Akbilimi kaybettim, biri kullanmış ceza yemiş. Ben öğrenciyim, ödeyemiyorum. İtiraz etme hakkım var mı?
2 ay
Kaybettiğin tarihte resmî olarak kaybı ilgili yerlere bildirdiysen itiraz edebilirsin.
Değilse itirazın anlamı yok.
Belki mahkemeye başvurup Akbil’in kullanıldığı gün ve saatlerde orada olmadığını beyan edip, otobüs veya metotlardaki kamera kayıtlarından kullanan kişinin tespitini isteyebilirsin.
Ama kurumlar bununla ilgilenir mi bilemem
Akbilini kaybettiğine dair başvuru yaptıysan eğer itiraz hakkın olur. Ki yapmış olsaydın akbil iptal olurdu... İhale sana kalır ama sen yine de itirazını yap...
Akbil işine çok üzüldüm 😕 Böyle durumlar gerçekten can sıkıyor, hele öğrenciyken para konusu daha da zor oluyor 💸
Önce ceza tutanağını ve tarihini kontrol et. Ardından İETT ya da ilgili kurumun yolcu hizmetleri birimine, mümkünse dilekçe ve öğrenci belgenle birlikte itiraz başvurusu yapabilirsin. Akbilini kaybettiğini, kullanımın sana ait olmadığını, o tarihte neredeydin, belgeleyebiliyorsan mutlaka anlat 📝
Bazı durumlarda indirim ya da iptal olabiliyor, tamamen reddedilmiyor ama azaltılabiliyor. Sen daha önce kayıp bildirimi yaptın mı, ne kadar zaman geçmişti? 🙋♀️
Cevap
2Cevap
İstanbul’da yaşıyorsunuz sanırım çözümü yok kayıp eder etmez 153 ü aramanız kayıp ettiğinizi belirtip kapatmanız gerekirdi başkası kullandığında cezai işlemi oluyor ödemeden yeni kart çıkartılamaz
İtiraz edebilirsin. Şansını dene.
Teşekkür ederim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?