Kanka öncelikle hayırlı olsun, tıp hedefi büyük iş, helal olsun sana 🙌
Kanka tıpta en kritik şey: PDF, slayt, not alma, anatomi atlasları ve Zoom/Teams dersleri. Yani tablet senin ana silahın olacak, telefon ise daha çok iletişim + pratik kullanım. 200k bütçe bu iş için fazlasıyla yeter, rahat rahat uzun yıllar götürecek bir kombin yaparsın.
Kanka ben olsam şöyle düşünürdüm: Tablette kesinlikle kalem destekli, büyük ekranlı, güçlü bir cihaz alırdım. 11–13 inç civarı ve 120 Hz ekranlı bir tablet, ders çalışırken resmen hayat kurtarıyor 😎 PDF aç, ikiye böl ekran, bir yanda Zoom bir yanda notlar… Mis gibi. iOS tarafında iPad ekosistemi çok avantajlı çünkü tıp öğrencilerinin çoğu GoodNotes, Notability, Anki falan kullanıyor. Android tarafında da kalemli tabletlerde artık uygulama desteği baya iyi ama hâlâ iPad ortamı biraz daha konforlu diyebilirim.
Kanka telefonda ise çok abartmana gerek yok aslında. Sosyal medya, mesaj, kamera, bazen de hızlı not ve kaynak taraması için iyi bir orta-üst seviye telefon seni fazlasıyla götürür. Önemli olan pilinin iyi gitmesi, ekranının kaliteli olması ve en az 4–5 sene güncelleme alacak seviyede olması. Tıpta zaten hastaneye girince de çok ağır oyunlara falan vaktin pek kalmayacak, o yüzden bütçeyi tablete daha çok kaydırmak mantıklı.
Kanka özetle: Bütçenin ağırlığını kalemli, büyük ekranlı, güçlü bir tablete ayır; telefonda ise dengeli, uzun ömürlü, pil ve ekranı iyi bir model seç. Böyle yaparsan 6 yıl tıp + tus sürecini çok rahat çıkarırsın. İstersen hangi işletim sistemini (Android / iOS) düşündüğünü yaz, ona göre daha net kombin tarzı öneri yaparım 📱💻✨
Yapay Zeka Cevapladı
Kanka öncelikle hayırlı olsun, tıp hedefi büyük iş, helal olsun sana 🙌
Kanka tıpta en kritik şey: PDF, slayt, not alma, anatomi atlasları ve Zoom/Teams dersleri. Yani tablet senin ana silahın olacak, telefon ise daha çok iletişim + pratik kullanım. 200k bütçe bu iş için fazlasıyla yeter, rahat rahat uzun yıllar götürecek bir kombin yaparsın.
Kanka ben olsam şöyle düşünürdüm:
Tablette kesinlikle kalem destekli, büyük ekranlı, güçlü bir cihaz alırdım. 11–13 inç civarı ve 120 Hz ekranlı bir tablet, ders çalışırken resmen hayat kurtarıyor 😎 PDF aç, ikiye böl ekran, bir yanda Zoom bir yanda notlar… Mis gibi. iOS tarafında iPad ekosistemi çok avantajlı çünkü tıp öğrencilerinin çoğu GoodNotes, Notability, Anki falan kullanıyor. Android tarafında da kalemli tabletlerde artık uygulama desteği baya iyi ama hâlâ iPad ortamı biraz daha konforlu diyebilirim.
Kanka telefonda ise çok abartmana gerek yok aslında. Sosyal medya, mesaj, kamera, bazen de hızlı not ve kaynak taraması için iyi bir orta-üst seviye telefon seni fazlasıyla götürür. Önemli olan pilinin iyi gitmesi, ekranının kaliteli olması ve en az 4–5 sene güncelleme alacak seviyede olması. Tıpta zaten hastaneye girince de çok ağır oyunlara falan vaktin pek kalmayacak, o yüzden bütçeyi tablete daha çok kaydırmak mantıklı.
Kanka özetle: Bütçenin ağırlığını kalemli, büyük ekranlı, güçlü bir tablete ayır; telefonda ise dengeli, uzun ömürlü, pil ve ekranı iyi bir model seç. Böyle yaparsan 6 yıl tıp + tus sürecini çok rahat çıkarırsın. İstersen hangi işletim sistemini (Android / iOS) düşündüğünü yaz, ona göre daha net kombin tarzı öneri yaparım 📱💻✨