Merhabalar,
Bana göre, hiçbir meslek hak ettiği değeri bulmuyor; çünkü bu ülkede emeğin ve bilginin kıymeti ne yazık ki her geçen gün daha da kayboluyor.

Merhabalar,
Bana göre, hiçbir meslek hak ettiği değeri bulmuyor; çünkü bu ülkede emeğin ve bilginin kıymeti ne yazık ki her geçen gün daha da kayboluyor.

Yapana soruldumu sen niye mesleğini yapmıyorsun da bu işe yöneldin diye asıl soru bu olmalı değil mi tabi biz şu an paylaşmış olduğun soru üzerine yorum yapıyoruz ama bazıları kendi mesleğini bilerek yapmıyor bazısı sadece diplomam olsun belgem olsun ondan sonrası yok çok karışık şeyler var ya
Üniversite okumak hem maddi hem manevi emek ve zaman gerektiren bir eylem. O kadar zamanı ve emeği çiftçilikte eğitim için harcayabilirdi. Eğer mühendislikte iş bulup kendini tatmin edecek para ve değere ulaşsa emin ol çiftçi olmazdı. Gerek duymazdı çünkü
Ben size şunu söyleyim o zaman lütfen yanlış anlaşılmasın bana ne demiyorum ama bazı insanlar bu işin getirisi çok var diye yapıyor direk bu işe yöneliyor bunun araştırılması gerekiyor diğer söylediklerinde seninle aynı fikirdeyim benim amacın sapla samanı bir ayıralım karışılmasın
Evet işte getirisi yüksek diye yapıyorlar. Kendi mesleklerinin getirisi yüksek olsa yapmazlar.
Sorunlar elbetteki çeşitli. Asıl tarım yapacak köylülerimiz yok. Niye yok? Bu da bir sorun.
Tüm Anadolu
Her köşe başına sözde üniversiteler kurup diplomalı sayısını arttırıp ve onun binlerce kat fazlasıyla da kaliteyi düşürürsen böyle şeyler normal. Adam bir apartmanı almış bilmem ne üniversitesi demiş orada mühendis yetiştirdiğini söylüyor. Hadi onu geç o işin parasında ve nemalanmasında ama orayı seçip oradan mezun olduktan sonra kendini M. I. T mezunu bir mühendis sanıp hiç bir iş yapmadan yattığım yerden 100 bin - 200 bin maaş alıyım diye düşünenlere ne demeli. Ülkede her şey bozuk, eğitim sistemi zaten çöp hatta çöp bile değil sistem mistem yok. Neyse uzatmayım.
Bu fikir kabul gorebilir
Fakat
Universite sadece akademik bilgi değildir ufkunu acar cevreni genişletir kaliteli bir etrafa sahip olursun
Yani bir mühendis çiftçilik yapabilir ve cokda başarılı olur
Birçok meslek hak ettiği değeri bulmuyor. Artık şaşırmıyorum bu haberlere. Diplomalı işsizlik kısmına hiç girmiyorum bile.
Şükür ben bunlardan geçmedim ama yaşıtlarımı burada da görünce ve bunalımda olduklarını okudukça üzücü geliyor😌
Maalesef öyle
Cevap
9Cevap
bulmuyor hiç biri
Fakülteler deli gibi Avukat ve mühendis üretiyorlar yani bana fazlasıyla mantıksız geliyor artık bu iş yüz binlerce mezunun verildiği bir iş alanında artık eleman ihtiyacı olmaz ki
Kaç dönüm yeri olan biri çiftçiliğe yönelmemişse asıl sıkıntı oradadır. Tarım ve hayvancılık ile uğraşan kişiler gak ettiği övgüyü görmediği için insanlar yıllardır çiftçilik yapmaktan uzaklaştı.
valla bence para ticarette imkanim olsa bende ciftcilik ya da ticaret yaparim üniversitede hobi amacli yapilmali bu ülkede guzel bi aktivite😀
Tek meslek siyaset ve milletvekili olmak beş yılda yükünü tut sonrasında süper emekli ol hayatini yaşa
Ülkemizde üniversitesi mezunları zincir marketlerde eleman
Bu ülkede mevcut iktidar yüzünden sadece yalakalık hâk ettiği değeri görüyor
İsteyen istediğini olur sorgulamak insanların işine karışmak ne kadar saçma
Doktor İsviçre'de dönerci avukat İrlanda da bisikletli kuryelik yapıyor... ve burada olduklarından çok daha mutlular... maalesef biz bitmisiz bu ülke bitti zor toplanır
Adam pişman değil sen kendi derdine yan 😂
Ben mesleğimi yapıyorum zaten ki
Ee sorun ne peki
Herkes benim kadar şanslı değil
Seni meslek ne
Gıda mühendisliği okumuşumdur.😬😂
neredeyse hiçbir meslek
Bende bırakcam
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?