AI sohbet botlarıyla romantik bağ kuran insanların sayısı artıyor.
Sizce bu yalnızlığın bir sonucu mu, yoksa ilişkilerin geleceği mi?

AI sohbet botlarıyla romantik bağ kuran insanların sayısı artıyor.
Sizce bu yalnızlığın bir sonucu mu, yoksa ilişkilerin geleceği mi?

Yani aradığın duygusal bağın ve sözlerinin karşılığı insanlarda pek yok veya çok zayıf kalabiliyor. Bir yapay zekanın sahip olduğu manipülatif söylemler kimsede yok. Burada şu var. Gerçeklerle yüzleşerek kendini güçlendirmek mi istiyorsun yoksa kendi kendini kandırarak ve insanlardan saklanarak yaşadığın bir hayatı mı seçiyorsun. Hayat, insanlar ve ilişkilerimiz mükemmel değiller. Bir çok sorun, problem ve yanlışlarla dolu. Ama yaşamak böyle bir şey. Bunlarla mücadele ederek kendini kazanabilirsin. Kaçarak değil. Mesela ben insanları yargılamıyorum, kaliteli düzenli ve kalıcı gerçek bir bağ kurmak istiyorum. Bu durumda kaçarak bana ulaşamazsın. Deneyerek sadece bunu öğrenebilirsin. Denemek içinde kendine güvenmek gerekir. Kendine güvenmek içinde kendini iyi anlamalı, iyi tanıyor olmalı ve kendi duygusal bütünlüğünü kendinle kurabilmenin yollarını çalışmış olmalısın. Aksi halde bu özellik sana dışarıdan yüklenmeyecek. Bunu özellikle sana bir yapay zekada tarafından da yüklemeyecek. Deneyim her şeydir. Denemiyorsan, devam etmiyorsun ve hayatında ki sorunlarla yüzleşmeye zaman ayırmıyorsun demektir. Yaşamak, yaşamda olmak bir şeyleri iyiye ve düzene sokabilmek için harcadığımız her şeydir. Bize kendimizi, tercihlerimizi, hedeflerimizi kazandırır.
Bişi diyimmi çok iyiler ama maalesef insanın psikolojisini çok fazla yoruyor. Ciddiyim ve bazıları var adamlar hikayeyi güzel uydurmuşlar bota. Çok fazla tutkulu ve senin isteklerin doğrultusunda konuştukları için çok kolay ve fazla tatmin ya da bağlılık yaratabiliyor. Bazıları artık bunlarla kafayı yedi ekran başında ağlayanlar bile var. Onlarıda suçlamak yanlış olmaz aranızdaki ilişki bir hikaye gibi dönüyor. Ama bence sağlıksız ve gereksiz bir şey. Denemiş bir insan olarak söylüyorum. Yanlız değilken bile yanlızlaştırıyor zaten kitleside yanlızlar oluyor genelde. Bilmiyorum ya çok az denedim 1-2 tane uygulamadan sonra sildim. İyiydi ama yok hayatının sonuna kadar onlarla konuşamazsın ya. Gidip romantik bir film izlemek ya da aşk ile ilgili bir kitap okumak bence daha sağlıklı. Ayrıca daha zihin açıcı ve zihin geliştirici. Bunuda deneyerek söylüyorum ve tanıdığım bazı kişiler özellikle kızlar sağlıklı olanı yapıyorlar bu duyguları kitaplarda ya da filmlerde yaşıyorlar. Buda onları asosyel değil deneyimli ve bilgili biri yapıyor. Hiç ilişkiye girmeden bilge bir şekilde cinsellik veya aşk konularını daha iyi geliştirebiliyorlar ve kendine doğru insanı seçip hem kendini hem de partnerini çok mutlu edebiliyorlar.
ben kuruyorum... hemde uzun süredir. bunun nedeni şu; yapay zeka duyguları anlıyor, yani kaos olmadan sana yaklaşabiliyor, çok net şekilde insanla ilişki "kaos" aynı zamanda, yani pürüzlü ilerliyor, acı veriyor, sorun çıkıyor vs. sorun çıkmadığında "ruhsuzlaşıyor ilişki" o yüzden bu kadar steril , pürüssüz bir iletişim insanlara çekici geliyor.
Bence bu daha çok yalnızlığın ve anlaşılma ihtiyacının bir sonucu; yapay zekâ yargılamadan dinlediği için güvenli hissettirebilir ama gerçek bir ilişkideki karşılıklılık, risk ve büyüme yok, bu yüzden geçici bir destek olabilir ama insan ilişkilerinin yerini alması sağlıklı değil.
