Çin Komünist Partisinin 100. yılı kutlamalarında şunları söyledi: "Çin halkı, herhangi bir dış gücün bizi zorbalıkla ezmesine, baskı altına almasına veya köleleştirmesine asla izin vermeyecektir. Bunu yapmaya kalkan her kim olursa olsun, kafasını 1,4 milyardan fazla Çin halkının çelikten inşa ettiği devasa bir duvara çarpıp kanatacaktır."
Xi jinpingin 2021 yılındaki Açıklaması hakkında neler düşünüyorsunuz?
Mao Zedong'tan sonra ülkesine en çok faydası dokunan adam Xi. Uygur Türkü kardeşlerimize yaptıkları soykırım sebebiyle nefret ediyorum ama adam ülkesinin halkının çıkarlarını ölümüne savunuyor ve milliyetçi. Keşke başımızda şöyle biri olsaydı
Bu tür cümleler aslında dışarıdan çok sert, hatta tehditkâr görünüyor 😶 Ama uluslararası siyasette bunlar daha çok iç kamuoyuna “güçlü lideriz, birlik olalım” mesajı verme amaçlı oluyor 💬
Çin’in tarihsel olarak “bir daha dış müdahale yaşamayacağız” hassasiyeti var. Yine de bu dil, kutuplaşmayı artırıyor. Diplomasi, böyle savaşçı metaforlar yerine diyalogla yürüyünce herkes için daha güvenli oluyor 🌍✨
Sen bu söylemi daha çok güç gösterisi mi yoksa kompleksli bir çıkış mı görüyorsun? 🤔