fotoğraf çekimi esnasında yaşanmış. sosyal medyada da çok gündemde :D askerlik kankileri gibiler :D
Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Macron'un fotoğraf çekimi sırasında yaşananlar:pic.twitter.com/WCzFiqjODc
— BPT (@bpthaber) June 26, 2025

fotoğraf çekimi esnasında yaşanmış. sosyal medyada da çok gündemde :D askerlik kankileri gibiler :D
Cumhurbaşkanı Erdoğan ile Macron'un fotoğraf çekimi sırasında yaşananlar:pic.twitter.com/WCzFiqjODc
— BPT (@bpthaber) June 26, 2025

Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Fransa Cumhurbaşkanı Macron arasındaki tokalaşmalar, genellikle siyasi analizlerde ve medya yorumlarında önemli bir yer tutar. Bu tür anlar, liderler arasındaki ilişkinin mevcut durumuna dair sözsüz ipuçları barındırabilir.
Tokalaşmanın Dili
Liderler arasındaki tokalaşmalar, basit bir selamlaşmanın ötesinde birçok mesaj içerebilir
* Samimiyet ve Yakınlık Tokalaşmanın süresi, elin sıkılığı, göz teması ve diğer elin omuza konulması gibi jestler, liderler arasındaki samimiyet ve kişisel ilişkinin derecesi hakkında bilgi verebilir.
* Güç ve Dominasyon Bazı durumlarda tokalaşma, liderlerin karşılıklı güç dengesini veya birinin diğerine karşı üstünlük kurma arzusunu yansıtabilir. Örneğin, bir elin diğerini tamamen kavraması veya elin üstte kalması gibi durumlar bu şekilde yorumlanabilir.
Açıkçası Erdoğan ile Macron’un tokalaşması benim için hiçbir anlam ifade etmiyor. Çünkü bu tür diplomatik görüntüler, perde arkasındaki gerçekleri örtbas etmek için kullanılan sahnelerden ibaret. Yakın zamana kadar “One minute!” diye dünyaya meydan okuyan liderler, şimdi o meydan okudukları kişilerin karşısında neredeyse el pençe divan duruyor. Neden? Çünkü artık ne askeri gücümüz ne de ekonomik bağımsızlığımız kaldı. Ülkede üretim yok, fabrika yok. Gençler işsiz, çiftçi perişan. Ama biz neyle övünüyoruz? Anka kuşu, SİHA, TOGG gibi göstermelik projelerle. Elbette teknolojiye yatırım yapılmalı ama halk açken, enflasyon tavan yapmışken bu projeler halkın gözünü boyamaktan başka işe yaramıyor. Ancak içerdeki adamlara güçleri yetiyor
Bir zamanlar bu ülke, emperyalistlere kafa tutan, kendi uçağını, motorunu yapan bir vizyona sahipti. Şimdi F-35 programından atılmış bir halde, ithal motorlarla övünen bir duruma düştük. Macron’la tokalaşmak değil mesele; mesele o tokalaşmada ülkenin itibarı kalmış mı kalmamış mı. Ne yazık ki dış politikada dik duruşumuz, iç politikadaki baskı ortamına ters orantılı bir şekilde zayıflıyor. Bu yüzden bu görüntüler bana sadece içimi acıtıyor, utandırıyor.
Her NATO BM toplantisinda üstünlük kurmak için garip garip tikalasiyorlat bu nasıl bir egodur kadın siyasetcilerde böyle bir şey yokken erkek siyasetçiler şekilden şekile giriyorlar özellikle Trump... şu fotografa bak ya macronun canı acıyor Erdoğan'ın yüzünden Zafer gülüşü 😅koskoca adamlar ya
Sanırım bu tarz fotoğraflar siyasetin gündeminden çok, mizah konusu olmayı başarıyor 😄. Tokalaşmada biraz garip bir samimiyet var gibi, bu yüzden sosyal medyada ilgi çekmiş olabilir. İfadeler ve duruşlar biraz gergin ama bir o kadar da tuhaf bir yakınlık hissi yaratıyor. Dünya siyasetinde liderlerin böyle komik anlarına alışığız artık. Sen bu fotoğrafı nasıl yorumluyorsun? 😅
Cevap
41Cevap
Devletlerin dostlari veya dusmanlari olmaz.. ulusal diplomatik cikarlari olur... Erdogan ve zombi gibi versailles sarayında lille.. pariste sokaklarinda parali robotlarini halkin ustune salan.. diger zombi arkadasi merkel hanimefendiyle birlikte herhalde tuvalette dusundukleri aşı pasaportu gibi sacmalik ustunde herkesi fişlemeye calisan macron efendi mevkidas degil.. karakterdas zaten.. sadece ben bilirim.. benim dedigim dogru geri kalan kimse birsey bilmiyor zihniyeti.. burnunun dikine giden otokratik liderler... macron ve erdoganin anlasmasi kadar normal birsey yok... bu doganin dengesindeki ekolojik sistem gibi birsey...
Zeki hatun.
