Mobil Verisi Uzun Gitsin İsteyenler İçin Çözüm Önerileri

Mobil veriyle internete bağlanıyorsanız mutlaka internetinizin size yetmediğini farketmişsinizdir. Bunun bir kaç sebebi var . Bu sorunun en büyük sebeplerinden biri artık her internet sitesinin onlarca reklam barındırması. Hatta bu reklamlar o kadar fazla olabiliyor ki 1 internet sitesine sadece girip bakmak 10mb gibi bir internetinizin gitmesine sebep olabilir.

Türkiyede 1 gb internet paketin 10 tl civarı olduğunu farz edersek(ki aylık olanlar daha pahalı 30 tlye kadar gidebiliyor(konuşma filanda dahip).) toplamda 100 siteye girip çıkmak ya da buna gerek bile yok , 100 kez sayfa yenilemekle bir anda tüm internet paketiniz gidebilir.

Mobil Verisi Uzun Gitsin İsteyenler İçin Çözüm Önerileri

Peki bu durumun çözümü yok mu?

Olmaz olur mu güzel kardeşim. Var tabi ki :) . Normal kullandığınız mobil tarayıcıların reklam engelleme gibi bir özelliği yok. Bu yüzden normal tarayıcıları kullanarak daha az mobil verinizin gitmesini sağlamanın tek yolu internete girmemek. O yüzden ilk önce bir tarayıcı indirmelisiniz(opera)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.opera.mini.native.beta&hl=tr

şu linkteki program küçük boyutlu(en son 2 mb idi.) bir tarayıcı. Sahip olduğu özellikler ise boyutunun çok üzerinde. Bunlardan en önemliside ıstemediğiniz reklamları engelleyebiliyor oluşunuz. Özellikle son yıllarda videolu reklamlar yüzünden bir siteye girmek 6 mb demiştim ya , bu reklamlar film reklamları filan olunca 20 mb tan daha fazla ınternet paketinizi yiyor. İşte bu program sayesinde gereksiz tüm internet harcayan parçalar sitelerde engelleniyor.

Peki ne yapmalıyız?

İlk önce

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.opera.mini.native.beta&hl=tr

şu linkten programı android cıhazınıza kuruyorsunuz.

Daha sonra programa girip sol alttan opera simgesine tıklıyorsunuz.

Ayarlar yazan yere girdikten sonra , veri kazancı seçeneğine girip aşırı modu etkinleştiriyorsunuz.

Resim kalitesinide düşük olarak ayarlarsanız offf , dadından yenmez.

Peki bunun sonucunda ne mi oluyor?

%95 Mobil veriden kazanç sağlıyorsunuz. 2 Ayda 6,3 gb veri tasarrufu etmiş oluyorsunuz ve interneti daha uzun süre , yeterli olarak kullanıyorsunuz...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gece modunu aktifleştirmeniz durumunda gözlerinizi çok daha az yorar.(Gözden kaçmasın diye buraya ekledim)

Olumlu özellikleri

1-)Yukarıda dediğim gibi reklamları(video vs farketmez) engelleyerek veri kullanımını azaltabilir.

2-)Fazla donanım kullanmayarak , telefonunuz eski olsa bile onlarca sekmeyi açmanıza olanak sağlar.

3-)Bir sayfayı daha sonra okumak için kolaylıkla kaydedebilirsiniz.

4-)Bir sayfayı unutmak istemiyorsanız uygulama dışında(yani ana ekranlarınıza) o sayfanın uzantısını koyabilirsiniz. Yani kilit ekranını açarak gitmek istediğiniz sayfaya daha kolay geçiş sağlayabilirsiniz.

5-)Boyutu diğer tarayıcılar(20 mb 30mb) değildir , (2-3-4)mb civarıdır. Kısaca kullanıcı dostudur.

6-)Gayet stabil çalışır. Sizi bir anda sayfalar çoktu diyerek tekrar bu sayfaları yüklemenizi istemez. Zaten kolay kolay(30 sekme açmazsanız) donma kaşma yapmaz.

7-)Chrome'un yerini alabiliyor.Varsayılan tarayıcı olarak mobil cihazınızda ayarlayabilirsiniz.

8-)Gözlerinizi Daha az yörün diye gece modu diye bir özelliği var. Telefonunuzun ışığını kısmanızı sağlayarak hem daha az şarj harcanmasını sağlar hemde daha az gözünüzü yorar.

9-)Farklı tema seçenekleriyle (kırmızı , siyah , giri ...) size daha hoş bir browser deneyimi sunar.

Ve çok daha fazlasını bu uygulamada bulabilirsiniz.

Olumsuz özellikleri

Bu özellikler daha çok yukarıda ki + özelliklerin sağlanabilmesi için şeyler. Yani bu tarayıcımızda video izleyemezsiniz. Neden derseniz mobil veriyi azaltmak için aşırı modu aktif hale getirdiğinizde video dosyalarını engelletmiş oluyorsunuz. Ama bunu video linkini başka bir tarayıcıda açarak aşabilirsiniz.

Facebookta , twitterda dolaşmak için pek kullanışlı değil çünkü daha az mobil veri kullanılsın diye görünümü sadeleştirebiliyor.

Bunun dışında pek bir eksi özelliği gözüme çarpmadı.

Son olarak benim yorumum , mutlaka bu tarayıcı edinip denemelisiniz. Size bir çok faydası olduğunu söyleyebilirim. Özellikle yüksek oranda veri tasarrufu sağlaması ve gece modu sayesinde gözlerinizin daha az yorması ne kadar kullanıcıya yönelik bir tarayıcı olduğunu size kanıtlamış olsa gerek :)

Mobil Verisi Uzun Gitsin İsteyenler İçin Çözüm Önerileri
Cevapla