Aynı şey değil tabiki. Demek istediğim şey sürekli şampuanlanan saç yıpranır. Saçına kullandığın şampuan saçında az bekletsen bile deriden içeri girdiği içinde saç köklerini etkiler. Deriden içeri giren maddelerin kana karıştığıyla ilgili bir yazı bile okumuştum. Saçlar zaten kendini yeniliyor diye düşüneceksin ama kökleri zayıflayan veya şampuanın içerdiği kimyalları alan bir saç sağlıksız güçsüz olur. Dökülmeye kadar gider. Bu kadar hafife almayın. Sonuçta doğduğundan beri kullandığın birşey. Git gide zararları ortaya çıkmaya başlar benden söylemesi :D
Ben kasmıyorum gerçekler bunlar. Saçtan ölen yok ama saçsız kalıp veya saçsız kalacağını düşünüp psikolojisi bozulan çok insan var. Hayata bu mantıkla bakıyorsan ye iç yat yeterli 😄
ya allahını seversen doğru soyle senin tam duşta sampuanın falan mı bittide az önce acısını benden cıkarmaya mı calısıyon :D hiçbişey olmıycak benim saclarıma seninkilere olsun :D
1 defa. Sacin dengesini bozmamak lazim.. kafanizda ufak ufak yaralar olusur. Ceviz kadar sampuan ve bir kere yikamak iyidir, hem kafa derisi hemde saclar icin. Cogu sampuan Polyquaternium6-7-8-9-10 icerir.. cild kanseri icin bulunmaz nimet.
Orta okuldan bu yana her gün yıkıyorum. Ama 7 yıl öncesi çok kimyasal uyguladım saçlarıma. Düşün her ay farklı renge boyuyor ve açıyordum. Bide protein ve doğal yağlar tüketmeyince avuç avuç elimde kaldılar. Şimdi 2 yıldır saçlarıma işlem yaptırmıyorum. Daha öncesi de uçlarına iyi kuaföre yaptırdım, ama diplerini korudum. Şu an beslenme ve kimyasal gibi bir sorunum yok, ama azaldı, doktorda stresten dökülüyor diyor. Unv. yıllarımdakı uzun ve gür saçlarımdan eser Yok şimdi
Size tavsiyem şampuan mevzusu üzerinde de durun. İnternetten araştırma yapabilirsiniz sağlam bilgiler almak isterseniz. Saça uygulanan en sık şeyin şampuan olduğunu düşünürsek saçlar üzerinde etkiside büyük. Bende en az 2 kere şampuanlardım temiz hissetmezdim ama tamamen psikolojik bu. Artık saçıma yağ bakımı vs yaptığım zamanlar haricinde elimden geldiğince 1 defa kullanmaya çalışıyorum. Zaten kuru saçlara sahibim. Çok daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
Öncelikle beslenme önemli. Bide stres olmamalı. Tabi tiroid gibi bir hastalıkta yoksa, o zaman şampuana sıra gelir. Saçlarımı kayb ettiğim yıllar kullanmadığım şampuanlar kalmadı. İnan en pahalı saç dökülmeye karşı şampuanları denedim. Faydası olmadı. Bunun tek tedavisi beslenme, stresten uzak olma, kanında D vitamin eksik olmamalı ve tiroid sorunun olmamalı. Bu kadar net. Ama tabi içeriğinde kimyasal en az olan şampuanlar kullanmaktan da zarar gelmez. Bitkisel şampuanlar iyi
Bu saydıklarınız hep içsel sebepler. Onlardan bahsedilirse stres en başta tabiki:) Ben birşey olacak korkusuna boyama işlemini bile uzunca bir süre yaptırmayı düşünmüyorum. Umarım en kısa sürede toparlar saçlarınız 🙏
Evet. İşlem yaptırma. Yaptırsanda, diplerine uygulatma. Bide beslenmene dikkat et, şampuanda kimyasal en az olanını kullan. Saçların daima güzel kalsın. İnşallah da güzel kalır
😄 şöyle düşün 1 saçın üzerindeki yağ tabakasını alır 2. si besler. Zaten yanlış hatırlamıyorsam şampuanın kullanma yöntemi üzerinde yazıyor. Cık cık kücük ayrıntılara dikkat et 😉
En İyi Cevaplar