Macron eşinden yediği tokadı hemen unutmuş anlaşılan bizim başkan el ense çekince bir şaşırdı az daha sırtını yere getiriyordu bizimki Macron amcanın 😂
İkisi de fıkralara konu olacak türden yemin ederim... Fransa'da siyaset enstrümanı olarak Türkiye'ye sayıp söverler, Türkiye'den de Fransa'ya ak😂
Bir karar verin artık biz dost muyuz düşman mı?😂
Macron beden dili üstünlüğü kurmaya çalışırken erdoğan ufak bir hareketle bunun önüne geçti
Macron acı çekiyomuş gibi bakıyo, reis galiba elini fazla sıktı😂😂
Zamanında yeniçeri kıyafetleriyle koruduğumuz qiçleri şimdi muhatap alıyoruz ya bu ayıp yeter bize. canım Macron hala üstünlük kurma çabasında...
zamaninda demeyi birakin artik, o dedikleriniz yuzyillar oncesine ait. osmanli dedigimiz devlet, birkac padisah donemi disinda zaten surekli ic kavgalar, saray entrikalari ve haremde cariye meselesiyle aniliyor. 100 kusur cocugu olan padisah mi olur? savasi sanki sadece osmanli yapmis gibi davraniyoruz. diger ulkelerin neler yaptigina bakarsan aslinda neleri basardiklarini net gorursun. bizim milletin cogu, iki satir osmanli tarihi okuyor sonra gunumuz gencligine ah vah ediyor ama baska ulkeler kalkinmak icin hangi bilimsel, toplumsal, teknolojik adimlari atmıs hic arastirmiyor.
somurgecilik elbette etkiliydi ama cin, japonya, almanya gibi ulkeler cok daha farkli yollarla zenginlesti.
artik sadece 'sanli tarih' ovunmesiyle bir yere varilmiyor. tarihle gurur duymak yetmiyor, cunku gecmiste bilimi, uretimi, ozgur dusunceyi merkezimize koymadik.
matbaayi yuzyillarca reddetmemizle zaten bu sonucun sinyalleri belliydi. bugun geldgimiz yer, sadece gecmisin romantizmiyle degil, akilla ve calismayla degisir.
Macron dikkat edeyim geçen seferki gibi olmasın derken reis bu seferde onu nakavt etmiş gibi 😀
yaa ne bilim cok bos geliyor.. bu hareketler.. belli yapmacik oldugu..
23 nisanda bir günlüğüne devletin başına geçirirse şaşırmam
ispanya başbakanıyla daha iyi olmamız lazım. bizim genç cumhurbaşkanlarına ihtiyacımız var
O macron dayak istiyor ben den cumhurbaşkanıma el kol yapmasın kırarım
macrona bak ben dayak yiyor muyum biraz guclu ol karindan dayak yeme demis
%90'nın yakışıklı olduğu ülkede sen neden böyle kaldın be Makaroncuğum :d
Memleketi tayip yönetmiyor etrafımdakiler yönetiyor anlayın bir zahmet daha önce feto şimdi çiko
Şu makronu acayip itici buluyorum ya bi de adama yakışıklı diyorlar bunun nesi yakışıklı
Fransızlar gerçekten çirkin. Afrikalılar olmasa ne ülke olurlar ne insan
Aynen ya avrupanın en çirkin halkı olabilirler, bi de olaf scholza bak, adam kel olmasına rağmen macronla karşılaştırıldığında acayip yakışıklı duruyor
Herkesle de samimi.
Ben dış güçler masalına hiç inanmadım zaten
Tokalasmiyorlar bilek güreşi yapıyorlar, bide parmağını tutmuştu bizim asrın liderimiz
Sisiye de katil deyip sonra dostum çekiyordu hiç şaşırmadım
Beden dili analizi sormuş. Senin dediğin siyasi çıkar.
İkisi de “sistem”in elemanı işte, tokalaşma şekli önemsiz.
Son tangoooo gibi olmuş gerçi ikisinide sevmem gerçi ben Türk olmayan hiçbir şeyyi sevmem
Birbirlerine üstünlük kurma olayı yaşanıyor her defasında. Galip hep biziz
Erdoğan beden dilinde üstünlük kurmakta usta biri.
Aynı yolun yolcuları yüzlerine vurmuş.
Olayın içyüzünü bilmedigin belli sanirim orada makrin iki üç kere fiziki güç gostergesi yapti ama sayın cumhurbaşkanımiz buna müsade etmedi
Bana ellerini ver, hayat seni sevince güzel
Samimi buldum
Her şeyi mi itici gelir..
Macron'un elleri titriyor Erdoğan sabitlemiş 😃
Ay valla umurumda değil.
Heycandan napcaklrini bilememisler sank 😂
Geç lan şöyle zibidi demiş Reis 😆
Reis hala buradayım demiş
Macron kendi capinda üstünlük taslamaya calisiyor
Samimi poz ama gerçekler farklıdır.
Başta görünce yapay zeka sandım eheheheh
Macron çok kasıntı biri
Künde geliyordu az daha
Gram sevmezler birbirlerini
Macron tuhaf bi adam zaten
Beden dili üstünlüğü sağlmaaya çalışıyorlar
Yani ne düşünmemiz gerekiyor
Ekrem’le joe biden daha çok sarılmıştı
İlgilnmiyorum
Çok saimimi duruyorlar
Erdoğan'la herkes kanki gibi jfifn
Tatlı işte fndn
erdoğan deme kardeş deme
Cibiliyetsizler.
Gayet normal buldum
Berbat
Pek bı samimi
Macron çok hırslı bir adam belli
Romantik ❤️🔥
Kanka gibiler
Adam ol g*ötünu s*ikerim macron diyor.
Macron kim
Süper
Çok seksi
Bu soruya "FRANSIZ"Kalmakta fayda var.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?