Afganistan özgürken mi böyle olmuş bilen biri açıklama yapabilir mi?

Arkadaşlar tarih bilgim yokta. Afganistanda bir kadının yazdıklarını buldum 2021 yılında yazmış hiç birsey anlamadım önceden nasıldı ki nasıl oldu bunları yazmış kadın 🙄 Pazar sabahı ders için üniversiteye gidiyordum ki kadınlar yurdundan bir grup kadın koşarak dışarı çıktı. Ne olduğunu sordum, içlerinden biri Taliban’ın Kabil’e gelmesi nedeniyle polisin onları tahliye ettiğini ve çarşafsız kadınları döveceklerini söyledi. Hepimiz eve gitmek istedik ama toplu taşıma kullanamadık. Şoförler bir kadının taşınmasının sorumluluğunu almak istemedikleri için arabalarına binmemize izin vermediler. Kabil’in dışından gelen ve nereye gideceklerini şaşırmış yurtta kalan kadınlar için durum daha da kötüydü. Bu sırada etrafta duran erkekler, bizim korkumuza gülüyor, kadınlarla dalga geçiyorlardı. Biri, ‘Git ve çarşafını giy’ diye seslendi. Bir başkası, ‘Sokakta olmanın son günleri’ dedi. Bir diğeriyse ‘Bir günde dördünüzü evlendireceğim’ dedi.”

Afganistan özgürken mi böyle olmuş bilen biri açıklama yapabilir mi?
Cevapla