Estetik yaptırmak sizce normal mi, estetik insanın doğasına aykırı bir durum mu?

Ben son zamanlarda düşünüyorum ve estetik yaptırmayı çok saçma bulmaya başladım. Bundan 100 yıl önce dünyaya gelseydik, estetik aklımıza bile gelmeyecek paşa paşa ağzımızı, burnumuzu, gözümüzü, yüzümüzü vs. kabul edecektik. Mesela burnumuz kemerli ise, bunun olmaması gereken kötü bir durum olduğunu düşünmeyecektik bile, yüzümüze yakışıyorsa kendimizi güzel kabul edecektik. Eskiden estetik yoktu, insanlar çirkinlikten ölüyor muydu, şimdi estetik geldi de herkes dünya güzeli mi oldu? Herkes küçük ve kalkık burunlu olmak zorunda mı, burnunda kemer olması bir facia mı? Burnu kalkık olanlar dünya güzeli mi? Sapasağlam insanken bu algı yüzünden bıçak altına yatmaya gerek var mı? Çok ağır vakalar dışında nadiren estetik gerekli olabilir. Ama şimdiki insanlar kaşımın üstünde gözüm var diye estetik oluyorlar. Sizce estetik bir gereklilik mi, yoksa insan doğasına aykırı, tamamen popüler kültürün dayatması olan bir eylem mi?
Estetik yaptırmak sizce normal mi, estetik insanın doğasına aykırı bir durum mu?
Cevapla