
İnsanlığın fosil yakıtlara bağımlılığının sona ermesi için çok önemli bir adım atılıyor. Avrupa Uzay Ajansı uzayda güneş panelleri taşıyan dev uydular kurarak enerji santralleriyle aynı düzeyde elektrik üretilmesini hedefliyor.
Avrupa Uzay Ajansı (ESA), “Solaris” programıyla uzayda güneş enerjisi üretmeyi ve üretilen enerjiyi dünyaya aktarmayı planlıyor. BBC’nin haberine göre, ESA, uzayda güneş panelleri taşıyan dev uydular kurarak enerji santralleriyle aynı düzeyde elektrik üretilmesini hedefleniyor.
Dünya’daki elektrik ağlarına uzaydan enerji aktarımının mümkün olup olmadığının inceleneceği programda, ilk olarak mikrodalga ışınlarının kullanılması ve kablosuz şekilde elektriğin Dünya’ya iletilmesi üzerine çalışılacak. ESA Genel Direktörü Josef Aschbacher, uzaydan güneş enerjisi sağlanmasının gelecekteki olası enerji eksikliklerine “muazzam” oranda yardımcı olacağını ifade etti.
Kaynak: karar
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer