* Kara delik çok uzakta ve sesin bize ulaşması imkânsız.
* Kara delik ışığı da yutabiliyor. Sesi yutmaması düşünülemez. Dolayısıyla sesi işitilemez, kaldı ki kaydedilsin.
Yanlış paylaşım için özür diliyorum soruyu sileceğim.
NOTÍCIA: NASA conseguiu gravar o som de um buraco negro. Essa sonificação é diferente de qualquer outra feita antes 📷 @NASA pic.twitter.com/7MQVtHBFZG— Astronomiaum 🌎🚀 (@Astronomiaum) May 6, 2022
Tekrar düzelt bence doğru paylaşım :D
Karadelikler evet herşeyi içine çeker ama hawking radyasyonu yayarlar. İçeri çekemeyip sürekli yaydıkları bir enerji dalgası var. Bunun adı hawking radyasyonu. Ses dediğimiz şey de maddenin titremesi ile meydana gelir. Nasanın dediğinde göre karadelikten yayılan dalgalanmaların çevredeki gaz kütlesinde yaptığı titreşimin sesi bu. Ses sadece titreşim hesaplanıp nota haline getirilmiş. Orjinal frekansı ise insan kulağının duyamayacağı aralıkta olduğu için bu notalarda duyabileceğimiz hale değiştirilmiş
Sorunun başlığına mı, ikinci güncellemeye mi yoksa üçüncüye mi cevap vereyim bilemedim :))
Kara delikler her zaman büyük bir hayranlık uyandırmıştır ben de. Sürekli bir şeyler araştırırım bu konuyla ilgili.
www.sozcu.com.tr/.../
Sözcü de bu hatayı yaptı maalesef
Bir de ''NASA yayınladı'' demişler. Yalancılar :D
Ürkütücü ve icimi bir boşluk kapladı...
Bu sesi sevmedim...
Ses gerçek ses değilmiş.
Evet güncellemeyi okudum gerçek değil ama ses rahatsız edici bir ses..
kesinlikle
Cevap
6Cevap
Kara deliğin sesi değil diye biliyorum yani şüpheliymiş henüz
öyle oldu evet
Ses fazlasıyla ürpertici ama güncellemeleri okuyunca bi tık rahatladım zira delikten bizi yemeye gelenler var diye düşünmekten uyku tutmayacaktı😅
#SelamGençlik ❤️❤️
Hayranlık. Gizem. Tazelenmeler.
#EnDoğruÂnda ❤️❤️
#TubaSueda 🍀🍀
Güncelleme yorum: Nasa çok da umrumda değil. Bence çok beceriksiz ve tembeller😅😅
Ben uzay görsellerinde bu duyguları yaşıyorum ve karadeliğin gizemine inanıyorum zaten.
Soruyu silme abi.
Görüşler yeni fikirlere kapı açar belki 😅
Delikte canavarlar bizi çağırıyorlarmış gibi hissettim 🫣 korkutucu
Hayatımda en merak ettiğim şeylerde 1. sırada yer alıyor kara delikler
Karadeligin sesini bile duydum, senin sesini duymadim yillarca be zalımm..
Ateistleri bekleyen cehennemdeki çığlık sesleri gibi geldi 🔥🔥🔥
Gökyüzündeki bu maddeleri keşfedenlerin de ateist olmaları sizin açınızdan çok trajik olsa gerek. :)
Nerden biliyorsun Ateist olduklarını röportaj mı yaptın 🤣 Nobel ödülü bilim adamlarının yüzde 85'i dindar yüzde 10.5 Ateist. Bunla ilgili bilimsel çalışma var. Ama senin elinde tek bir veri yok 😀
evrimagaci.org/bilim-ve-ateizm-bilim-insanlarinin-cogu-ateist-mi-5339
Burada istatikselleriyle görebilirsin.
Zaten Hawking, Einstein gibi birçok meşhur bilim adamı da ateist idi.
@utu-masasi Bozacının şahidi şıracı🤣
Maymun dostum bak sana yapılmış bilimsel bir bilim kitabı. "Bilim İnsanları Gerçekten Ne Düşünüyor "adlı Kitabı al oku gerçeklerle yüzleş. Böyle sitelerde doğruyu bulmazsın. Belki okumazsın sen şimdi al Enis Doko da değinmiş izle de ufkun açılsın
https://youtu.be/zFLricgbJwk
Tavsiye ettiğin cemaatçi bir adam, teşekkür ederim gene de :)
Önemli olan çoğunun ateist olup olmaması değil. Bilim adamlarının %90'ından fazlası evrimi kabul ediyor ve evrim başlı başına dinlerle çelişiyor zaten. Bunun için bilim adamı olmaya gerek yok, kutsal kitapları okuyan birisinin bile insan eliyle yazıldığını anlaması çok zor olmaz. Çelişkilerle ve hurafelerle dolu cinsel fanteziler ihtiva eden kitaplar sadece :)
🤣🤣🤣🤣 adam değil bilim kadını kitabın sahibi 🤣🤣🤣
ne fark eder buna mı takıldın? Ayrıca ''adam'' kelimesi ''Adem'' kelimesinden türemiştir ve ''adam'' demek esasen ''insan'' demektir. Yani kadını da kapsar bu kelime sadece günümüzde erkeklere yüklenen bir kavram. Etimolojinin gözünü seveyim :)
@utu-masasi dostum. Ben sana kitap öneriyorum. Bu adamda değinmiş diyorum. Sen ben almayayım adam cemaatçi diyorsun 😀 ben sana kıtabın sahibi kadın diyorum. Ayrıca ilk attığın Evrim ağacının yalanını da ortaya çıkarmış kitaptaki makalede. Siz yalanlarla biz gerçeklerle yaşıyoruz. Aradaki fark bu 😀
dinledim de kaynak bulamadkm
siz de hemen inandınız
İmkânsız değil bu ses
tekrar düşündüm imkansız olma durumu var evet haklısın :D
boşluk ve korkutucu bir his
cok tanidik ses gibi
Çok korkutucu ya
Yine de kalbimin sesini kullanmanız hiç hoş değil
Gercekten mi, bakayim hemen,
Ilgimi cekti
İçim daraldı be. d
Yalan dolan işler
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?