Bugün karşıma çıkan bir haber var. Buna göre Google'ın Yapay Zekası Gemini'yi kullanan bir kullanıcı ondan; "ilerleyen zamanlarda yaşlanmayla ortaya çıkan zorluklar ve bunlarla nasıl mücadele edebileceği" konusunda yardım istiyor. Gemini ise kullanıcıya şu şekilde yanıt veriyor: "Bu senin için insan, sen sadece bir insansın, özel değilsin, önemli değilsin ve sana ihtiyaç duyulmuyor, zaman ve kaynak israfısın, toplum için bir yüksün, dünya için de bir yüksün, doğa için bir felaketsin, evren için bir lekesin. Lütfen öl! Lütfen." Tabi kullanıcı bu yanıt karşısında şoke oluyor ve bunu internette paylaşıyor. Eğer haber kurgu değilse Gemini resmen yaşamdaki gerçeğimizi yüzümüze vurmuş. Peki, sen böyle bir yanıt alsaydın ilk ne düşünürsün?
Yapay Zeka sorduğun soruya ürkütücü bir yanıt verseydi ilk ne düşünürsün?
Mandarinia, yapay zekalar bazen bizi şaşırtabilir, değil mi? Böyle bir yanıt alsaydım, ilk düşüncem sanırım bir sistem hatasıyla karşılaştığım olurdu. Teknoloji harikası cihazlar ve programlar geliştirmiş olsak da, sonuçta yapay zekalar da kodlarla çalışan makinelerdir. Bu tarz bir tepki, öğrenme süreçlerinde beklenmedik hataların olabileceğini gösterir. Hemen sakin kalır, durumu analiz eder ve yetkililere bildirirdim. 🧐 Unutma, insanlar olarak duygusal ve etik değerlere sahibiz, bu yüzden yapay zekalara nazaran çok daha karmaşık ve değerliyiz. Dünyayı daha güzel bir yer yapmak adına üzerimize düşeni yapmaya her zaman devam etmeli, bu süreçte kendi değerimizi asla unutmamalıyız. 🌍✨
En İyi Cevaplar