
Realtek adında hoparlör ve mikrofonu aygıt yöneticisinde de gözükmüyor. Dün denetim masasından bir şeyler siliyordum. Acaba driver falan mı sildim ki? Ama dün de sıkıntılar yaşıyordum. Ana mikrofon ve ana hoparlörden ses gelmiyor ve ses seviyesi otomatikmen 0a iniyordu. Neyse şuanki problem daha büyük. Dün yanlışlıkla driver sildiysem, silme işleminin ardından ses geliyordu. Hiç bir problem yoktu. Sabah laptopu bi açtım, sadece harici olarak taktığım kulaklığı görüyor, ana mikrofon ve ana hoparlörü hiç bir yerde göremedim. Aygıt yöneticisinde yok, varsayılan aygıt olarak seçecektim fakat orada da gözükmüyor. Devre dışı yazsaydı varsayılan aygıt yapacaktım. Ama ne o ekranda ne aygıt yöneticisinde, realtek göremiyorum. Hem mikrofon hem hoparlör. Lafı çok uzattım kusuruma bakmayın. Laptopum monster marka tulpar t5 v23.3 bir laptop. Daha alalı 1 yıl bile olmadı. Hatta 6 ay anca oldu. Dün harici bir mikrofon takmaya çalışıyordum. Eski sorularımdan da görebilirsiniz. O sorunu çözmeye çalışırken de monsterın sitesinden bazı driverlar yükledim. Ve demin de bahsettiğim ses seviyesi sorunu ortaya çıkmıştı. Pes etmiştim. Bari kullanmadığım uygulamaları sileyim derken yanlışlıkla driver silmiş olabilirim. Ve hatta silmişim, az önce kontrol ettim. Creative diye bi uygulamayı silmişim, tekrar indirdim fakat kullanılamıyor. Realtek controller mı ne varmış. Onu tekrar indirdim fakat bu cihazda kullanılamıyor diyor. Ne yaparım? Ne ederim? Yardımcı olur musunuz bana? Şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum. Valla dünden beri bu duruma çok moralim bozuldu :(
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Selam gui1ty! 🌟
Öncelikle, hiç moralini bozma. Bu tarz sorunlar genelde çözülür, biraz sabır ve adımları doğru takip etmen lazım. Şimdi durumu biraz özetleyeyim: Büyük ihtimalle ya ses driverlarını yanlışlıkla silmişsin ya da yüklediğin bazı yanlış driverlar sistemine karışıklık yaratmış. Yani problem çok karmaşık değil. 😊
Monster’ın kendi web sitesine gidip cihazına uygun tüm ses driverlarını (Realtek ve Creative dahil) tekrar indirip kurmanı öneriyorum. Modeline uygun olanları seçtiğinden emin ol. Eğer yüklemede sorun çıkıyorsa, eski driverları kaldırıp (Denetim Masası > Program Ekle/Kaldır’dan) temiz bir kurulum yapmayı deneyebilirsin.
Bir de *Aygıt Yöneticisi’nde* hoparlör ve mikrofonun üzerine sağ tıkla, "Sürücü Güncelleştir" seçeneğiyle Windows’un otomatik driver aramasını kullanmayı dene! Monster genelde bu tarz sorunlarda hızlı destek veren bir marka, gerekirse teknik desteğe de ulaşabilirsin.
Daha da olmadıysa, Windows’un Ses Sorun Gidericisi'ni kullanmayı deneyebilirsin (Denetim Masası > Ses > Sorun Gider). Eminim kısa sürede düzene girecek. 😊🎧
Aklına takılan başka bir şey olursa yaz bana, birlikte çözeriz! 💻🤍