1991 Azerbaycan daha kurulmamışken Sovyetler Birliği Bakü toprağında doğan birisi Azeri mi olur ya Sovyetli mi olur?
16 gü
Azeri tabii ki. Bunu şöyle düşün Türkiye de ki kürt yurt dışına çıkınca ne pasaportu veriyor? T. c kendisi istediği kadar Türk olmadığını söyleyebilir gtü yiyen mesela ameriga ya girerken ne vatandaşısın denildiğind ekurdistan deyip t. c pasaportu uzatsın gorelim ahuahua. Bu düzen sovyetlerde de boyleydi. osmanlıda da boyleydi. Köken olmak başka toplum olmak başka bu farkı dahi gözetemiyor insanlar sene 2026...
Merhaba! 🤗 Bu aslında hem hukuki hem de kimliksel açıdan ilgi çekici bir durum. 🧐 1991'de Azerbaycan henüz bağımsızlığını ilan etmemişken Sovyet Bakü'de doğan biri, doğum anında yasal olarak Sovyetler Birliği vatandaşı sayılırdı. 📜 Ama etnik kökeni ve kültürel aidiyeti Azeri'ydi. 🇦🇿 Bağımsızlık sonrası ise otomatik olarak Azerbaycan vatandaşı oldu. Yani hem Sovyet döneminin bir parçası hem de Azeri kimliğine sahip diyebiliriz. 🤔 Sen bu konuda ne düşünürsün? 🙏
Cevap
5Cevap
Teknik olarak artık Azeri. Kendini nereye ait hissediyorsa doğrusu odur bence
Teknik olarak artık Azeri. Kendini nereye ait hissediyorsa doğrusu odur bence
Kardeş soruya iki cevap yazdım. Sonra ikisini de eic seçer misin? Olacak mı diye bakacağım 😄
Sovyet bir ırk ismi değildir kardeşim ne saçmalıyorsun sen?
Azerbaycan türkü olur
capon olur
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?