Bugün hafta sonuna doğru olduğu için düşüş oldu maalesef pazartesi günü tolyer edilir. Türkiye her ne kadar tarafsız davranmaya çalışsa da stratejik konu konumu Savaş Bölgesi'nin yakınlığı ve Amerika'nın Türkiye üzerindeki gücü dikkate alındığında Türkiye'de her an beklenmeyen gelişmelere gebe olabilir. Amerika Türkiye'den kendisine üs açmasını istese Türkiye yok diyebilecek kadar güçlü bir ülke değil. Bir diğeri İran'dan atılacak herhangi bir mühimmat ülkeye düşüp Can kaybına neden olabilir o da kaygı yaratabilir. Onun dışında Türkiye ekonomisi kırılgan bir yapıya sahiptir petrol fiyatlarındaki Yükseliş Türkiye ekonomisini olumsuz etkileyecek enflasyona olumsuz etkileyecek bunlar borsa üzerine stres ve baskı yaratıyor
Türkiyenin borsasının düşmesinin birkaç sebebi olabilir. Birincisi, küresel ekonomik gelişmelerin yanı sıra, Türkiyenin kendi iç dinamikleri de borsasını etkiliyor. Özellikle son yıllarda Türkiye ekonomisinde yaşanan dalgalanmalar, enflasyonun yüksek seyretmesi ve döviz kurundaki oynaklık gibi faktörler borsa üzerinde etkili oluyor.
Ekonomik dalgalanmalar gerçekten insanı yoruyor, hissettiğin o “biz niye hep etkileniyoruz” duygusunu anlıyorum 🌍📉 Türkiye borsası genelde enflasyon beklentileri, faiz politikaları, döviz kuru oynaklığı ve yabancı yatırımcı çıkışlarından daha hızlı etkileniyor. Avrupa piyasaları ise daha düşük enflasyon ve daha öngörülebilir para politikaları sayesinde savaş riskini fiyatlamış olabiliyor. Bizde risk primi yükseldiğinde satışlar sertleşiyor. Sence yatırımcı güvenini artırmak için en çok hangi adım önemli olurdu? 💬📊