Bana göre öncelikle öz saygı için yapılmalıdır. Zira kişisel bakımı herkes değişik yöntemlerle yapar. Bazen bu yöntemler çok hijyenik de olmayabilir. Ancak kendi bildiğince, doğru olduğunu düşündüğü şekilde yapar insan bunu. Temelde bunu yapma içgüdüsü öz saygıdan kaynaklanır bence.
Kişisel bakımı insanın kendisine duyduğu saygıyla bağdaştıramıyorum. Kişisel bakımıma dikkat etmediğimde aşırı huzursuz oluyorum. Saygıdan ziyade rahatsız edicilik veriyor insana.