Kendini çirkin görmek aslında özüyle barışık olmamaktan, günümüzdeki güzellik algısına uymadığını düşünmekten kaynaklanıyor.Biri çıkmış demiş ki; Beyaz ten,ince bel,dolgun popo-göğüs vs bunlar varsa bir kadında o güzeldir.Buna uymayan da haliyle "çirkinim" diyor.

Güzellik denilen şey kişinin bir bütün olarak dış görünüşü,karakteri, insanlara karşı davranışlarını da içerisinde bulundurularak değerlendirilmedir.Dış görünüş olarak neredeyse kusursuz olan biri, insanlara karşı haksız yere acımasız davranıyorsa ben ona güzel demem.

1.Sağlıklı Yaşam Tarzı:
Dengeli Beslenme: Vücudunun ihtiyaç duyduğu tüm besinleri alabileceğin, renkli ve çeşitli bir beslenme düzeni oluştur. Bol meyve, sebze, tam tahıllar ve sağlıklı protein kaynaklarına odaklan. İşlenmiş gıdalar, şekerli içecekler ve sağlıksız yağlardan mümkün olduğunca uzak dur.
Yeterli Su Tüketimi: Cildinin nemli ve canlı görünmesi için günde en az 2-2.5 litre su içmeye özen göster. Su, vücudundaki toksinlerin atılmasına da yardımcı olur.
Düzenli Egzersiz: Fiziksel aktivite sadece sağlığını iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda daha enerjik hissetmeni ve daha iyi bir duruşa sahip olmanı sağlar. Sevdiğin bir aktiviteyi (yürüyüş, koşu, yüzme, dans vb.) düzenli olarak yapmaya çalış.
Yeterli Uyku: Vücudunun ve cildinin yenilenmesi için her gece 7-8 saat kaliteli uyku uyumaya özen göster. Uykusuzluk ciltte solgunluk, göz altı morlukları ve diğer olumsuz etkilere yol açabilir.

2.Kişisel Bakım ve Stil:
Saç Bakımı; Saç tipine uygun şampuan, bakım kremi ve maskeler kullanarak sağlıklı ve parlak saçlara sahip olabilirsin. Saçlarını düzenli olarak kestirmek de daha bakımlı görünmene yardımcı olur.
Tırnak Bakımı: Tırnaklarını temiz ve düzenli tut. İstersen oje sürebilir veya manikür/pedikür yaptırabilirsin.
Ağız ve Diş Sağlığı: Düzenli olarak dişlerini fırçala, diş ipi kullan ve diş hekimine kontrole git. Beyaz ve sağlıklı dişler gülüşünü güzelleştirir.* *Kıyafet Seçimi: Vücut tipine ve tarzına uygun, temiz ve ütülü kıyafetler giymek kendine olan güvenini artırır. Renkleri ve desenleri doğru kombinleyerek şık görünebilirsin.
Duruş: Dik durmak ve omuzları geride tutmak hem daha özgüvenli görünmeni sağlar hem de vücut hatlarını daha iyi gösterir.

3.Cilt Bakımı:
Cilt Tipine Uygun Bakım: Cilt tipini (yağlı, kuru, karma, normal) belirleyerek ona uygun temizleyici, nemlendirici ve güneş kremi kullan.
Düzenli Temizlik: Cildini sabah ve akşam nazik bir temizleyici ile temizleyerek kirden ve makyaj kalıntılarından arındır.
Nemlendirme: Cildinin nem dengesini korumak için her temizlik sonrası nemlendirici uygula.
Güneş Koruması: Cildini güneşin zararlı UV ışınlarından korumak için her gün, mevsim ne olursa olsun geniş spektrumlu bir güneş kremi kullan. Güneş lekelerine, kırışıklıklara ve cilt yaşlanmasına karşı en önemli savunmadır.
Peeling: Cildindeki ölü hücrelerden arınmak ve daha parlak bir görünüm elde etmek için haftada 1-2 kez cilt tipine uygun bir peeling uygulayabilirsin.

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
5Cevap
Ben konuşmacı tipteyim yani yürüyen TED'im ve bilirsin konuşma yapmanın ve bu konuşmayı etkili kılmanın yollarından biri de dış görünüs (yüz güzelliği, kıyafetler, karizma ya da aura) bu yüzden insanlara her zaman şunu sorarım
"10 üzerinden güzelliğimi puanlasan kaç verirdin?"
Yani 8 veren de var 4'te ama genelde 6 ya da 6,5 diyorlar.
Kıyafetler ve aurayla beraber 8-9'a çıkıyor ama bana kalırsa ben 4'üm. O yüzden şu çıkarımı yapıyorum. insanlad sizi kendinizi gördüğünüzden daha güzel bir şekilde görüyor.
Yani kafanızı boş boş yormayın TAŞ GİBİSİNİZ TAŞ!
Güzellik subjektif, bakımlı olmaksa objektif bir konu. Dünya üzerinde çeşit çeşit zevk olsa da, mevzu kişisel bakım ve gelişim olunca yapılması gerekenler bunlardan ibaret.
Ben de düzenli egzersiz hariç bunların hepsini yapıyorum ve kendini iyi yönde geliştirmek isteyen herkese bu başarılı maddeleri uygulamalarını tavsiye ederim.
Bir erkek olarak Bence'ni keyifle okudum. Çok önemli ayrıntılara değinmişsin. Bazı maddeler sadece hanımlara özgü olsa bile kalanları erkek olarak bizlerin de uygulaması gerekiyor. Paylaşım için teşekkürler. Ellerine ve kollarına sağlık. 👍🏻
Bence de çirkin insan denilen bir şey yok Yeteri kadar bakım yapıldığında güzelleşmeyen insan görmedim
Ne güzel bir bence olmuş. Ama hepsi de benim için çok zor.
Ama sen bile bencene standart güzellik algısına uyan birini koymuşsun, güzellik bence de beyaz ten yeşil göz sarı saç ince bel dolgun göğüs ve popodur.
Bencemin konusu standart güzel algısının yanlış olduğu
Çirkin olarak değerlendirmek lazım. Emeğe saygı
Mika gibi estetik olsunlar
Onlar güzelliğinin farkında değilki
Önemli olan iç güzelliği değil miydi