yapıyom bir zararını görmedim
%40 a gelmeden takma %80 den önce çıkarma
valla 3 şık da yanlış.4. Şık
İkisinide yapıyorum bir zararı olmadı suana kadar
Dolmadan cikarmak daha zararli
bitmeden takmak daha zararlı gibi
açıkçası umurumda değil
ikiside
%15 te takılır %100 olunca hemen çıkartılır :)
her ikiside
Her ikisi de
Farketmiyor artık ya
İkiside zararlı.
ikisi de
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar