Azerbaycanlıyım türkiyede okuyorum bizde böyle ayrımlar pek fazla yok, ama benim anlamadığım bir insan niye solcuları destekler
Exim öyleydi yani çok saçma bir insan neden bunu destekler ki
Azerbaycanlıyım türkiyede okuyorum bizde böyle ayrımlar pek fazla yok, ama benim anlamadığım bir insan niye solcuları destekler
Exim öyleydi yani çok saçma bir insan neden bunu destekler ki
Burada ise bu ayrım çok şeydir. Senin anlamadığın çok şey var aslında, anlamadığım diye başlayıp aklınca solcuları aşağıladığın o iğrenç ima mesela, anlayarak mı bilerek mi yaptın? Bu kadar cahilsen ve 2 şık hakkında soru soruyorsan ve bunu öğrenmek için yapıyorsan şıklardan birini aşağılayarak soruya başlamazsın. Bak, kafan çok basmıyor olabilir ama bunları öğrenmek varken anlamıyorum, anlam veremiyorum, neden bir insan bunu yapar, insan olmaması lazım vs. gibi imalı cümleler ile bir kesimi aşağılamak pek ahlaklı, şerefli, namuslu bir davranış değil. Solcu olduğumu şu dakikaya kadar anlamış olmanız lazım azıcık beyniniz çalışmaya devam ediyorsa idrak etmiş olmalısınız. Bakın, insanlar aşağılanmak istemiyor gördüğünüz gibi, eminim kıt kafanızla sizde aşağılandığınızı düşünüp biraz kırılmış olmalısınız yani çok ince de olsa laf soktuğum için bir insanın empati yapmaması için öküz olması lazım sanıyorum. Sol görüşlüler %35 civarı ve azınlıkta diye ezebileceğinizi sanıyordunuz sanırım ama bilmediğiniz bir şey var, o azınlık olan %35lik kesim ülkenin geri kalanına göre daha fazla okumuş, daha kültürlü, daha yüksek IQ sahibi vs. yani ülkenin asıl zeka ve kültür seviyesi yüksek kesimini solcular oluşturur. Solcular böyle kibarca laf sokup empati yaptırır, sağcıya denk gelseniz ne ananız ne bacınız ne avradınız ne soyunuz sopunuz kalmayabilirdi. Bakın diyelim aşırı cahilsiniz be bilgisizlikten beyin ölümünüz gerçekleşmek üzere diyelim. Anlamak çok basit, açarsınız İstanbul haritasını ve sol nüfusun olduğu Kadıköy, Bakırköy, Sarıyer, Beşiktaş, Ataşehir, Şişli, Beyoğlu vs. gibi kaliteli, pahalı ve lüks semtlere bakarsınız okuma oranı yüksek ve zengin kesime, birde sağ partilere oy vermiş Esenler, Bağcılar gibi varoşlara bakıp anlarsınız durumu zor değil.
😂😂
Solculuk daha modern bir bakış acısıdır bana göre. Sosyalistlerdir. İnsanın kendi çıkarından çok herkesin çıkarını düşünür. Daha yenilikçi bir bakış acısıdır. Toplumsal eşitsizliği destekler. Sağcılık ise daha çok kapitalizme kayar. Sınıf ayrımcılığı daha çok gözlemlenir. Şahsen ben sağcı değilim. Türkiye'de solculuk ideolojisini daha iyi gözlemleyebilmek için Deniz Gezmiş, Yusuf Arslan, Mahir Çayan, İbrahim Kaypakkaya gibi isimlere bakabilirsin.
Solculuk anladığım kadarıyla türkiyede yenilikçilik olarak görülüyor bunu bilmiyordum
Oysa insanı hayvanlaştıran bir şey bizde
Liberalist değildir herkesi aynı görür yani
Ama yorum için teşekkür ederim böyle düşündüğünüzü bilmiyordum
Çok pardon, solculuk hakkında toplumsal eşitlik diyecektim. Eşitsizlik yazmışım. Ne demek, araştırmanda fayda vardır bence. Sağcı da olsan solcu da olsan dünya görüşü kazanmak önemlidir. 🫠💖
Araştırmama gerek yok türkiyedeki düşünceyi merak etmiştim neyin ne olduğunu biliyorum
Türkiye’de sağ ve sol kavramları genelde siyasi görüşlerin, ekonomik yaklaşımların ve toplumsal meselelerdeki tutumların ifadesi olarak öne çıkıyor. Sağ partileri destekleyenler genellikle geleneksel değerlere, dine, milli birliğe, serbest piyasa ekonomisine önem veriyor. Sol partileri destekleyenler ise daha çok özgürlükçü, eşitlikçi yaklaşımları, sosyal devlet uygulamalarını, emekçi haklarını savunuyor.
Birinin bir tarafı desteklemesi çoğunlukla aileden, yaşamdan, ihtiyaçlardan ve toplumsal gözlemlerden etkileniyor. Türkiye’de bu ayrım zaman zaman oldukça sert yaşanıyor, ama herkesin “neden” bu tarafı seçtiği kişisel hikayelere dayanıyor. Sence siyasi görüşlerin şekillenmesinde en çok ne etkili oluyor? Seninle aynı ortamda farklı düşünen arkadaşların oldu mu? 😊
Cevap
4Cevap
değişir kişiye göree
İslamcı ve turancıları mı destekleyecekti? Bu iki grup aşırı ırkçı oluyor ve sürekli arapları ve orta asya türki (!) halkları yüceltip kendi insanlarını dışlıyor. Yoksa siz sağcıları mı destekliyorsunuz azerbaycanda, ilhan aliyev sağcı sanırım.
Yok onlar daha kötü öyle bir şey demedim solcu değilse birisi islamcı demek olmuyor ki müslüman da değilim ben müslüman bir ülkede de yetişmedim
Öyle ilham eski üsul yönetiyor yani sovyetlerdeki gibi devam ediyor her şey lakin daha kötüsü monarşi gibi bide yolsuzluk var daha neler neler
İdeolojik diyorlar ideolojisine soktuklarim saçmalık başka bisy değil önemli olan vatansever olmaktir
Hayır anlamadığım hangi kafayla solcuları destekler şok olmuştum ne kadar aptalca
Herkesin kendi bileceği şey solcu fikirler daha yakın. geliyor ona sanırım
Biri şeker hastası ve pedofili diğeri alkolik seks manyaga ikiside sıknıtı
Solcular mı öyle?
Azerbaycan tıllarca sosyalistler içine etti hala ediyor nasıl birisi solcu olur anlamadım aptallık
Eski SSCB'li değil misin sen? Sen de solculuğu anlayamıyorsan yani🙃
Ne olduğunu anlaşamıyorum değil trdeki zihniyeti anlamıyorum
Biri vardı normal biri gibi geliyordu bana sonra solcuları destekledigini soyleyince sogudum şaşırdım ge şok oldum hem eskilerde kalmış bi düşünce hem de insanı değil yani niye bunu destekler biri
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?