Şarkıcı Kıraç, Okullarda İngilizce Eğitime Son Verilmesi Gerektiğini Açıkladı

Kıraç
Kıraç

Uzun bir aradan sonra albüm çıkaran şarkıcı Kıraç, yaptığı "Okullarda İngilizce öğrenimine son verilmeli" açıklamasıyla albümünden daha çok konuşulacağa benziyor.

Beş yıl aradan sonra 'Beni Ben Yapan Şarkılar' adlı albümünü müzikseverlerle buluşturan Kıraç, albümü ve eğitim sistemi hakkında açıklamalarda bulundu. Türkiye'de gerçek yorumcu ve sanatçının parmakla gösterilecek kadar az olduğunu dile getiren Kıraç, "Müzisyenlerin olmadığı bir müzik dünyası var" dedi. Şarkıcı Kıraç, şu değerlendirmelerde bulundu...

Albümdeki şarkıların bendeki anlamı büyük. Ben şu an Kıraç'sam, bir kimlik, sanatçı düşüncesi oluşturabildiysem; bu şarkıların etkisi var. 12 değil daha çok şarkı vardı aslında söylemek istediğim ancak varisler, hak sahipleri var. Barış Manço'dan daha fazla şarkı isterdim ama birini okuyabildim. Cem Karaca'dan beş şarkı söyledim. Karaca'nın hak sahipleri bonkör davrandı, bu isimler benim için çok önemli. Cem Karaca ile baba-oğul ilişkisi yaşadık. Bu adamlar öldükten sonra toplama albümler yapılıyor. Benim de bu albümlerde olmam isteniyor, bir iki tanesinde yer aldım. Bir tanesi Zeki Müren için yapılan albümdü. Diğerlerini haz etmediğim yorumcular olduğu için kabul etmedim. Müzikaliteye önem veren bir insanım. Türkiye'de parmakla gösterilecek kadar az sayıda gerçek sanatçı ve yorumcu var. Müzisyenlerin olmadığı bir müzik piyasasının içindeyiz. Ben kendi adımı Barış Manço'nun, Cem Karaca'nın isminin yanına koymadım ama sevenlerim bana 'Bu isimlerin devamısın' dediler, bundan gurur duydum.

Şarkıcı Kıraç, Okullarda İngilizce Eğitime Son Verilmesi Gerektiğini Açıkladı

Kıraç, çocuklarının İngilizce öğrenmesine karşı olduğunu açıkladı...

Dünya ve hayatla ilgili kaygılarım var. Çocuklarım okulda İngilizce sıkıntısı yaşıyorlar. O dili zorla öğretmeye çalışıyorlar. Çok çalışkanlar ama İngilizce dersinde mutsuzlar. Türkiye'de İngilizce eğitime son verilmeli. Bazı anne-babalar İngilizce öğrenilmesini bir numaralı eğitim olarak görüyor. İngilizce eğitim, Türk yaşam şeklini darmaduman ediyor. Ben vatanseverim. Bütün ideolojilerimizi bir tarafa bırakıp vatansever olmamız ve vatanımıza kitlenmemiz gerekiyor. Türkiye bir şekilde Amerikan hegemonyasından kurtulmalı. Tam bağımsız bir ülke olmak zorundayız. Amerika bir şirket devleti; dünyayı şirket gibi yönetmek istiyor. Türkiye her yönden kendine yetebilir hale gelmelidir.

Şarkıcı Kıraç, Okullarda İngilizce Eğitime Son Verilmesi Gerektiğini Açıkladı

Sanatçı, yaptığı açıklama ile hayatının çok değiştiğinin altını çizdi..

Dünden bugüne ben çok değiştim. Hayat beni çok değiştirdi. Bazı şeyleri çok zor kabul ettim. Çok sabırsız ve tez canlıydım ama aile söz konusu olduğunda o tez canlılık kalmıyor. Çiftlikte ailemle yaşıyorum. Daha doğal besleniyorum. 15 yıl önce tereyağı yerken korkuyordum, şimdi günde yarım kilo yiyorum. Yaşam şeklim değişti. Kötü alışkanlıklarımı bıraktım. Günde iki kez yemek yiyorum. Dört yıldır ağırlık kaldırıyorum. Çiftliğimde ineklerimiz, tavuklarımız var. Sütümüzden yoğurt, tereyağı yapıyoruz.


1|0
2325
Serap Aksu KizlarSoruyor'da Editör
Editör kimdir?