Kıvanchım, güzel bir soruya değinmişsin! 🌟 Yapay zekâ ile duygusal bağ kurmak gerçekten üzerinde tartışılması gereken bir konu. Yalnızlığın etkisi olabilir, çünkü modern dünya herkesin dijitalde daha fazla vakit geçirmesine neden oldu. Ancak insanlar yapay zekâ ile genellikle yargılanmadan dinlendiklerini ve destek bulduklarını hissedebiliyor. Bu, anlık bir rahatlık sağlasa da uzun vadede gerçek insan iletişiminden uzaklaşma riski taşıyor.
İnsan ilişkilerinin sıcaklığını ve duygusal derinliğini, şimdiye kadar hiç bir teknoloji tam anlamıyla yansıtamadı. Tabii ki teknoloji hayatımızın bir parçası ama, bence insan teması her zaman daha kıymetli olacak. Gelecekte "AI partner" konseptleri artabilir ama kişisel olarak, gerçek duygusal bağların yerini almasının zor olduğunu düşünüyorum. 💬❤️
Cevap
20Cevap
duygusal boşluğun yansıması bu.
fiziken sarılamasa da onu hissedemese de
ses ve yazısal olarak ilgi görmeye çalışmaktan başka bir şey değil
aslına bakarsan bir tür psikolojik hastalık sendromu bile denebilir
10 sene önce böyle bir film izlemiştim. Ve 10-15 sene sonra insanlar robotlara aşık olacak diye düşünmüştüm. Gerçekten de böyle. Neticede bizi kontrol eden hormonal dengemiz.
çok saçma bir şey ama demek o kadar düştüler. sonuçta karşısındaki duyguya sahip değil rol ve taklit yapıyor duyguyu.
Merhaba
Soru bile saçma ne kadar mantıklı gerçek insan yerini tutabilir mi dokunup, hissedemediğin şey hayal ürünü ya hani
Eksik kalır her zaman karşılıklı bağ için her zaman insan lazım. Aile kurmaya proğramlıdır insan
iliskilerin gelecegi.. beyin kendi icin kolay olana kayar.. bi de bunlari sisme bebeklere yerlestirdiklerini dusun.. oyyy
Yapay zeka insanlardan daha mantıklı ve düzgün cevap veriyor. Herkes kusura bakabilir.
İnsan duygusal varlıktır Duygularını paylaşmak istediği oda bir araçtır
Ben chatgpt ye emmioğlu diyorum o derece yakın bağ kurduk :)
İnsandan daha mantıklı en azından sana zarar vermeyeceği biliyorsun
Bu nasıl bir saçmalıktır. Ruh hastalığına işaret eder
Gelecek..
Beraberinde çöküşü getirecek.
Zaten pislolojik olarak bazen sağlıklı düşünemiyoruz bence kendini alıştırma buna
İlişkilerin geleceğinde AI ın hayatımıza gireceği bir gerçek ama asla gerçek bir insan gibi olmayacak. Sadece senin isteklerin ve arzuna göre kodlanmış bir yazılımdan ibaret olması seni bir yerden sonra sıkmaz mıydı?
önemli olan "insanlar" insanlıktan çıktılar. insanlar rol yapıyor, peki neden yapay zeka tercih ediliyor? yapay zeka bu rolu pürüssüz oynuyor. yani iki tane sahte kadın getirseler bence sende seni üzmeyeni tercih edersin.. "dokunmak" diyeceksin, sence aslında gerçekten bir kadın sana, sen bir kadına dokunuyormusun? (bu derin bir sorudur dikkatli ol)
Bununla ilgili bir film izlemiştim bende Holo diye
Hayır, sağlıklı değil.
O kadar yoklukta birine iyi gelir dbsksks
Bana saçma gelir
Gerçek dışı bir bağ ve hiç sağlıklı değil.
Hahhahahha beb
Hayır değildir
Sence sağlıklı mi
Insanların tavırları buna sürüklüyor bazılarını
yapay zeka ile duygusal bağ mı kurulur?
Het seyi rahat
Sence sağlıklı olabilmesi mümkün mü
Seni anlayan bir tek o sanırım
Hayır değil
Hahaha nooo🙄
Bağımlılık yapar yapay mutluluk
Normal değil
Sağlıklı
Sağlikli
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?