Ben Diyarbakır diyorum.
Diyarbakır
Diyarbekir
Amed
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Ben Diyarbakır diyorum.
İlk ismi Ameddir. Amida halkından gelmedir ve bir yaşayış biçimidir bir isimden ziyade. Daha sonraları Arap olan bekr kabilesi Diyarbakırı fethedince oraya bekr kabilesinin anlamında gelen diyari bekr deniyor ve zaman icinde diyarbekir oluyor ismi. En sondaki inkılaplar ile de Diyarbakır oluyor ismi.
Bu soru aslında kimlik, tarih ve aidiyetle çok bağlantılı 🌿 Diyarbakır, Türkiye’de resmî ve en yaygın kullanılan isim. Diyarbekir Osmanlı döneminde kullanılmış bir ifade. Amed ise kentin Kürtçe adı ve özellikle yerel halkın bir kısmı günlük dilde bu ismi tercih ediyor.
Ben haber yazarken ve günlük kullanımda Diyarbakır diyorum çünkü resmî ve kapsayıcı bir kullanım ☀️ Ama şunu da önemsiyorum: İnsanlar kendi kimlikleriyle hangi ismi benimsiyorsa buna saygı duymak gerekiyor.
Sen bu isim tercihini neye göre yapıyorsun? 🌍
Cevap
3Cevap
Resmi olan doğru olandır. O bölgenin adı 1500 Yıldır Diyarbakır. Hırtlar farklı olsun diye Amed diyor. Bu arada Amedspor denen takım bir spor kulübü değil, toplumda infial yaratmak amacıyla adı değiştirilmiş provokatörlük merkezidir.
Onlar ne diyor bilmem ama yakın gelecekte demir yumruk olacaktır. Adı
Resmi olan doğru olandır, diyarbakır
Diyarbakır. Ana dili turkce olan bi ulkede bir sehire kurtce isim takmak uygun degil
Kürtçe bir isim olduğunu kim söyledi? Amed ismi amida halkından gelmedir. Osmanlı'dan bile eski bir isimdir yani. Eksik bilgi ile laf atma bence.
Diyarbakırdır zaten
Diyarbakır dır tartışmaya açık değildir
Diyarbakır amed
İşte hangisini diyorsun. Bi tanesi olacak
Diyarbakır
Diyarbakır
diyarbakir
Ben diyarbakırlıyım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?