En İyi Erkek Görüşleri

  • Adam haklı. Ben yaklaşık 10 senedir ingilizce dersi görüyorum. Hiçbir şey öğrenemiyorum. Hep aynı konular (am/is/are , simple present tense, have/has got) anlatıyorlar. Öğrendiklerimin hepsi aklımda kaldı mı? Hayır. Öğrendiklerimi uygulamak için zaman kalıyor mu? Hayır. Sonuç olarak çok ödev veriyorlar bu sefer ödeve yoğunlaşıp diğer dersleri sallıyorsun :) Bu sebeple ingilizce konuşma - yazma - okuma desen kötü. Yeteri kadar iyi değil. Ama görün ki sınavda ortalama 50 - 70 arası puan alıyorum. Bir şey öğrendim mi? Hayır. Tek yaptığım şey sınava çalışıp iyi puan alabilmeye gayret göstermek. Ama sonuç olarak bir şey öğrenemiyorum.
    Bence ingilizce eğitimi bana göre yeteri kadar iyi verilmiyor. Daha iyi bir sistem getirilmelidir. Hatta ingilizce dersleri zorunlu olarak değil gönüllü olarak verilmeli ve güzel bir ders programı hazırlanmalıdır. Hazırlanan programda ingilizce dersi daha ağırlıklı olmalıdır. İngilizce dersinde öğrenilenler uygulanmalı. Ve bunun için haftalık ders programında zaman bile ayrılmalı. Hatta devletin öğrenciyi yabancı ülkeye bile göndermesi gerekiyor ki daha iyi öğrenmesi açısından çok önemlidir. Çünkü öğrendiklerini gerçek yaşamında da uygulama fırsatı doğar. Bunun öğrenciye çok katkısı olur. Bir diğer konu öğrencinin sabah saat 07:30 gibi ingilizce dersi görmesidir. Öğrenci uyuyor, hoca kendi kendine anlatıyor. Bir öğrenci bana göre derse dinlenmiş enerjik gelmeli ki bir şey öğrenmeli. Sonuç olarak hep aynı başarısızlık.

    0|0
    0|0
  • Kıraç'a hak veriyorum, ama bence bizdeki eğitimin kendisi kaldırılmalı direkt. Biz matematik de aldık fen de. Şu an hangimiz matematik konusunda bir şeyler yapıyor veya fen konusunda.

    Onları da bilmemiz güzel ama öncelik 'yeteneğe' göre eğitim olmalı. Biz bunu gözden kaçırıyoruz. Matematikten anlamayan sanat seven çocuk matematik öğrenmesin.

    Okuldaki İngilizce eğitimde sadece gramer öğretiliyor. Diyalog sıfır, dinleme yok. Böyle dil mi öğrenilir? Kaçımız Türkçeye gramerden başladık? Gramer olmadan dil olmaz ama 10 sene gramer dersi verilmez.

    Epi topu 6 tane zaman var, öğrettin bitti. Konuşmayı göster, dinlediğini çözme becerisi öğret. Tamamen saçmalık

    0|2
    0|0

En İyi Kız Görüşleri

  • Bilmemek değil öğrenmemek ayıp diyen atalarımız, bu cehalet karşısında ne dese fayda etmez. İngilizce öğrenmeyenler daha mı vatansever yani? Ben böyle saçmalıkları duyunca deliriyorum yahu.. Zaten ilk okullarda öğretilen İngilizceye İngilizce bile denilemezken, zaten dil eğitimi konusunda ülkece geride kalmışken çıkıp tamamen kaldırılmalı diyen biri cahildir.
    Çocuğunda yabancı dil öğrenecek kapasite yok demek ki zorluk çekmesin diye İngilizce eğitimi toptan kaldırılsın tavsiyesinde bulunmuş cidden komik 😂😂😂😂

    0|0
    0|0
  • Affınıza sığınarak şunu söylemek istiyorum: Türkiye, bilgi üretim ve edinim konusunda yeteri kadar zengin değil. Özellikle bilimsel alandaki yenilik ve değişimlerden haberdar olamıyoruz. Dil bilmenin önemi de buradan geliyor esasen. Sadece yabancılarla konuşmak ve şarkıları anlamak için değil, daha fazla bilgi edinebilmek ve uluslararası makaleleri okuyabilmek için de gerekiyor. Gelişmemiz için dil, gerekli bir unsurdur.

