
NASA'ya göre, Güneş yüzeyinde yaşanan patlamalar, radyo frekansları, elektrik şebekeleri ve navigasyon sinyallerinin yanı sıra uzay araçları ve astronotlar için de risk teşkil edecek güçlü enerji dalgaları oluşturuyormuş!

NASA'ya göre, Güneş yüzeyinde yaşanan patlamalar, radyo frekansları, elektrik şebekeleri ve navigasyon sinyallerinin yanı sıra uzay araçları ve astronotlar için de risk teşkil edecek güçlü enerji dalgaları oluşturuyormuş!
Güneşte sürekli olarak patlamalar meydana gelir. Bu her patlama insanlığın sonunu getirecek diye bir şey yok. İki tip patlama oluşturur güneş birisi koronal patlama; Güneş enerjisi nükleer füzyon sonucu oluşur. Güneşin bu enerjiyi üretebilmesi ve kullanabilmesi için kendi içinde çekirdekte bulunan hidrojeni tepkime sonucu helyuma çevirmesi gerekir. Bunun içinde hidrojenin kararlı izotoplarından birisi olan döteryuma ihtiyaç duyar. Döteryum ya da diğer adıyla ağır hidrojen, hidrojen elementinin kararlı izotoplarından birisidir. Yörüngesinde herhangi bir elektron bulundurmayan bu izotop var olan hidrojenle birleşip tepkimeye girer ve bunun sonucunda yüksek miktarda enerji çıkar bu da füzyon olayına neden olur. Ancak normalde çekirdeğinde iki proton barındıran helyum atomu bu füzyon tepkimesinde tek protonu kaybeder helyum-3 e dönüşür. Yani aslında formülle gösterecek olursam döteryum + hidrojen = helyum-3 diye gösterebilirim. Helyum-3 kararsızdır sürekli olarak tamamlamak ister kendisini diğer tüm elementlerde olduğu gibi. Ancak döteryum izotoplarından dolayı asla bunu yapamaz. Bunun için de yüksek oranda enerjiyi yükseltir. Bazen o kadar çok yükseltir ki bu enerji güneşte korona (taç) dediğimiz kısıma kadar yoğun patlamalar çıkmasına sebep olur. Diğer bir patlama ise güneşin manyetik alanlarının sürekli değişmesinden kaynaklanır. Dünyanın manyetik alanı gibi güneşin de vardır ancak güneşte kutup noktaları sabit kalmaz sürekli değişir ve noktalar birbirinde bağımsız hareket eder. Bu hareketler sonucu birbiriyle aynı noktada kesişen manyetik alanlar uzaya doğru saçılır ve patlama oluşturur. Bu patlama güneşten çıkan radyasyon dalgalarını uzaya yayar. Aslında bu dalgalar dünyaya kadar ulaşır ancak manyetik alandan geçiş sağlayamaz. Güneş henüz o kadar yüksek enerjiye sahip bir yıldız değil
Göreceğiz😇
Güneş henüz o kıyamet filmlerinde ki kadar çok büyük yıkıcı güce ulaşamadı. Şu anda astronomlar yaptıkları ölçümlerde güneşin en az 4.5 milyar yıl daha yetecek enerjisinin olduğunu söylüyor. Yani aşırı derecede korkacak bir şey yok
No panik diyorsun 😅
Ben panik yapmak yersiz diyorum. Güneş yani bu sonuçta müdahale etme şansımız yok. Olmayacak bir şey diyorum ama diyelim ki oldu elden bir şey gelmez. Kontrolümüzde olan bir şey değil
Orası öyle zaten bizim elimizden zaten bir şey gelmez ama tedbir alınması gerekiyor güç kaynakları vs depolama sistemleri olmalı. Enerji kesintileri olacağını söylüyorlar
Biz şu anda sadece doğal afetlerden kaynaklanan enerji kesintileri için depolama yapabiliriz. Burada ki bir radyasyon kaynaklı kesinti. Bu kesintilerde enerjiyi depolamayı başarsan bile çalıştıramazsın
Yok canım ondan bahsetmiyorum zaten normal depolamadan bahsediyorum zaten.
He o tedbir amaçlı azar miktar da sürekli yapılan bir şey
Neden düşüneyim ya onu düşünecek insanlar var 🤣🤣
🫣düşünecek insan var ama etkileneceksin
İlahi ya 😅
Güldüren cevapları da alkışlıyorum 😉
Rica ederim
Cevap
6Cevap
Bence tehlikeli bir şey ama umarım dünyaya etkisi olmaz.. bununla ilgili filmler de vardı mevsimleri ya da dünyayı etkiliyordu oldukça
Aynen öyle bakalım belki de daha iyi olur zaten bozuldu mevsimler 😅şaka bir yana
Adana da güneşe kurşun sıkıyorlar bilmiyor musun? İşte bu yüzden patlama oluyor.
İlginç 🤔 🤣
Hep oyle soyluyorlar bisey olmaz. Sadece siyonistler herkesin banka hesaplarinda biriken paralari hiç etmek için tum sistemi kapatip gunese suç atabilirler
Ya mantıklı
her şeye bir sebepleri varda buna çareleri olmaması
Allah esirgesin diyorum ne diyelim başka :D
🤣
Kendini yeniliyor
kıyamet gelse de kopsak
🤣🤣
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?