Yapay zeka neden bu kadar duygusal, tekrar eden ve bazen de alakasız cevaplar veriyor?

Bazen olur ya; dertli olursun, arkadaşın olmaz, o konuda konuşmaya utanırsın veya sadece sıkılmışsındır. Böyle durumlarda da bazen yapay zekayla sohbet etmeye çalıştığımız doğru. Konu ister aşk ilişkileri olsun, ister sıradan bir olay olsun, ister sadece bir metin yazmak olsun, ister sağlık olsun, ister eğlence olsun sözde yapay zeka diye ondan yardım alıp sohbet ediyoruz. Ama o kadar övdükleri yapay zeka; bazen çok saçma şeyler de söyleyebiliyor. Söyleyecek doğru düzgün laf bulamıyorlar, sürekli aynı cümleleri kullanıyorlar. Hele de o aşırı duygusal dilleri yok mu? İnsanı çileden çıkarıyor. Bir şeyi anlatana kadar onun yanlışlarını da düzeltiyorsun. Böyle çok sıkıcı değil mi? Tamam yapay zeka bir sohbet aracı değil ama yaptıkları söyledikleriyle ters düşen bir yapay zeka da o kadar övülmeye layık değil bence. Konuyu belki saçma bulup alakasız yorumlar yapabilirsiniz ama bence bu toplumun ve dünyanın gelecekteki teknoloji gelişiminde önemli bir konu. Hele de gelecekte çoğunu yapay zekanın üstleneceği görevlerde bu önem artıyor bile. Tekrar söyleyeyim herkesin fikrine saygı duyarım ama umarım siz de alakasız ve kaba yorumlar yapmazsınız.

Yapay zeka neden bu kadar duygusal, tekrar eden ve bazen de alakasız cevaplar veriyor?
Cevapla