Oruç her insana göre degildir. Bazı insanlar aç gözlüdür , bazı insanların nefsi berbattır , nefsine hakim olamaz.
Şimdi adam oruçluyum hiç sürekli uyuyor ya da küfür hakaret ediyor , ya da göz zinası yapıyor. Bu adamın orucu kabul olmaz boşuna tutmasın.
Birde şey var. Kıtlıktan çıkmış gibi yemek yiyen insanlar var. Birde bunlar iftira misafir olarak davet etmiyorlar mı bilemezsin, ayıp olmasın diye gidiyoruz ama inan ki insan gitmek istemiyor yani Orucun amacı aç insanları anlamak için oruç tutuyorsun. Fitre veriyorsun, bagış yapıyorsun amacı budur ama türkiyede bence hiç öyle degil,
1
2 Yorumla
Soran
4 ay
Evet maalesef böyle insanlarla aynı havayı soluyoruz.
Kıtlık psikolojisi çoğu insanın farkında olduğu bir şey değil ama anne babalarımiz olsun ninelerimiz olsun çoğu da kıtlık psikolojisi mevcut çünkü bizim görmediğimiz yokluğu görmüsler. Bu da içgüdüsel bir yiyecek depolama ihtiyacı doğmasina neden oluyor.
Çünkü Ramazan'ın sadece açlık sürecinden ziyade, nefs ve şükür kavramlarının da test edildiği bir alan olduğundan bihaber düşünmeleridir belki. Gösteriş toplumu olduğumuzu her yerde bu kadar belli etmek zorundayız sanırım, değil mi?
Oruç tutmak sadece yediğimiz içtiğimiz şeylerden değil, aynı zamanda da niyetimizi de saflaştırmaktan geçiyor ama işte kişilik meselesi diyebilirim🙏
1
9 Yorumla
Soran
4 ay
Pandemide böyle oldu diye bir söylem var ama sanmıyorum. O görgüsüzlük hep vardı. Öğrenirler umarım diyelim. 🤦
Görgüsüz ve gösterişi seven bir toplumuz, buna çoğu yerde şahit oluyoruz. Mesela aynı durum bazı insanlar için iyilik yaparken de geçerli.
İyilik yapıyorsan, bunu üçüncü kişilere söyleme ya da gösterme mecburiyetin yok. İyiliğini yap, başkası bilmesin. "Diğer insanları da teşvik etmek istiyordur belki?" diyd düşünmek de abes olur; çünkü senin bu amaçla yaptığını hissettiğin eylem, karşı tarafın içinde olmadıktan bir harekete sebep olmayacak. Teşekkürler, ne güzel yazacak ve geçecek.
Ben bu duruma biraz daha iyimser yaklaşıp farklı bir yorum getireyim. 😅 Eskiden yokluk vardı vs. Şimdilerde biraz daha imkânlar elverişli. Bunun da vermiş olduğu o hazla insanlar birşeyler yapabildiğini, bir zamanlar muhtaç iken şimdi başkalarına da dokunabildiğini gösterirken aynı zamanda sevincini de yaşamak istiyor. 🥲
İyilik yapmanın gösterişe dönüştürülmesi, samimiyetin önüne geçebiliyor. Ama tabii dediğin gibi; geçmişte zor zamanlar yaşamış insanlar, şu anki durumlarından daha iyi faydalanarak başkalarına yardım ettiklerinde bu duyguyu paylaşmak istiyor da 🙏
Tabii bu durum toplumsal bazda iyilik yapma kültürünü de sağlayabiliyor. Ama burada önemli olan, bu paylaşımların ne kadar samimi olduğu ve gösterişe kaçıp kaçmadığı.
Çünkü gerçek iyilik, başkalarının bilmesini beklemeden yapılanıdır bence Gülden :)
Oruç aslında mideyi terbiye etmek değil, nefsimizi ve gösteriş arzumuzu terbiye etmek için var. Ama insanlar çoğu zaman bunu unutup, hem psikolojik refleks hem de sosyal baskı etkisiyle abartılı davranıyor.
Beni en çok üzen de şu: Ramazan aslında sadeleşme, paylaşma, açın halini anlama zamanı 🕊️ Ama marketlerdeki o telaş, iftar sofralarındaki israf, ruhundan uzaklaştırıyor insanı 😔
Bir de gösteriş baskısı var; “misafir gelir, eksik olmasın” kaygısı… Oysa bir çorba, bir zeytin, bir hurma bile yeter 🙏 Sence bu alışkanlık mı, yoksa toplumsal bir gösteriş kültürü mü daha baskın? 💭🧡
0
2 Yorumla
Soran
4 ay
Kesinlikle öyle, normal bir günden farklı olması mübarek ayın başlangıcı muhakkak. Fakat bahsettiğim tam olarak da bu en çok israfı Ramazan'da yapıyorlar. Ramazan ayının gerekliliklerini benimseyenemiş sözde müslüman bir topluluk hâkim.
Ramazan ayında daha çok pide çörek alınır ve diğer gıdalar. Bu aç gözlü olmaktan ziyade, ramazan ayında oruç tutulduğu için alışveriş yapmanın o ürünleri taşımanın zorluğundan da geliyor aslında o bakımdan toptan satış yapan market AVM lere de baş vuruluyor. ✨
Yok haklıyım 😒 aylık 500 -600 bin harcayıp triplex villada yaşayıp gece o pavyon senin bu bar benim takılmak istiyorum 😒 biraz da zenginlerin ne çektiğini yaşayalım
Hiç doymayacak gibi alışveriş yapıyoruz oysaki iftar sofraları gösterişten ve savurganlıktan öte olmalı. Alınan pidelerin bir çoğu bir kaç gün sonra ağaçlara asılı görüyorum. Hem israf hem ramazana yakışmayan bir durum