Gaziosmanpaşa'daki toprak kaymasında 14 gecekondu etkilendi. Toprak kaymasına nasıl önlem alınır?
Gaziosmanpaşa'da toprak kayması: 14 ev etkilendihttps://t.co/2ZLWEdDOUL pic.twitter.com/LcnN5qxYEq
— NTV (@ntv) April 19, 2024
Gaziosmanpaşa'daki toprak kaymasında 14 gecekondu etkilendi. Toprak kaymasına nasıl önlem alınır?
Gaziosmanpaşa'da toprak kayması: 14 ev etkilendihttps://t.co/2ZLWEdDOUL pic.twitter.com/LcnN5qxYEq
— NTV (@ntv) April 19, 2024
Zemin etüdü yapıldıktan sonra gerekli ölçüde ve sayoda fore kazık temel olmalı. Bu en etkili yöntem lakin normal bir bina için masraflı. Yapılması halinde o binanın daire fiyatları çok daha uçuk olur. Bu da satılmasını zorlaştırır
Cevap
40Cevap
Bence dikkat etmek gerekiyor
Sehir planlama ve toplum muhendisligi yapmazsan boyle olur. Ayni dunyadayiz ama cogu ulkeden inanilmaz geriyiz.
Ulkede kimse dogru bisey soylemek, yapmak istemiyo sebebi de En iyi ben bilirimci, höt höt yapanlar.
Sigarayi hala ust seviye insan itemi olarak gorenler var. Diger ulkeler sigarasizlasma pesinde bizimkiler her yeri duman yapicak.
Adamin gțunde donu yok gidip sigara aliyo. Ve cevreye verdiklerine bakalim: duman, pis koku, izmarit.
Sen insanlara bunu verince saygi bekleyemezsin.
Insanlar sigara icince ne yasiyolar diye merak edip denedim ama anlamadim gercekten. Neden yaninda sigara ve cakmak tasirsin ve yakip icersin ki amac nedir yemin ederim anlamiyorum🤷🏻♀️
Iyi yapmissin bence.. sigara komple yasaklansa keske. Ben de sigaranin yasaklanmasi icin talepte bulunmustum yakin zamanda.
Mesela ingiltere 2030a kadar sigara icenlerin oranini %5in altina dusurmeyi hedefliyomus. Ingiltere kabile ulkesi mi? 3. dunya ulkesi falan mi? Bu adamlar aptal mi sigarayi azaltmaya ugrasiyolar?
Neden bizim ulke hep bi ozenti hep bi dusuncesizce hareket ediyo anlamiyorum.
İstanbulun herhangi bir eski imarilı kentine dair kentsel geri dönüşüme artık gerçekten ihtiyacı var toprak kaymsına yapılacak en güzel şey bence zeminin düzenlenmesi ülke olarak böyle bir şeyler yapacak yapabilecek güçteyiz bence🤷🏽♂️
Çarpık kentleşme o kadar fena durumdaki önlem alınabileceğini hiç sanmıyorum. İstanbul için önlem anca tüm şehri yıkıp boşaltıp ondan sonra alınabilir.
Gecekondu kaçak yapıdır, hepsinin yıkılması gerekir. Herkes kafasına göre bir yerlere ev yapıp mağduruz edebiyatı yapıyor, kirada oturanlar enayi mi?
Fotoğrafa baksana kaymasın da napsın ya 😄 buna önlem alsan ne almasan ne, rantı bitireceksin oraya apartman yapılmaz, aslında bu riskli yapıları kamulaştırıp ağaç dikip parka çevirmeleri lazım
Özellikle bu iki sene içerisinde doğal afetler arttı artık herkesin uyanıp önlemini alması lazım. İlla olmasını beklememek lazım
İlkokulda bunun dersleri vardı toprak kayması ve erozyon için ağaçlandırma yapılmalı bizde tam tersi bir durum işlediği için yaşanan olaylar bizim ülke için çok normal yani anormal bir durum Yok
Gecekondulara şafak operasyonu ile bombardımana tutarsın hem o ara arabı şoparı da sayıca azaltmış olursun hemde çirkin görüntüden kurtulmuş olursun
Temele fore kazık çakacaklar ve üzerine radya temel kullanacaklar.
Bu topraklarda önlem monlem alınmaz.
İsrarla yine bina dikmeye devam ederler.
Doga ile mucadele edilmez. Öyle yerlere yerlesim yeri kurmayarak
Bu ülkede hic bir seye önlem alınmıyor ki ona mi alinsinn
Toprağı güçlendirerek ağaç dikerek
Her toprak parçasına beton dökmeyerek
Önce zemin ölçümü yapılmalı, daha sonra kazık sistemi.
Her yer beton oldu normal ağaç yeşillik olması gerekiyor
Dayanıklı binalar yaparak ve toprak kaymasını önlemek amaçlı görevlere başlayarak
İmara açmak için bilerek kaydirmislardir emin olun...
Ülkenin yarısı GOP. ya hangi GOP. bu hangi sehirdeki
Bir toprak kaymamıştı bize o da oldu😃
Zannetmiyorum neye önlem aldık ki buna alalım
üstündeki evler büyük tehlikede
Çarpık kentleşme işte
Vahim sonuçlar doğabilir
Bir şekilde kayıyor işte..
Fore kazik sistemi kazidan önce kazıklar yapılır
Binları dügün yapsalar keşk3 tüm ülke geneli konturol edilse
Gop zaten güzel bi yer değil ki
fakirsen bu ülked eölürüsn
Doğal afetin önlemi alınmaz
Dağ bayır ev yapmayarak
Bence planlı yaplanma ile önlem alınır
Hangi partiye bağlı o belediye
Çarpık kentleşme sonuçları
Zemin etüdü önemli
Gecekonduya önlem almak daha iyi olmaz mı
Bütün gecekondular temizlenmeli
Aaa bizim mahalle ama eski bi haber bi ya
Bol ağaçlandırma şart
Çok kötü bir durum ya
Önlem alınamaz. Dogaya karşı gelemiyoruz.
Bol bol ağaç dikerek
İstidnat duvarı ile
Nereye kaymış Toprak
Polonya’dan daha güzel
Gecekondu olmazsa...
Ağaç dikeceksin
Perde duvar yapılmali
set yapılmalı
Uzucu
Önlem alınmaz
yeni ev mi yapiyo dingiller
Ağaç ekmek lazım bol
@sudenaztskrn
Ya diğer hesabımı dondurdu KS yazar mısın buna
Büyük geçmiş olsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?