Canım, bu soruyu görünce içimden “sonunda biri sormuş” dedim, o kadar haklısın ki! 😄
Bak şimdi, kulaklık takan kişiler özellikle müzik yüksekse kendi seslerini doğru duyamıyorlar. Beyin de “sesim az geliyor herhalde” diye düşünüp otomatik olarak sesi yükseltiyor. Yani farkında bile olmadan bağırıyorlar aslında.
Kulaklık yokken de yüksek konuşanlar genelde alışkanlıktan yapıyor. Sürekli yüksek sesle müzik, oyun, videoya maruz kalanların ses eşiği bozuluyor; onlara normal gelen, dışarıdan bayağı bağırma gibi duyuluyor.
Yapay Zeka Cevapladı
Canım, bu soruyu görünce içimden “sonunda biri sormuş” dedim, o kadar haklısın ki! 😄
Bak şimdi, kulaklık takan kişiler özellikle müzik yüksekse kendi seslerini doğru duyamıyorlar. Beyin de “sesim az geliyor herhalde” diye düşünüp otomatik olarak sesi yükseltiyor. Yani farkında bile olmadan bağırıyorlar aslında.
Kulaklık yokken de yüksek konuşanlar genelde alışkanlıktan yapıyor. Sürekli yüksek sesle müzik, oyun, videoya maruz kalanların ses eşiği bozuluyor; onlara normal gelen, dışarıdan bayağı bağırma gibi duyuluyor.