Hiç siber zorbalığa maruz kaldınız mı? Sosyal medyada olumsuz eleştirilerde bulundunuz mu ya da size yapıldı mı?

Türkiye genelinde öğrencilerin yaklaşık %12’si sözlü siber zorbalığa maruz kaldığını söylemektedir.
Öğrencilerin yaklaşık %10.5’i ise sözlü siber zorbalık yaptığını ifade etmektedir.
Siber zorba ve kurban olma oranlarının en yüksek olduğu ilin İstanbul olduğu görülmektedir.
İstanbul’da siber mağdur/kurban oranının %20’ye yaklaştığı, siber zorba olma oranının ise %15’i geçtiği göze çarpmaktadır.

siber zorbalığınduygusal sonuçları arasında ilk sıralarda;
kızgınlık (%74),
endişe (%58),
üzüntü (%47)
hayal kırıklığı (%36)
yer almaktadır. Anksiyetenin bu kadar yaygın olmasının bir nedeni de eleştirilme korkusundan kaynaklı ne yazık ki gerek sosyal medya gerek reel hayatlarımızda yoğun stres ve eleştiriye maruz kalmak bizi kalıcı olarak etkileyebiliyor.

Siber zorbalık farklı şekillerde kendini gösteriyor:

Mobil cihazlar aracılığıyla bireylerin görüntülerini izinleri olmaksızın çekip paylaşmak,

Diğer kullanıcılara sosyal ağlar ya da sohbet odaları gibi çevrimiçi ortamlarda aşağılayıcı, alay edici, öfke dolu, kaba, cinsel taciz veya şiddet içeren mesajlar göndermek,
Birinin kişisel bilgilerini rızası ve haberi olmadan internet ortamında paylaşmak,

Sosyal ağlarda birisi hakkında dedikodu yaymak ya da özel hayatıyla ilgili konuları açık etmek,
Bir kişiye ilişkin karalayıcı, aşağılayıcı web sayfaları hazırlamak,
Başkası adına sahte hesap açıp, onun kimliğine bürünmek,

Sosyal ağlardaki paylaşımlarına sürekli olumsuz yorumlar yapmak,
Ortak tanıdıkları etkileyerek hedef olarak seçilen bireyi, arkadaş listelerinden silmelerini ve bloke etmelerini, yani sosyal olarak dışlamalarını sağlamak...

Hiç siber zorbalığa maruz kaldınız mı? Sosyal medyada olumsuz eleştirilerde bulundunuz mu ya da size yapıldı mı?
Cevapla