Zeka puanı 98 bile olmayan insanların otistiklere zihinsel engelli demeleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Türkiye'nin zeka puanı ortalaması düşüyor biliyorsunuz ki. Zaten toplum olarak 10 yıl önce çekilen videoları izleyin, farki anlarsınız. Insanlar ne güzel konuşuyor, kendini ifade ediyor, her biri ayrı güzel. Şimdi bankayı arıyorlar, sanki haberi yokmuş gibi aramış. Açılınca ne diyeceğini bilmiyor. Insan söyleyeceklerini hazır eder, di mi? Şimdi bu tarz insanlar kalkmış, sırf farklı oldukları için otistik insanlara engelli etiketini yapıştırıyorlar. Tamam zihinsel olarak engelli kabul ediliyor olabilir, ama tıp dünyasında bu tanımlar çok yakında değişecek. Artık zihinsel engellilik, akıl hastalığı gibi kavramların yerini "nörolojik çeşitlilik" kavramı alacak. Bundan bir haber insanlar, zeka puanı da <100, otistik insanlara zihinsel engelli diyor. Zihinsel engelli dediği insan kendisinden zeki.. herkes kendi zeka puanını bilsin de konuşsun 🤣 bu da böyle atarlı giderli bir soru oldu... Ee, ne düşünüyorsunuz?

Zeka puanı 98 bile olmayan insanların otistiklere zihinsel engelli demeleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla