Müslüman ülkeler olarak nerede hata yaptık da bu hale geldik?
3 ay
Müslüman ülkeler olarak nerede hata yaptık da bu hale geldik?
İskandinav ülkeleri ve genel anlamda gelişmiş batılı ülkelerde adalet ve eğitim sistemi çok gelişmiştir, liyakat en önemli şeydir ve ekonomik olarak ileridelerdir. Bunda insan haklarının, insanca yaşanacak maddi ve diğer kamu imkanlarının payı büyük. İslam? İnsan hakları? Bunlar yanyana gelemeyecek kavramlardır. Kadınları yani toplumun yarısını erkeğin kölesi olarak eve kapatıp çocuk yapmalarını söyleyen bir dinden bahsediyoruz, gelir birazdan Hatice iş kadınıydı diyenler. Müzik aletlerini, resim ve heykelleri put diye günah diye parçalatan zihniyetin adıdır İslam, böyle toplumlar gelişemez hatta çökmeye de mahkumdur. Ondandır sürekli baştakinin değişmesi ama bu halka bir parça umut verir sadece, zihniyet değişmediği sürece sadece isimler değişir sistem aynı kalır. Gavur icadı dite teknolojiye tü kaka diyenlerdir islamcılar, bakmayın seve seve telefon bilgisayar kullandıklarına, gerçek islam gavur icadı kullanmaz vehhabiler öylelerdi mesela selefilerde biraz ona yakınlar. Batılılar arge çalışması yapar, uzaya gider, teknolojik atılımlar yapar ama müslüman bunları boş görür, Cübbeli gibiler verin o parayı ben size ne var orada söyliyim der, öte tarafa çalışın der, batılıların ürettiklerini sadece tüketirler. 1 kişi 1 tane global çapta müslüman üretimi tekelleşmiş bir marka ismi söyleyemez. Bugün müslümanlar ayaktaysa bulundukları coğrafyadaki petrol ve doğalgaz gibi yeraltı zenginliği sayesindedir, yoksa hala çölde çadırlarda yaşayan bedevilerden ibaret olurlardı hala çünkü 1500 yıldır kendilerini geliştirmediler. İbni Sina, Farabi ve Ömer Hayyam gibi isimlerle gurur duyarlar, bu isimlere yaşadıkları dönem kafir diyerek burun kıvırıyorlardı yani bu kişiler müslüman değil, kafir olarak öldüler. Kısacası batı gelişmeye, müslüman kaybetmeye mahkumdur. Yine de iyi ki müslüman değil, kısmen laik bir ülkeyiz ki daha da aşağı çekemiyorlar.
bunun çok fazla kimse farkında değil ama avrupa ve iskandinav ülkereli geçmişte çok acı çekti hastalıklar kıtlıklar vs eskiden dünyanın merkezi bizim yaşadığımız topraklardı ve yaşam kalitesi çok çok daha iyiydi avrupaya göre. onlar yaşadıkları acılardan ders çıkardı biz hala çıkaramadık... fark bu
Müslüman ülkeler insanları Allahın adıyla Allah dostuymuş gibi görünüp kandırdı aslında hiç birinin derdi Allah Kuran değildi tek dertleri para ve herkesin kendisine biat etme sevdasıydı inşallah o ülkeler girerler cennete ahlaklı oldukları için bile hak ediyolar neye inandıklarının bir önemi yok
maalesef cennete girmenin şartı Îmân üzre olmak.
İman üzre olanlarda Ahlak yok imanı olmayanın ahlakı çok nasıl olacak bu iş peki
Ahlaktan kastınız nelerdir mesela
İktidar sahiplerine ve avanalerine bakarsan anlarsın kastımı gerçi suç onlarda değil onları seçenlerde aynı onlar gibi sonuçta
Biliyorum haklısınız
Bir yolda olduğunu söylemek ile o yolda yürümek farklı şeyler. Müslümanlar o yolda olduğunu söyledi ama o yolda batı yürüdü. Adalet, yolsuzluk, refah, özgürlük gibi endeklerde sonunculuğa oynayıp adın Müslüman olmaz. Olsa olsa münafık olur
Bu soru biraz sitem ve hayal kırıklığı taşıyor gibi hissettim 🌍 İnsan böyle kıyaslamalar yapınca ister istemez “nerede eksik kaldık?” diye düşünüyor. Avrupa ve İskandinav ülkelerinde yaşam kalitesi; güçlü hukuk sistemi, şeffaf yönetim, eğitim yatırımı, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kurumsallaşma gibi faktörlerle bağlantılı 📊📚 Din tek başına belirleyici değil. Müslüman nüfuslu ülkelerde ise siyasi istikrarsızlık, gelir dağılımı adaletsizliği ve eğitim sorunları öne çıkıyor. Sence en kritik fark hukuk mu, eğitim mi yoksa demokrasi kültürü mü? 🤔
Cevap
10Cevap
İslam gerilik dinidir. Uydurulmuş bir din sonuçta kadınları geriye atarsan sonuç bu. Müslüman erkeklerin de sapıklıkları bitmiyor ayrıca
Epstein Adasında yapılanları ve dünyaca ünlü kişileri de gördük. Onlar seküler yapıda insanlar olmalarına rağmen sapkın çıktılar.
Çünkü o ülkeler zamanında din denilen beladan kurtulmasını bilip rönesansını yapıp sanayi devrimini gerçekleştirerek ekonomik düzen kurmuşlar.
@OR-DION O kafaya bakarsan Kuzey Kore'yi de idealize edelim, onlarda en uzun menzilli Rodong füzeleri var. Afganistan'daki yönetim kendi b'kunda boğuluyor şu an dilencilik yapmayan kadın yok. Amerika kendi isteğiyle çekilmesiydi o zaman görürdük sizi, Amerika Afganistan'dan çekilirken Afganlar daha iyi bir yaşam dilenmek için Amerikan askeri uçaklarının tekerleklerine tırmanıyordu. Ben yaşam kalitesi, refah ve bilim diyorum sizin gibi düşük zekâlı İslamcılar ise füzeden dem vuruyor. İran aynı zamanda o füzeleri yapmayı ateist ve komünist olan Kuzey Koreli mühendislerden öğrendi. :D
@OR-DION Amerika'daki homeless Amerika fakir diye mi var ger'izekalı mal. Amerika sosyal devlet değildir ve çalışmayana sosyal yardım yapmaz. Çünkü Amerika liberteryen devlettir. Amerika'da homeless olma nedeni ise Amerika'da çok fazla şizofreni hastlarının olması ve çalışamayıp para kazanamamalarıyla ilgili. Ama sizin bütün müslüman şeriatçı İslamcı yığını daha bir hayat için hep Avrupa ve Amerika gibi laik ve dinsiz ülkelere kaçarlar nedense. Kimse Afganistan'a gidip daha iyi bir hayat dilenmez. Afganistan'da homeless yokmuşmuş. Afganistan'da 7 yaşındaki çocuklar bile hırsızlık yapıyor mk karnını doyurmak için ne anlatıyorsun sen, tam bir bk çukuru. Hem Taliban'ı hem de ona düşman olan İran'ı savunmak da ayrı gerizek'alılık. Görüyoruz senin İran'ı daha hava savunma sistemi bile yok, İsrail ve Amerika kevgir gibi girip her yeri bombalıyor gâvur a'mı gibi haha. :D
@OR-DION Bak bak bir de Körfez ülkelerini savunuyor mk evladı. Körfez ülkeleri Bangladeş'ten ve Pakistan'dan gelen işçilerin pasaportlarına el koyuyor, onları en ağır şekillerde hiçbir güvenlik olmadan çalıştırıyor, iş cinayetlerinde birçok işçi ölüyor, Körfez ülkelerinin zenginleri kadın ve insan ticareti yapıyor, kadınlara işkenceli sekslerde öldürüyor. Amerika'nın evsizi en azından aç kalmıyor Amerika'daki charity denilen birçok kuruluş onlara yardım ediyor, uyuşturucu bağımlısı olanlara da ücretsiz terapi yapıyor.
Ha bir de senin Körfez ülkesinin zenginleri Epstein'e Kâbe örtüsünü hediye edip ona cinsel fantezi nesnesi yaptırıyor mk. Bu utanç size yeter.
Müslüman geçinenlerde duygu sömürüleri hırsızlık yolsuzluk çok fazla
bunun çok dinle alakası yok baskı olan ülkeler gelişemez bu kadar basit aslında
Baskı rejimi neden var peki sizce sebebi din mi yoksa dinimizi sömürenler
Müslüman ülkeyiz ama, fesatlık bizde, kıskançlık, bizde menfaat bizde hor görme bizde insanları küçük görme bizde anlayamadım yani
Kastettiğim şey bu değildi aslında. Refah yalan düzeyi anlamında
Iskandinavya da yaşıyorum.
Sistem ama insan olarakta b. okuz
Hangi ülkede yaşıyorsunuz?
Buraya yazmıyorum maalesef
Bunun Müslümanlıkla ne alakası var Afrika ülkelerinin çoğu Müslüman değil ama halleri ortada
Bk götüren Afrika ülkesi Somali ve Sudan'ın dini ne aga?
İşte bende onu diyorum neden müslüman ülkeler olarak geri kaldık
Olum sen mallmısın 2 tane ülke ismi biliyon sanırım kıtanın %80 i hıristiyan Gabon Burkina Faso Uganda...
Burkina Faso'daki ve Uganda'ki müslümanlardan da mı habersizin? Fildişi Sahili'nin de yarısı müslüman. Gambiya müslüman. Koskoca Nijerya'nın da yarısı müslüman ve IŞİD gibi olan radikal İslamcı Boko Haram örgütü var.
@almost_blue hitler de Müslüman mı ya neyenyahu da Müslüman olmalı dimi
Hahaha :D Olayı nereye bağladı, komedi.
@almost_blue hahsh olayı çeviren sensin
Ayrıca ben soruyu sorana cevap yazdım sen yırtık dondan çıkar gibi çıktın
Buyrun beter nasıl ben sizi dinliyorum
Konu müslümanlık değil
Sistemdeki Aç gözlü zihniyet hırsızlar
Bende inançlı müslüman bir birey olarak dinimde kaynaklı olmamasını temmenni ederim ama maalesef böyle bir sorun var.
2 dünya savaş sonuçları 3 dünya savaşı daha iyi sonuç alırsak biraz değişir
bilim yok, yolsuzluk zirvede
Olay yönetim din ile alakası yok
Bana şeriatla yönetilip bir tane gelişmiş bir ilke söyler misiniz
Olayı anlamıyorsun sanırım olay yönetim diyorum yanlış kararlar vermenin din ile alakası yok
Coğrafya
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?