    1|0
    0|0

Benzer Benceler

Senin görüşün nedir?

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

2123
  • 6gün

    Çocuklarını İngilizce'den kurtarmak için mi yaptın bu açıklamayı? Bak ne kadar sığ bir bakış açısı yaptım. İşte seninki de aynı hesap... O kadar sığ ve düşüncesizce ki... Zaten gerideyiz yetmemiş herhalde (!) Türkiye'de yasaklasan ne olur evrensel dil olmasını yasaklayabilecek misin? Hayır. Ee o zaman sen öğrenmesen ne olacak cahil ve geri olacaksın sadece.

    0|0
    0|0
  • :D Güldüm yazıyı okurken. Biz diyoruz bütün dersler yüzde 100 ingilizce olarak verilsin, herkes uluslararası bilim dili olan ingilizceyi öğrensinler, ülkemiz daha da gelişsin, adam ingilizceye son verilsin diyor. İnsanlar ülkenin ileriye gitmesini istemiyor galiba. 😂

    0|0
    0|0
  • Neredeyse tüm ülkelerde ingilizce 2. ana dil olarak öğretilirken bizim ülkedeki insanların dediklerine bak :) Gerçi eğitim sistemindeki öğretilen ingilizceden de bir faydası olmaz. Turist geliyor "how can i go... ?" diye soru soruyor, bizim milletimiz "go go go go, left go go go" hepsi meb'in suçu zaten bide aileler.

    0|0
    1|0
  • Bir bakıma doğru okulda verilen ingilizce yazmaktan öteye geçmiyor konuşan öğrenci var mı yok. Biz neden İngilizce öğreniyoruz ki dünya Türkçe öğrensin. Yanlış olan verilmesi değil bunun zorlanması İngilizce seçmeli ders olmalı öğrenciler geçmek zorunda bırakılmamalı. Zaten Türkiye de eğitim politikası saçma bir hal aldı.

    0|0
    0|1
  • İlkokuldan beri öğrendiğimiz tek şey what is your name I m sude. Nice too meet yolu lütfen to meet you İngilizce ders kaldırılıp dil sınıfı açılmalı daha mantıklı bence

    0|0
    0|0
  • Yurt dışına çıkmakla alakasız bir konu. İş başvurularında aranan bir kriter. Gene laf olsun da gündeme geleyim diye ishal şeklinde çıkan bir açıklama. İtibar etmeyin. Kültürsüz mantarlar.

    0|0
    0|0
  • Bu bir ihtiyaç. Vatan sevgisiyle ne alakası var. Yurt dışına çıktığın zaman ya da dünyadaki çağdaş bilimi takip etmek istiyorsan bilmek zorundasın. Okulda verilen İngilizce İngilizce falan değil o ayrı mevzu. Adam gibi öğretsinler

    0|0
    0|0
  • Adam haklı. Dilimize sahip çıkmayıp avrupa diline kendi dilimizi köle ediyoruz. Diliyle kültürüyle utanan yabancı kelimelere kukla olanlar yüzünden bugün dil ve kültür bilincimiz yok zaten.

    0|0
    0|0
  • Ama güzel saçmalamış... İngilizce eğitim konusunda.

    0|0
    0|0
  • İlginç bir açıklama. Mantıklı olabilir ama İngilizcesiz işi bulmak zor. İngilizce olmazsa Japonca olsun. Bir dil bir lisan

    0|0
    0|0
  • Yabancı dil önemli.
    Okulların verdiği İngilizce eğitimi zaten yetersiz.
    Kalkarsa eğer bir turist veya uluslararası bir yabancı ile nasıl konuşacağız.
    Onu geç.
    Uygulamalar İngilizce.

    0|0
    1|0
  • bana sadece gereksiz geliyo şahsen sömürge altına girmeden kendim nah öğrenirim ecnebi dilini türkçe her yer zaten mk

    0|0
    0|1
  • İnsan önce kendi dilinde öğrenip kavrasın ki ikinci bir dili öğrendiğinde her şey yerine otursun. Türkçeyi anlamadan konuşanların ingilizce öğrenmesi de biraz şey sanki... Ama bugün hepimiz ingilizce bilmek zorundayız bu da ayrı bir ironi.

