
Uzun bir aradan sonra albüm çıkaran şarkıcı Kıraç, yaptığı "Okullarda İngilizce öğrenimine son verilmeli" açıklamasıyla albümünden daha çok konuşulacağa benziyor.
Beş yıl aradan sonra 'Beni Ben Yapan Şarkılar' adlı albümünü müzikseverlerle buluşturan Kıraç, albümü ve eğitim sistemi hakkında açıklamalarda bulundu. Türkiye'de gerçek yorumcu ve sanatçının parmakla gösterilecek kadar az olduğunu dile getiren Kıraç, "Müzisyenlerin olmadığı bir müzik dünyası var" dedi. Şarkıcı Kıraç, şu değerlendirmelerde bulundu...
Albümdeki şarkıların bendeki anlamı büyük. Ben şu an Kıraç'sam, bir kimlik, sanatçı düşüncesi oluşturabildiysem; bu şarkıların etkisi var. 12 değil daha çok şarkı vardı aslında söylemek istediğim ancak varisler, hak sahipleri var. Barış Manço'dan daha fazla şarkı isterdim ama birini okuyabildim. Cem Karaca'dan beş şarkı söyledim. Karaca'nın hak sahipleri bonkör davrandı, bu isimler benim için çok önemli. Cem Karaca ile baba-oğul ilişkisi yaşadık. Bu adamlar öldükten sonra toplama albümler yapılıyor. Benim de bu albümlerde olmam isteniyor, bir iki tanesinde yer aldım. Bir tanesi Zeki Müren için yapılan albümdü. Diğerlerini haz etmediğim yorumcular olduğu için kabul etmedim. Müzikaliteye önem veren bir insanım. Türkiye'de parmakla gösterilecek kadar az sayıda gerçek sanatçı ve yorumcu var. Müzisyenlerin olmadığı bir müzik piyasasının içindeyiz. Ben kendi adımı Barış Manço'nun, Cem Karaca'nın isminin yanına koymadım ama sevenlerim bana 'Bu isimlerin devamısın' dediler, bundan gurur duydum.

Kıraç, çocuklarının İngilizce öğrenmesine karşı olduğunu açıkladı...
Dünya ve hayatla ilgili kaygılarım var. Çocuklarım okulda İngilizce sıkıntısı yaşıyorlar. O dili zorla öğretmeye çalışıyorlar. Çok çalışkanlar ama İngilizce dersinde mutsuzlar. Türkiye'de İngilizce eğitime son verilmeli. Bazı anne-babalar İngilizce öğrenilmesini bir numaralı eğitim olarak görüyor. İngilizce eğitim, Türk yaşam şeklini darmaduman ediyor. Ben vatanseverim. Bütün ideolojilerimizi bir tarafa bırakıp vatansever olmamız ve vatanımıza kitlenmemiz gerekiyor. Türkiye bir şekilde Amerikan hegemonyasından kurtulmalı. Tam bağımsız bir ülke olmak zorundayız. Amerika bir şirket devleti; dünyayı şirket gibi yönetmek istiyor. Türkiye her yönden kendine yetebilir hale gelmelidir.

Sanatçı, yaptığı açıklama ile hayatının çok değiştiğinin altını çizdi..
Dünden bugüne ben çok değiştim. Hayat beni çok değiştirdi. Bazı şeyleri çok zor kabul ettim. Çok sabırsız ve tez canlıydım ama aile söz konusu olduğunda o tez canlılık kalmıyor. Çiftlikte ailemle yaşıyorum. Daha doğal besleniyorum. 15 yıl önce tereyağı yerken korkuyordum, şimdi günde yarım kilo yiyorum. Yaşam şeklim değişti. Kötü alışkanlıklarımı bıraktım. Günde iki kez yemek yiyorum. Dört yıldır ağırlık kaldırıyorum. Çiftliğimde ineklerimiz, tavuklarımız var. Sütümüzden yoğurt, tereyağı yapıyoruz.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 
En İyi Cevaplar