Gökyüzünden dünyamıza doğru süzülen o güzel ışığı gördüğümüz anda hemen bir dilek tutarız. Hatta sevinçli şekilde yanımızda ki arkadaşlarımızı da uyarırız "aaa bak yıldız kaydı" diyerek. Peki o görülen ışık gerçekten yıldız kayması mı? Yıldız dünyamıza kaysa bu kadar masum olabilir mi her şey? Olaya biraz daha bilimsel yaklaşalım :)
Nasıl bir gök cismi yıldızlar?

Yıldızlar oldukça büyük ve kendi enerjisiyle etrafa ışık saçan gök cisimleridirler. Yıldızların diğer tanımında ise güneş ve dünya dışında ki tüm parlak gök cisimleri olarak bilinir. Yani yıldız kayması dediğimiz olay hele ki baş rolde dünyamız varsa bu hiç kolay değil.
Peki dünyamıza yaklaşıp sonra sönen bu parlaklık ne?

Bunlara meteor adı verilmektedir. Belirli sabit bir büyüklükleri olmayan, sıcaklığı olan, yörüngesi olmayan uzayda başı boş savrulan taş parçaları olarak da tanımlanabilir.
Meteorlar nasıl oluşur?

Meteorlar kuyruklu yıldızların uçlarından kopup evrendeki en yakın çekim noktasına doğru savrulan taş parçacıklarıdır. Bu parçacıklar birbiri ile birleşip daha büyük taşlar olup bazı gezegenlere tehdit unsuru olabilir :)
Nasreddin hoca hesabı ya tutarsa hesabı biz yine de iyi dilekler dilemeyi ihmal etmeyelim :) Ancak her şeyinde bilincinde olalım. Yani bir yıldız kaydığında meteor atmosferimiz de yandı diyerek havalı bir açıklama yapabilirsiniz :)

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar