Saçların Anatomisi! En Zor Saçlara Bile Diz Çöktürmek Artık Çok Kolay

Merhaba... bugün sitede çok sık karşılaştığım ama görüşlerin çok az olduğu bir konu üzerinde bir bence paylaşmak istedim. Bu bence saçınız konusunda, bakımı ve şekillendirme konusunda birçok bilgiyi içeriyor. Kendimi bildim bileli saçlarıma çok önem verdim, bakım yaptım ve hala da devam ediyorum... Size bu bencemde tecrübelerimi paylaşmak istiyorum, umarım yardımcı olur...

Saçların Anatomisi! En Zor Saçlara Bile Diz Çöktürmek Artık Çok Kolay

Saçlarınızın Karakterini Belirleyin!

Saçların Anatomisi! En Zor Saçlara Bile Diz Çöktürmek Artık Çok Kolay

Öncelikle saçlarınızın nasıl bir saç olduğuna karar verin. Dalgalı mı? kıvırcık mı, yoksa düz mü? bunu alışveriş yaparken saç reyonunda şampuan alırken ilk kriterinizin bu olmalı. Sakın spontane şampuan almayın! saçlarınızın karakterini tanıyın ve şampuanların ön kısmında yer alan hangi saçlar için, olduğunu okuyarak, tercihinizi bu doğrultuda yapın.

Saç Bakımı!

Saçların Anatomisi! En Zor Saçlara Bile Diz Çöktürmek Artık Çok Kolay

Saç karakterinizi belirledikten sonra yapacağınız ilk iş kendinizin rutin olarak kullanacağı bir şampuan markası ve bakım kremi markası belirlemek. Çünkü saçlarınızı ona alıştırmak zorundasınız. Ben 3 yıldır aynı şampuan ve kremleri alıyorum. Ben 1 şampuan ve 2 bakım kremi kullanıyorum ama siz bu kadar abartmasanız da olur 1 şampuan ve 1 bakım kremi ideal. Bunları alırken mutlaka okuyarak alın. Saçlarınız kabarıyorsa gür saçlar için alın. Saçlarınız çabuk kırılıyorsa, yine güçlü saçlar etiketiyle olanı alın, eğer çok mat görünüyorsa, bakım kremini parlak olarak alın.

Fön Ve Bakım Kremi!

Saçların Anatomisi! En Zor Saçlara Bile Diz Çöktürmek Artık Çok Kolay

Ben saçlarımı yıkadığım her sulu aktiviteden sonra saçlarımı kuruturum ve fönlerim. Bunu yapmak zorunda değilsiniz, ben sadece kabaran ve gür saçlarım olduğu için bunu yapıyorum. Saçlarınız eğer düzse herhangi bir lastikle de toplayıp dalgalı bir görüntü elde edebilirsiniz ama havluyla yapmayın çünkü bu kırılmalara neden oluyor ve unutmayın fön her ne kadar saçları kırsa da, öylece bırakmak da kırıyor. Eğer fön yapacaksanız saç bakım kremini( duş esnasında olan değil bu duş sonrası, istediğiniz markayı alabilirsiniz daha çok keratin+ şeklinde almanızı öneririm) fön ortasında yapın. Ben önce saçımı kurutup ve istediğim şekli verip sonra bakım kremini sürüyorum ardından biraz daha kurutuyorum şekil veriyorum bu sayede 24 saat hiç yıkanmasa bile saçlarım hala güzel kokuyor ve o şekilde kalıyor.

Keratin Ve Brezilya Fönü!

Saçların Anatomisi! En Zor Saçlara Bile Diz Çöktürmek Artık Çok Kolay

Sitede yine çok fazla soru olarak: ''Saçlarım çok kabarıyor ne yapabilirim?'' sorusunun ilacı Keratin veya Brezilya fönüdür. Saçların kabarması 3 nedenden dolayı olabilir. Birincisi hava çok nemlidir, ikincisi bu neme bağlı olarak saçınız çok gürdür, üçüncü neden ise saçınız kıvırcıktır evet, tahmin etmesi zor olmasak gerek, kıvırcıksındır. Her koşulda keratin sizin ihtiyacınızı karşılar. Fakat burada ikisi arasındaki farkı soruyorsanız, bana göre, Keratinde saçınız daha az yanıyor ve süresi daha az etki ediyor. Ortalama 2 ay keratinin etkisini görürsünüz ama Brezilya Fönü 6 ay devam ettiğini hissediyorum ben, sadece yapılırken biraz daha fazla canım acıyor ve biraz daha pahalı. Bu konuda seçim tamamen size ait ama ben 2 yıldır düzenli yaptırıyorum ve hiçbir yan etkisi yok! üstelik saçımda birkaç yıl önce egzamayı geçirmiş, atlatmış olmama rağmen.

Son Olarak Birkaç Tüyo!

Saçların Anatomisi! En Zor Saçlara Bile Diz Çöktürmek Artık Çok Kolay

Saçlarınız kıvırcık ve diz çöktürmekte zorlanıyorsanız yukarıdakiler size mutlu bir yaşamın kapısını açacaktır. Yine de bazı unutmamanız gereken şeyler var. Önceleri uyurken saçlarımı bağlardım ve sabah açardım, bu sayede gece boyu bir kalmış saçlarım düz kalırdı fakat bunu daha sonra anladım ki daha dalgalı gözükmesini sağlıyordu. Saçınızı geceleri rahat bırakmanızı öneriyorum. Sabahları duş saçları çok kırıyor. Saçınıza yapacağınız en güzel bu bakım uygulaması akşamüstü civarında oluyor. Saçınızı soğuk suyla yıkamanızı önermiyorum. Sıcak suyun o kadar zararını görmedim ama soğuk su kırıyor. Ve saçlarınızı tarayın... evet, zor olmasa gerek, birazcık tarayın.

Saçların Anatomisi! En Zor Saçlara Bile Diz Çöktürmek Artık Çok Kolay
Cevapla