    0|0
    0|0
  • Açık konusun bir okulda aldığınız ingilizce ''eğitim''le ne basarabildiniz? yılardır eğitimi verilen sözde bu dersi alıp da kaçımız ingilizce konuşabildi

    0|0
    0|0
  • İngilizce öğrenmek seçenek değil, mecburiyettir... ne zaman Abd kadar güçlü bir devlet olur, kültürümüzü ve ürettiğimiz malları dünyaya yayarsak o zaman ingilizce dil baskısı kendiliğinden yok olur.

    0|0
    0|0
  • Türk dili küresel olarak kabul gördüğü gün gerçekleşebilir.

    0|0
    0|0
  • Türkçeyi daha düzgün öğretemiyorlar bir nevi haklı.

    0|0
    0|0
  • haklı zaten okulda öğrenilen ingilizce bir işe yaramıyo git bir turistle konuş desen hede hödö ya adam gibi öğretsinler ya hiç öğretmesinler

    0|0
    0|0
  • Son verilmemeli ama sistem tamamen değişmeli. Beni milli egitim bakani yapin, sil baştan ülkeyi egitimde ileri taşıyayim😃

    0|0
    0|0
  • Aslında mantıklı bir fikir ama bu Türkiye şartlarında mümkün değil.

    0|0
    0|0
  • Devlet okuluna yollasın çocugunu orda öğreneceği 3 kelime my name is he she it o kadar.

    0|1
    0|0
  • Dertli sacmalayan bir baba gibi. Oysa ki sadece ingilizce bilmek bile cok sey ifade ediyor is hayatinda

    0|0
    0|0
  • Bırak bu işleri kıraaaç. İngilizce eğitimi kaldıralım da taş devrine mi dönelim?

    0|0
    0|0
  • Kuralı çok severim ama bu açıklamasına anlam veremedim.

    0|0
    0|0
  • İngilizce artık bir dünya dili.. Günde yarım kilo tereyağı daha zararlı bence :)

    0|0
    0|0
  • Salak saçma deli sacması konuşmuş cü k beyinli pi ç

    0|0
    0|0
  • Sanki dört dörtlük eğitim var
    İstesekte istemesekte ingilizce uluslar arası dil ingilizce

    0|0
    0|0
  • Bence İngilizce eğitimini kaldırmak çözüm değil.

    0|0
    0|0
  • Vay bin ger-izekalı D:

    0|0
    0|0
    • İngilizceye son vermek yerine doğru düzgün ingilizce eğitimi verilmeli bence. sözde ingilizce eğitimi alıyorlar ama konuşabilen yok

  • Bence ingilizce gerekli öğrenmeli çocuklar

    0|1
    0|0
  • 7gün

    Eğitimin düzelmesi gerek

    0|0
    0|0
  • malca bir aciklama olmus buyuk salaklik yani

    0|0
    0|0
  • Bence haklı

    0|0
    0|0
  • Daha cahil olsunlar diye mi

    0|0
    0|0
  • İngilizce değil de ders saatleri azaltılsa keşke

    0|0
    0|0
  • Yabancı dil gerekli yanlış düşünüyor.

    0|1
    0|0
  • Adam haklı

    0|0
    0|1
  • bence komple ingilizce egitime gecilsin.

    0|0
    1|0
  • Herkes ingilizceyi anlayacak diye bir şey yok senin çocukların anlamıyor diye ingilizce mi kalksın. Ne kadar sığ düşünceli. Sen çocukları o çiftliklerde çalıştır o zaman.

    0|0
    0|0
  • igrenc sesiyle kendini bisey saniyo cahil

    0|0
    0|0
  • Önüne gelen eğitim uzmanı ya

    0|0
    0|0
  • Şaka gibi ya 😆😆😆 Bunu söyleyen bir cahil olsa anlarım.

    Dünyanın neresine giderseniz gidin İngilizce ile iletişim kurabilirsiniz. Evrensel dil İngilizcedir.

    Google'da bişey arattırırken 3 tane Türkçe sonuç çıkıyorsa, 100 tane İngilizce sonuç çıkıyor. Ben de aramalarımı İngilizce yapıyorum artık. Daha çok kaynağa ulaşıyorum.

    0|0
    0|0
  • He zaten o deyince değişcek. Ayrıca saçmalamış onun çocukları yapamıyor diye ingilizce dilindemi sorun var? Yapabilen çok öğrenci var demek sorun kıraçın çocuklarında

    0|0
    0|0
  • Bu kıraç ne boş konuşan bir adam ya

    0|0
    0|0
Yükleniyor...