"Tanrı, hiçbir çocuğu kötü olsun diye yaratmaz! Onu kötü yapan, kötü eğitimdir!.. Kötü anne-baba, kötü çevre, kötü yönetim balçık gibidir, zavallı yavruları da çekip yutar." Victor Hugo
Söz aslında çok şeyi özetliyor bile. O kadar öz ve derin anlamlı ki bu benceyi burada noktalayabilirdim de. Bencenin başlığı bu kadar geniş yelpazeye dağılmasaydı...
Ne güzel demiş değil mi Victor Hugo çocuklar kötü doğmaz diye. Hani derler ya "hayırlı evlat olsun." diye. Kimse kendi kendine yapamaz oysa ki bu durumu. O çocukların yetiştirilmesi gerekir ki hayırlı olsun. Ama aileler çabalamayıp dua ediyorlar işte çocuğum akıllı olsun , hayırlı olsun diye, saçmalık!..
Günümüz vebası sosyal medya çocuklar konusunda kesinlikle ele alınması durumundadır ve hiçbir şekilde gelişim evresine yeni girmiş hiçbir çocuk bu vebaya bulaşmamalı. Gezmeli, seyahat etmeli, arkadaşlarıyla eğlenip ailesiyle vakit geçirmeli ama asla sosyal medyada dolaşmamalı. Neden mi? İşte tartışmasız yorumlayıp kendi gözlemlerimi aktaracağım 10 tane sebep…
Anonim olma dürtüsü ile gelen kimlik kargaşası!

Bir hesabın çocuğa mı ait yoksa yetişkin bir bireye mi ait olduğunu paylaşımlarından, profil isminden hatta profil resminden bile anlayabiliyoruz. Gördüklerimin neredeyse %98'i basit seviye İngilizce sözcüklerle oluşturulmuş ya da sevdiği ünlü kişiliklerin ismine atfen tasarladıkları değişik isimlerden oluşuyordu.
Sosyal medya herkese ikinci bir kimlik oluşturma imkânı sunuyor. Belki de 3 ya da 4… yetişmiş ve bazı sorumlulukları üstlenmiş bireyler olarak buradaki kimliğimizi dışarı hayatına yansıtmıyoruz çünkü sosyal mecraları hayatımızın küçük bir kısmında görüyor ve normal hayatımızı daha üstün görüyoruz. Daha gerçekçi görüyoruz ve olması gereken de bu. Fakat küçük çocuklar sosyal mecralarda büründükleri kimlikleri bir an olsun kaybetmek istemezler. Öyle sevildikleri için gerçek hayatlarına da empoze ederler. Bu sebeple gerçeklikten daima uzaktadırlar.
Pedofililerin tuzaklarına düşme olasılıkları!

En iğrenç ve rezaleti de bu aslında. Instagram'ı aktif kullandığım bir dönem neredeyse karşılaştığım 10 profilden 7'si çocuklara aitti. Sonraları Instagram 13 yaş ve altı herkesin hesaplarını kapatıyor. Ama çocuklar erişkin hesabı açarak da buna dahil olabilirler. Çok fazla pedofili var ve bunları ağına düşebilirler. Görmemesi gereken görüntüleri bilinçaltlarında ölene dek tutabilirler.
Bi dolu hakarete maruz kalacakları gerçeği!

Farklı farklı içerikler veya farklı farklı gönderiler elde ediyorlar fakat bilmiyorlar ki bazı insanlar yürüyen kaos! Bu madde Youtube'da ağırlıklı genellikle. O yüzden bir çok çocuk kanalı artık yorumlar seçeneğini kapatmıştır. Olan çocuklara oluyor, dikkat etmekte fayda var.
Tiktok batağına sürüklenmeleri!

En illeti bu olabilir mi? Neden olmasın? Hele de bağış toplarken kendinden geçiyorsa tamam. Ya da en kötüsü bir Tiktoker bulup onun adına fan hesabı açması ve saçma sapan hareketler yapması. Kullandırmayın!
Kanser fan kitlelerine dahil olma arzusu!

Burada kimlerden bahsettiğimi herkes biliyor. Tiktok, Twitter, Instagram ve özellikle Youtube'dan örnekler göstereceğim. Hesapların isminde hayır yok zaten.
Aileden soyutlaşacağı gerçeği!

Ebevenylik çocuk dünyaya getirmek ya da ona en pahalı kıyafetleri almak değildir. Düzgün yetiştirebilmek önemlidir. Bunu anlayın artık. Anne olarak baba olarak oturup çocuğunuzla kızmabirader oynayın, yemek yapın, belgesel izleyin ama odasına kendini hapsetmesine izin vermeyin. Çünkü bir çocuk aileden o ilgiyi küçük yaşlarda görürse inanın sağlıklı bir gençlik geçirecektir. O duyguyu yaşamaları gerek.
Kendinden daha iyi imkânlarda yaşayan kişilere imrenip negatif bulutları kendine çekmeleri!

Günümüz teknolojisi yüzünden bizden daha iyi imkânlarda yaşayan kişilerin yaşantılarının her anını görebiliyoruz. Hayatın gerçekleri çok fazla acıtır. Bunu küçük bir çocuğun yaşaması düşünülemez bile.
Çocuğunuzun başka birini sizden daha çok sevdiğini düşünün: Gerçek hayatta görmediği kişilere değer vermesi!

Gerçek hayatta görmediği arkadaşlıkları olabilir ve ona sevgisini ve güvenini verebilir. Sonu hep hüsran...
Resim örnek zaten. Farklı kişiliklere taparcasına saygı ve sevgi duyuyorlar.
Hayatın gerçeklerini göremeyecek oluşu!

Gerçeklikten uzakta olacaklar hep. Bir ihtimal bir ihtimal derken olmayacak bir şeyi alıp kavramak yerine olması için sınırsız ihtimal üretiyorlar. Her şey sosyal medyadaki hayattan ibaretmiş gibi. Orada yaşananlar gerçekmiş gibi...
Uygun olmayan reklamlar!

+18 reklamlardan bahsediyorum. Bunu zaten yapmalarına bile imkân verilemez. Cinsellik hayatın bir parçası ama o hayata çocuklar dahil değil!
Çevremde sosyal medyadan burunları beş karış havada nice gençler var. Bunlardan birisi de kardeşim. Anne babalar gerçekten çocuklarıyla ilgilenmeliler. İlgilenmekten kastım her anını takip edip kısıtlamak değil. Eğlenmek, gezmek, sohbet etmek… ya cidden bunlar bu kadar zor olmamalı ya! Çocuğun yetenekleri varsa internette pek çok yerde kendini tanıtabilir. Instagram'da story atmak şart değildir.
⚠️ Bu bence internete yönelik değil, sosyal medyaya yönelik çıkarımlar ve ispatlar ile hazırlanmıştır.
Burada bile sorularına şahit oldum çocuklar kullanmalı mı sosyal medya diye. Hayır? Kullanamazlar, bitti!
İyi okumalar…
#benkendall
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer