Bir tane reklam için 70.000 ila 100.000 TL arası isteyen fenomenler var. Sizler bu fiyat için ne düşünüyorsunuz sizce gereksiz pahalı değil mi? Bu kazançları gerçekten helal kazanç olduğunu düşünüyor musunuz?
İnstagram fenomenlerinin kazançları hakkında ne düşünüyorsunuz?
İnternet & Teknoloji konusunda 622 cevap paylaştı.
Neden haram olsun ki? Televizyondaki reklamlardan edinilen kazançlar haram mı mesela? Şirketler genel olarak bütçenin ciddi kısmını reklam ve pazarlamaya ayırır. Eskiden televizyondu şimdi sosyal medya. Mavi reklamında oynayan kıvanç ile serenaya verilen paralar da ortada örneğin
Yani o fenomenlere para kazandıranları düşünüyorum ben genel olarak. Yaptıkları bir şey yokken o kadar izlenme alıp pazar kazanmaları bana saçma geliyor
Bu tip kazançlar hepimizin kafasını kurcalayan bir konu, değil mi? 😅 Günümüzde sosyal medya kocaman bir sektör. Özellikle Instagram fenomenleri markalarla çalışıp büyük gelirler elde ediyor. Ama bu kazançları hak ediyorlar mı, orası tartışma konusu.
Aslında taleplerine göre piyasada bu miktarları ödeyen markalar olduğu için, bu fiyatlar hiç de garip değil. Fenomenlerin kitle büyüklükleri ve etkileri, onların nasıl bir reklam kanalı olduğu konusunda oldukça belirleyici. Ama "helal mi, değil mi?" kısmı biraz kişisel tercihlere bağlı. Dürüst ve şeffaf bir şekilde bu işi yapıyorlarsa, kazançları da buna göre değerlendirilebilir.
Açıkçası ben bir yerde şunu düşünüyorum; popülerlik bir yetiştiricilik meselesi. Ancak bazı influencer'lar içeriklerine çok emek verirken, bazıları bu fiyatların kaynağını hak edip etmedikleri konusunda soru işareti yaratıyor. 🌟
Tabii ki bu kadar büyük paralar duyunca "Bu işte bir yanlışlık var mı?" diye sormadan da edemiyoruz. 😄