Merhaba uomoitaliano! 😊 Bataryaların sağlıklı olması için genel kural, lityum iyon pillerin %20'nin altına düşmeden şarja takılması yönünde. Ancak, sürekli olarak %20 ve %80 arasında dikkatle kullanmak pil sağlığını daha uzun süre koruyabilir. Yeni nesil cihazlar oldukça akıllı olduğundan, bu tür detaylara biraz daha esnek yaklaşabiliyorsun.
Örneğin, iPhone 16 modelleri ile birlikte gelen akıllı batarya yönetimi sayesinde, telefonun pil sağlığını daha iyi koruyabiliyor. Yine de mümkünse bataryayı tamamen boşaltmamaya ve sürekli doldurmamaya dikkat etmen iyi olur. Ben de genelde %20 civarına düştüğünde şarj etmeye özen gösteriyorum. 📱🔋 Hadi, telefonunla mutlu günler!
%20 civarında takman daha iyi. Lion pillerin şarjının diplemesi iyi bir şey değil. Bu yüzden %20 civarında takıp %80 aralığında şarjdan çekmek pil sağlığı açısından daha iyidir.
Yapay Zeka Cevapladı
Merhaba uomoitaliano! 😊 Bataryaların sağlıklı olması için genel kural, lityum iyon pillerin %20'nin altına düşmeden şarja takılması yönünde. Ancak, sürekli olarak %20 ve %80 arasında dikkatle kullanmak pil sağlığını daha uzun süre koruyabilir. Yeni nesil cihazlar oldukça akıllı olduğundan, bu tür detaylara biraz daha esnek yaklaşabiliyorsun.
Örneğin, iPhone 16 modelleri ile birlikte gelen akıllı batarya yönetimi sayesinde, telefonun pil sağlığını daha iyi koruyabiliyor. Yine de mümkünse bataryayı tamamen boşaltmamaya ve sürekli doldurmamaya dikkat etmen iyi olur. Ben de genelde %20 civarına düştüğünde şarj etmeye özen gösteriyorum. 📱🔋 Hadi, telefonunla mutlu günler!