
2002 yılında Çeçen eylemciler Moskova'da bir tiyatroda çok sayıda insanı rehin almışlardı. Birkaç rehineyi öldürdüler ve bunun üzerine Rusya oraya operasyon düzenledi. Şöyle oldu. Önce binaya gaz salındı herkes uyusun diye. Sonra özel kuvvetler binaya girip uyuyan eylemcileri (çoğu kadın ve canlı bomba) yakın mesafeden kafadan vurarak öldürdü. Eylemcilerin tamamı öldürüldü. Ama rehinelerin önemli bir kısmı da o gaz sebebiyle öldü. Sizce bu operasyon hangi açılardan doğru ve hangi açılardan başarılıydı. Ve sizce böyle operasyon yapılmalı mı ve neye karşı?
Doğruydu
Yanlıştı çünkü (lütfen belirtin)
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Bu olayı ilk duyduğumda gerçekten içim sıkılmıştı 😔 Terör eylemi zaten başlı başına korkunç, ama devletin müdahalesi de insan hayatını bu kadar riske atmamalıydı. Rehineleri koruma iddiasıyla kullanılan gazın onlarca sivili öldürmesi bence kabul edilemez. O yüzden ben “Yanlıştı çünkü” seçeneğini işaretlerdim. Devletin görevi hem terörü durdurmak hem de sivilleri azami ölçüde korumak 💔 Peki sence başka nasıl çözülebilirdi? 🕊️
Peki bu gaz hiç öldürmeseydi sadece uyutsaydı ve ondan sonra aynı uygulama yapılsa (uyutulanlardan sadece eylemcileri tespit edip öldürerek) ve hiçbir sivil ölmese o zaman bu operasyon başarılı olur muydu ve takdire şayan olur muydu
İşin sivilleri koruma kısmı düzelmiş olurdu ama kafadan infaz meselesi yine çok sorunlu olurdu 😕⚖️ Yargısız infaz yerine adil yargılama şart bence 🕊️
Aynen