Selam,
Bugün çoğu üretim şampuanlarda bulunan zararlı kimyasal maddelere değinmek istedim. Böylece şampuan alırken nelere dikkat etmelisiniz hep birlikte göreceğiz.
Şampuan oluşturma kimyevi bir uğraştır. Kimyasal ürünlerle oluşturulup, kimyasal bileşenlerle ve kozmetik kokularla birleşerek süslü paketlerin içerisinde yerlerini alırlar. Fakat dışı güzel olduğu kadar içi de güzel mi? Bilemiyorduk. Ama endişe etmenize gerek yok. Bir yerlere not edin, sonraki şampuan alışverişinizde bu bilgiler işe yarayacak çünkü.
Hangi maddeler zararlı? Şampuan içerisinde bulununan zararlı kimyasallar nelerdir?
1. Kozmetiğin 1 numaralı kankisi: Paraben!

Paraben, kozmetik ürünlerin birçoğunda bulunuyor. İsmi değiştirilmiş olarak bizlere sunulmasının sebebi ürünleri cici göstermek istenmesidir. Yasal olarak bir kozmetik ürün içeriği ambalaj üzerine yazılmak zorundadır. Ama miktar ya da tam olarak hangisi, ne kadarı bilinmez.
Saç derisince hızlı emilen paraben saçların hızlı kurumasına, dökülmesine, renginin ve parlaklığının solmasına, kepeklenmeye ve saç derisini tahriş etmeye sebebiyet veriyor.
Bunun yanında uzun süre parabene maruz kalan kişilere yapılan deneylerde, bu kişilerin kanlarında ve idrarlarında da parabene rastlandı. Paraben yalnızca başa değil, vücuda da bela imiş bilgimiz oldu şükür.
2. Ne kadar köpürürse o kadar iyi mi acaba? (SLS) Sodyum Lauryl Sülfat!

Şampuan köpürmezse kötü sanarız ve saçlarımızın temizlenmediğini düşünürüz. Fakat sülfat saçları köpürttükçe içine işliyor ve temizlediğini sanarken iyice kurumasına sebep veriyor.
3. Nostalji misali renksiz hayatı saçlarımızda yaşatan Propilen Glikol!

Saçlarda hacimsizliğe, dökülmeye ve özellikle renginin solmasına sebep veren PG'yi hele de saçlarını yeni boyamış kişilere tavsiye etmiyoruz.
4. Bir taşta iki kuş: Hem saça hem hormonlara nüfus eden Flatat!

Erkeklerde spermi azalttığı ve kız çocuklarında erken ergenliğe sebep olduğu biliniyor. Bu sebeple mimlenmiş bir maddedir kendisi. Özellikle saç spreylerinde sıkça bulunuyor.
5. Kozmetiğin vazgeçilmezi: Alkol!

Kıvam arttırmasıyla bilinen alkol, temizleme jelleri ve saç şampuanlarında olmak üzere bir çok temizlik ürünü ve spreylerde bulunuyor. Özellikle en zararlıları olan propanol ve izopropilden kaçınmak gerekiyor.
DNA'ya kadar işleyen Formal dehit!

DNA'ya işleyebilecek potansiyelde olan formaldehit zararlı kimyasalların başını çekiyor. Keratin bakımı altında kuru ve yıpranmış saçlarda fazlasıyla kullanılıyor. Bu sebeple keratin bakımını fazla uzatmamak çok önemlidir. Sık kullanmada saç da döktüğü görülür.
Bu gibi kimyasallar şampuan ve saç bakım şirketlerinin en sık kullandığı ve en çok göze çarpan kimyasallardı, tabi ki daha fazlası da var. Şampuan içerisinde bulunan her madde zararlı değildir, sadece bazıları kötü sonuçlara sebep verir. Zamanla oluşur bu da.
Şimdi sayacaklarım ise vücutta fazla kullanıldığında alerjik reaksiyonlara, kanser oluşumuna, beyin fonksiyonlarının yavaşlamasına, ciltte egzama ve kuruluğa, dökülmelere sebep veriyor. Bu kötü durumlara gebe çıkartan birkaç tane daha zararlı kimyasal örneği; triclosen, linalool, formaldehide, fragnence, cocamidopropyl, betaine, cocomide mea-tea ve dea (en zararlıları), methylisothiazolinone, benzisot, methylchlori, oxide chlorie, SLES, ALS, ALES, titanium dioxide'dir.
Sizin yerinizde olsam şampuanımı kucağıma alır, Google'lamaya başlardım.😄 Ne düşünüyorsunuz? Kimlerin şampuanı masum görmek istiyorum. Yorumlarda görüşlerinizi bildirin lütfen.
İyi okumalar...
#benkendall
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
5Cevap
Selam güzellik,
Zaten her şeyde biraz zararlı şey olmazsa olmuyır sanırım. Bu arada ambalajları ciddi anlamda çok güzelmiş ya işte insanlar da böyle dışına görünüşüne güvenip alıyoruz seviyooru böyle zarar veriyor bize.
Eline emeğine sağlık, bilgiler için teşekkürler.
Bütün zararlı maddeler var kullansan bir dert kullanmasan ayrı dert.
Kendi adıma konuşmak gerekirse şampuandan vazgeçtim şu zararlı maddeler yüzünden doğal olanı da bulsam ki ne kadar doğal tartışılır memnun kalmadım. Sabuna geçtim çocukluğumda ki gibi🙈
Emeğine sağlık
Saçlarım kısayken bezelye tanesi kadar kullanıyorum; ama uzunken 6 kat fazla kullanıyorum. Bu benceyi okurken (SLS) Sodyum Lauryl Sülfat'ı aşırı kullanmış mı oluyorum diye düşünmeye başladım. Sadece eczanelerde satılan Konazol şampuanı kepeklenmeyi önlüyor. Mantar şampuanı diye geçiyormuş; ama normal şampuanı haftada 2 kez kullansam bile, 3 günde kepek yapıyor. Konazol bundan kat kat şanslı. 1 haftaya kadar kepek sorunu yaşamıyorum.
Alkol yazmasaymışsın iyimiş inşallah kimse içmeye çalışmaz 😅
😄
Size bir şey diyeyim, sır değil ama olsun. Üretilen her Üründe bir çakallık var. Örneğin gıda, iyi yanı doyuyorsun. Kötü yanı yarın hastasın. 🤦♂️
Neyse ki şampuan kullanmıyorum
Ellerine sağlık