Merhaba sevgili herkees. Yaz aylarının gelmesi ve nem oranlarının artması ile terlemeye de başladık. Çoğu kişinin terlemeyi sevmemesine karşılık bugün terlemek hakkında birkaç önemli bilgi vereceğim.
Umarım faydalı olur :)
Ter neden olur?

Vücut ısısının sabit kalması ve vücuttaki sıvıların dengelenmesi sıvı üretilmesidir. Terleme çok normal ve vücut için gerekli bir olaydır.
Aslında terleme sağlıklı bir eylem iken aşırı terleme birçok hastalığa davetiye çıkartmaktadır.
Ter neden kokar?

Ter kokusu, vücudun terleyen bölgesindeki bakterilerin yanlış çalışması sonucu olur. Bu bakteriler vücudumuzda nemli yerlerde yaşar.
Terlemenin cilde faydaları
Vücuttaki toksinlerin atılımını sağlar

Terleme eyleminde vücuttan çıkan ter ile birlikte yine aynı zamanda vücuttaki zararlı bakteriler, toksinler de çıkar. Böylece vücut temizlenir ve vücuttan toksinler atılır.
Toksinler; mikroorganizmaların salgıladığı zehirli maddelerdir.
Gözenekleri çalıştırır

Ter, vücuttan gözeneklerimiz aracılığı ile çıktığı için gözeneklerimizi de çalıştırır. Çalışan gözenekler de küçülür. Küçülen gözenekler de kendimizi güzel hissetmeye sebep olur. Cildi gençleştirir, cildin genç kalmasını sağlar.
Vücudu yeniler

Terleme esnasında kan akışı hızlanır ve bu sayede kalp ve damar hastalıklarının oluşumunu engeller. Yine aynı şekilde terlemeyi çalıştıran hormonlar insanda büyümeye yarayan hormonlardır. Yani terledikçe büyürüz :)
Saç köklerini rahatlatır

Saç diplerindeki terleme saç köklerini rahatlatır ve saç uzamasında etkili bir rol oynar. Aynı zamanda vücutta olduğu gibi saç diplerindeki gözeneklerin de küçülmesini sağlar.
Peeling etkisi verir

Terleme ile birlikte Vücuttan çıkan tuz, bakteriler, toksinler geride temiz bir cilt bırakır ve bu sayede terleme; vücuda peeling etkisi verir.
Unutmamak lazım ki her şeyde olduğu gibi terlemekte de fazlası zarardır. Bu yüzden sık sık ve çok terliyorsanız bir doktora görünmenizi tavsiye ederim.

Hayvanlar üzerinde test yapmayan deodorant markaları
Garnier

Garnier marka; hayvanlar üzerinde deney yapmayan (Cruelty Free) bir markadır ve bende deodorantlarını kullanıyorum, tavsiye ederim.
Sante

Sante marka da yine garnier gibi hayvanlar üzerinde deney yapmayan bir markadır ve güvenle deodorantlarını kullanabilirsiniz.
Umarım Bence'mi beğenmişsinizdir 🎈🧸
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer