Merhaba,
Çoğu zaman telefonların bizdeki yerini merak etmişimdir, bizi onlar mı yönlendiriyor yoksa biz mi onları yönlendiriyoruz.. Bu ucu açık bir tartışma, bu yüzden bu tartışmayı başka bir benceye bırakıp genel olarak iPhone/iPad/iPod kullananların yaşadığı küçük sorunları nasıl halledeceğimizi anlatacağım.
Öncelikle klasik sorulan bir soruyla başlayalım:
1- Telefonumun iOS sürümünü güncellersem yavaşlama veya uygulamalarda hata meydana gelir mi?
- iOS 8 sürümünü kullananlar hatırlayacaklardır, iOS 8.4.1 sürümü stabil (kararlı) bir sürümdü ve bu sürümde telefonunuzu yıllarca rahat kullanabilme imkanı tanınmıştı. Fakat bazı kullanıcılar iOS 9'a geçtiklerinde yaşanan sorunlardan bahsetmişlerdi. Touch ID sorunları, kasma ve donma sorunları veya telefonun şarj süresinin kısalması gibi. Bakın ' Bu herkeste olacak diye bir kural yok ' tekrar ediyorum arkadaşınızın şarj süresi kısaldıysa sizinki de kısalmaz. Arkadaşım parlaklığı otomatikte kullanıyor ben daima %50 de kullanıyorum. Benim şarj sürem 5-6 saat onun ki 8-9 saat gidiyor sizce bu normal değil mi? Bu durumda sürümün bize getireceği tek yararlı şey ''Güncel olması ve uygulamalarda rahatlık sağlaması'' Yani kısacası en güncel sürüm en iyi sürümdür.
2- Telefonum hiçbir şeye tepki vermiyor, ne yapmalıyım?
- Bu durumda yapılacak tek şey güç ve home tuşlarına Apple logosu gelene kadar basılı tutmak yani ' Hard Reset ' atmak. Bu durum telefonunuza zarar vermeyecektir sadece hızlıca kapatıp açacaktır.
3- Telefonum hiçbir şekilde açılmıyor, ne yapmalıyım?
- İlk önce telaş yapmadan bilgisayarımıza iTunes programını yüklüyoruz. Bu program ile zaten cihazımıza müziklerimizi ve fotoğraflarımızı atabiliyoruz. Bir başka yararı daha var. Cihazımızı sıfırdan kurabilir, binevi formatlayabiliriz.
Bu işlemi yapmadan önce yedek aldığınızdan emin olun !
Resimdeki siteye giriyoruz. Öncelikle bu siteden cihazımızı ve modelini seçiyoruz. Daha sonra bize imzası açık olan iOS sürümlerini gösterecektir. Yeşil renkte olan iOS sürümlerini indirip kurabiliriz.


Benim cihazımın modeli SE olduğu için onu seçtim siz uygun olanı seçeceksiniz. Görüyoruz ki yükleyebileceğimiz tek sürüm iOS 9.3.5
Üzerine tıklayıp indiriyoruz, bu kadar! :)
Daha sonra iTunes uygulamasını açıyoruz ve telefonumuzu bilgisayara bağlıyoruz. iTunes cihazımızı tanıyacaktır. Daha sonra iTunes programındaki telefon simgesine tıklıyoruz (Yani özet sayfası) Burada '' GERİ YÜKLE '' butonuna shift tuşuna basarak tıklıyoruz. Bizden dosya seçmemizi isteyecek. Yüklemiş olduğumuz iOS dosyamızı buluyoruz ve yükleme başlıyor. Bu süreçte telefonunuzun bağlantısını kesmeyin, garanti olması için pili tam olan bir notebook kullanmanızı tavsiye ediyorum.
Ve cihazınız ilk aldığınız haline dönecektir. Bundan sonra kuruluma geçiyoruz, bize yeni bir iPhone olarak mı yoksa mevcut yani eski yedeğimizi kullanmak isteyip istediğimizi soruyor. Nasıl istiyorsanız bundan sonrası sizin tercihinize kalmış.
4- Aşırı pil tüketimi sorunu!
- Öncelikle ilk yapmamız gereken Ayarlar/Pil bölümüne gidip pilimizi bitiren uygulamaları tespit etmek. Daha sonra ekran parlaklığını kontrol etmek, unutmayın en önemli etken ekran parlaklığıdır.
- Pilinizi kalibreli kullanın. Yani devamlı tak çıkar yapmayın, %20 ye gelip pil uyarısı verdiğinde şarja takalım ve %100 olana kadar fazla bir kullanım göstermeyelim. Hatta çok önemli bir işiniz yoksa şarjı dolana kadar dokunmayın.
5- Bağlantı sorunları
- Eğer herhangi bir bağlantı sorunu yaşıyorsanız Ayarlar> Genel> Sıfırla bölümüne gidip ağ ayarlarını sıfırlayın. Sorun devam ediyorsa bağlanmaya çalıştığınız ağda sorun olabilir veya donanımsal bir hata söz konusu olabilir.
6- Wifi ve Mobil Veriye Bağlanamıyorum ne yapmalıyım?
- Öncelikle telefonumuzu kapatıp açıyoruz. Daha sonra uçak moduna alıyoruz. Bu işlemi 3-4 defa yapıyoruz. Yine bir sorun varsa ağ operatörünüzle görüşün. Wifi hataları için modeme reset atmak işe yarayabilir.
7- Bunların hiçbirini yapmak istemiyorum ama cihazım yavaşladı ne yapabilirim?
- Ayarlar> Genel> Sıfırla> Tüm Ayarları Sıfırla seçeneği ile tüm ayarlarınızı sıfırlanacaktır.
8- iTunes dışında cihazımı nasıl sıfırlayabilirim?
- Ayarlar> Genel> Sıfırla’ya gidin ve “ Tüm İçerikleri ve Ayarları Sil ” seçeneğini seçin.
*Sormak istediğiniz herhangi bir soru olursa mutlaka sorabilirsiniz.
**Sorunlarınız hala devam ediyorsa Apple ile irtibata geçebilirsiniz.
İyi günler, bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar