Siz kimsiniz ya nasıl böyle vicdansız insanlar oldunuz inanamıyorum deprem zede insanlarına benimgibi bütün ailesini kaybetmiş insanlara nasıl böyle hayvanca diyecem hayvana hakaret edicem o gün annemin acısından haftalarca yemek su içemedim zaten benim boğazımdan sizin bir lokmanız geçmedi iyi ki geçmemiş şükürler olsun siz kendinizi ne sanıyorsunuz siz olmasanız boğazımızdan lokma geçmiycekmidi Allah'a şükürler olsun Rabbim tüm rızkımızı vericekti zaten annem hayatta olsaydı derdiki bak kızım insanlar kendi menfaatleri olmadığı sürece hiç bir iyilik yapmaz bu zaman da derdi ne kadarda doğruymuş iyi ki annem sen bu hakaretleri duymadın yoksa o kadar çok dert ederdin ki bu insanlar nasıl bu hale geldi annem nasıl böyle dünyaya bir karış toprak için bu kadar insafsız bu kadar kötü olabildiler nasıl bu hale geldiler siyaset için nasıl bu duruma düştüler insanları bu kadar kutuplaştırdılar hep bu zihniyeti anlatırdın bana bende hep böyle düşünenlerin partisini savunurdum şimdi o kadar pişmanım ki anladım hatamı doğru yolda oyumu kullancam annem senin istediğin gibi güzel annem çok özledim seni😔
AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Kimse depremzedelere kötü bir şey söylemedi. Ya da ben duymadım. İstediğiniz partiye oy verebilirsiniz. Birkaç tane çapulcunun sözünü umursamayın. Biz haftalarca sizin acinizla üzüldük mucizevi kuruluşlarla mutluluk göz yaşları döktük. Siz bizim baş tacımızsınız. Bej de elimden geldiğinde maddi ve aynı yardımlar yaptım. Helal hoş olsun. Yine olsun yine yaparım. Birkaç kendini bilmez insanın yorumunu önemseyip pire için yorgan yakmayın. Annenize Allah'tandır rahmet dilerim. Size de baş sağlığı dilerim.
Bana şahsi olarak hakaret ettiler anneme şahsi olarak çok kötü laflar söylediler ben onları asla unutamam acıma daha çok acı yüklediler kendimi çok kötü hissettim dedim acaba o günlerde onların gönderdiği bir şey yedimmi çok düşündüm belki şu içmiş olabilirim keşke keşke onuda içmeseydim ben bilmiyordum böyle hakaretler beddualar edileceğini babam babam benden çok mahçup oldu kızım dedi biz o kadar elaleme muhtaç olduk mu benim size bakamıycağımı düşünüyormusun dedi o zaman dünyam başıma yıkıldı şimdi dünyaları önüme yıksanız nasıl affedeyim siz söyleyin babamıno mahçupluğu benim yanımda mahçup olması nasıl yok olacak ya insan bunları düşünürr
Bu insanlar azınlık seni temin ederim ülkede çoğunluk benim gibi düşünüyor. Siz radikallere denk gelmişsiniz. Asla muhtaç değilsiniz. Bizim bir lokmamiz varsa sizinle paylaşmak boynumuzun borcu. Çünkü biliyorum ki biz aynı durumda olsaydık sizde yardımınızı esirgemezsinjz. Bizi bir arada millet olarak tutan şey bu. Aksi taktirde ne önemi var ki aynı vatanda yaşayıp, hepimiz kardeşiz demenin
Ben inanmıyorum azınlık olduğuna kimse tepki göstermedi bu yazılanlara neden o kadar sanatçı kimse tepki bile göstermedi halbuki o kadar takipçileri var bunları rezil edebililerdi ama kendi menfaatleri için ses çıkarmadı kimse teşekkür ederiz yardımlarınız için yemin ediyorum hepsini geri veririz bı düzemlnimiz olsun fazlasıyla vericez sadece birlik olmak yerine neden kutuplaşıyorsunuz bunu siyaset olarakda söylüyorum bir kişinin hatalarını baş bas bağırmak yerine birlik olup düzeltsek ne olacak ya insanca insanca birbirimize kitlensek beraber sorunları çözsek illa kargaşa mı gerekiyor illa koltuk kavgası mı gerekiyor koltukta olma olmuyor mu o zaman birlik neden kutuplaşıyoruzzz neden
Lütfen böyle düşünme biraz da bu seçimi muhalefetin kesin kazanacağını düşündüğü için insanlar öfke ile fevri hareket etti. Bu asla gerçek düşünceleri değil. Kizginligin ve hayal kırıklığının yansıması diyelim. Doğru değil elbette. Merak etme kimse bu yanlış söylemleri desteklemiyor. Bunu söyleyenler de eminim pişmanlık sadece yenilgiden sonra yaşanan öfke patlaması. Hepimiz sadece Allaha muhtacız kimse kimsee muhtaç değil. Ben de 2. Derece deprem bölgesinde yaşıyorum. Bu gece bu tavanın başıma cokmeyeceginin yarin sabaha çıkacağımın garantisini veremem. Ben bu kötü söylemlerde bulunanlar adına sizden özür dilerim.
Ya şöyle düşünün siz karşınızdaki kişiye ainirlendiğiniz zaman ağzınızdan hemen kötü söz çıkar demi ama saniyesinde belki pişman olursunuz ama bu insanlar birebir yazıyorlar ve hala da yazmaya devam ediyorlar hiç de pişmanmış gibi değiller bu insanlar bu düşünce yapıları değişmiyor değismiycek kendileri gibi düşünmeyenleri hep hor görücekler siz neden özür diliyorsunuz lütfen dilemeyin ben bu tepkileri o yazanlara bunun gibileri destekleyenlere bir tepki olarak belki yüzleri kızarır diye yazdım lakin hiç utanmamışlar halada yazıyorlar maalesef sizin gibi yardım edenlere benim gibi deprem zede ve ailesini kaybedenler adına teşekkür ederim
Çok haklısınız bu insanları lütfen önemsemeyin. Emin olun ben bu insanların da yardım gönderdiğini dusunmuyorum göndermiş dahi olsa gösteriş yapmak içindir. Siyaset çok kirli bir şey. Göçük alında kalanların üzerinden siyaset yapanları engelleyin ya da dinlemeyin. Biz burada insan hayatından bahsediyoruz.
Depremzedeler hakaret, CHP merkezinden desteklendi.. Somut delili şudur... CHP li Tekirdağ BB Başkanlığı depremzedeleri sokağa attı. Kılıçdaroğlu, tasvip etmiyoruz derken, iyi polis kötü polis oyunu oynadı... Aksi olsaydı CHP'li belediye başkanı hakkında soruşturma açar ve CHP den ihraç ederlerdi... En ufak eleştiri yapanı partiden ihraç eden Kılıçdaroğlu ve ekibinin sesleri çıkmadı.. Çünkü kendileri de aynı fikirde. CHP sözlerinin tam aksine Türkiye'de gizliden feodalizmi ve aristokrasiyi destekleyen asla sosyal eşitlikten yana olmayan siyasi bir partidir. Örnek.. Türkiye'deki en büyük toprak sahiplerinden biri olan Faik Öztrak... Osmanlı'dan bu yana siyasetin içindeki bir aileden gelmektedir.
@BeniBöʎleBil bütün siyasi partilerde toprak ağaları var. Siyaset güç ve para ile yapılır. Ben siyasi partileri yarıştırmıyorum. Yanlışı kim yaptıysa yanlıştır. Kendi desteklediğiniz partinin yanlışlarını da eleştirebilirsiniz ölçüde objektif olabilirsiniz. Bence depremzedelere en büyük kötülük yapanlar onlara menfaate dayalı iyilik yapıp oy istemeye gittiğinde bunları başına kakanlardır. Ya da onlara halkın vergileriyle yardım edip kendi siyasi menfaatleri için kullananlardır
Ben toprak ağalarından bahsetmiyorum EN BÜYÜK toprak sahibinden bahsediyorum. Sence böyle bir adam sosyal devlet anlayışını kabul eder mi? Etmez ise 7 kuşaktır ne işi var siyasette ve neden CHP de... Çünkü bu adam halk adamı değil.. tam bir feodal ve topraklarını korumak bir aile geleneği.
"Siyaset güç ve para ile yapılır"... Haklısın bu yüzden Erdoğan da kendine yakın kişilere ihale veriyor ve kasa olarak kullanıyor.. Örneğin Ecevit son derece vatansever ve namuslu bir siyasetçi idi... Ancak ekonomik gücü olmadığı için çevresindeki akbabalar tarafından tüketildi... Tam da bu yüzden Erdoğan 22 senedir ülkeye liderlik ediyor...
Sosyal medyadaki yanlış algıların aksine depremzedeler yardım eden vakıf, dernek ve bireylerin %90 ı Ak Partiye yakın muhafazakar kesim di.. Ama medyada ŞOV yapan %10 luk muhalefete yakın kesimdi.. Depremzedeler bunu farkında idi.. Halktan uzak yaşayan muhalifler bihaberdi.
@BeniBöʎleBil bugün ülkenin en zenginlerini araştır bir çoğunun hükumet yanlısı veya siyasette aktif rol oynayan şakşakçılar olduğunu göreceksin. Faik öztrak onların yanında devede kulak kalır. %90 doğru bir istatistik değil ama bu oran bile hükumetin zengin kişi ve kurumları ne ölcude nüfuzu alında tuttuğunu kanıtlıyor. Erdoğanı kendisine yakın insanlara ihale vermesi asıl feodalizmj ve aristokrasiyi güçlendiriyor. Siyasi gayeleri için kendisinden olmayan insanların yardımını kabul etmeyecek kadar deprem siyaseti yaptı bu hükumet. Ahbap gibi sivil toplum kuruluşları etkisiz hale getirilmeye çalışıldı. Bakın onlar yardım etmedi biz ettik oyunuzu bize verin iması verildi.
"ülkenin en zenginlerini araştır" Araştırdım.. Hem de çok daha fazlasını... Seçim haritasına bak... Batı ve sahil kesimlerinin tamamının CHP li olduğunu görürüsün.. Neden biliyor musun? Çünkü ülkenin en zengin aileleri bu bölgelerde yaşıyor... Dolayısı ile elde ettikleri rantı halk ile paylaşmak istemeyen kesimi oluşturuyor. Taner Yıldız "Eğitimli kesim CHP'yi destekliyor" derken doğru söylüyordu. Ancak o cümleyi biraz irdelediğimizde altında yatan başka bir gerçeği görürüz.. O eğitim para ile sağlandı... Gariban Anadolu köylüsünün gideceği okul yoktu.. Zenginler çocuklarını okuttu, eğitti... Aldıkları eğitimi ise elde ettikleri rantı korumak için kullandılar ve şu an bunun mücadelesini veriyorlar... İ. Tatlıses'in "Urfa'da Oxford vardı da biz mi okumadık?" sözü de aynı şekilde bununla bağlantılı olarak derin bir anlam taşır. Eğitimsiz fakir halkın omuzlarına basarak rantı paylaşmak istemeyenlerin toplandığı kurumdur CHP. AK Parti döneminde bu rant Anadolu'ya yayılmaya başladı... Bu yüzden Anadolu halkından destek aldı Ak Parti.. Bu yüzden depremzedelere karşı nefretlerini, hayasızca dile getirmeye başladı CHP'liler.
Diğer yazdıkların, benim yazdıklarımı okumadığını gösteriyor... Şov yapmak yardım yapmak değildir. Seçimden sonra gerçek yüzlerini gösterdiler..
@BeniBöʎleBil Eğitimli sınıfın zengin olduğunu kim söyledi. Bu sav sana ait ve bence doğru değil. Bu ülkede toprak reformunu ilk savunan ismet İnönüdür ona karşı çıkan da toprak agalarini yanına alan demokrat parti grubudur. Oldum olası sağcılar toprak agalarini yanına aldı. Onların parası ve gücünü kullanarak siyasi propaganda ile halkın dini duygularını sömürerek iktidara geldiler. Ak parti ananın devamı ANAP dypnin dyp demokrat partinin. Bunlar hep silsilesi gibi devam etti. Asil kazandığı rantı halk ile paylaşmayanları görüyoruz ülkenin %60 ini asgari ücrete mahkum eden memuru asgari ücretli yapan. Kendi yandaşlarına milyarlarca lira halkın vergisinden vergi istisnası yapan. Ak parti kazandıklarını Anadolu halkı ile paylaşıyor mu? Öyleyse neden ülkenin gelir ortalaması en adil ve eğitimli sınıfı chonin oy aldığı yerlerde yaşıyor. Neden Anadolu halkı imam haiplerde pozitif bilimlere yabancı düşünmeyen sorgulamayan sadece itaat eden bir nesil olarak yetiştirmeye maruz kalıyor. Açın biraz siyaset tarihi okuyun. Ama siz de imam hatipte yetişmiş biat kültürünün bir ürünü iseniz okumak zor gelebilir. Birandın belgesellerini izletin de savcıların yıllarca bu ülkeyi nasıl somurdugunu izletin. Akparti zincirin son halkası
"Eğitimli sınıfın zengin olduğunu kim söyledi" ... Ben söyledim.. Hatta eksik yazmışım... Cumhuriyet tarihi boyunca TSK da yüksek rütbeli askerlerin çocukları ve torunlarının şu anki durumlarını incele... %80 i holding ve ya büyük şirketlere sahiptir.. Yarısı da zaten yurt dışına "kaçmıştır". Yani biz askerimizle övünürken, o üniformanın içindekiler, ülkenin kanını emiyordu... En az 8-9 tanesini şahsen tanıyorum.
@BeniBöʎleBil dünyada iki türlü insan vardır öğrenmek isteyenler ve inanmak isteyenler. Bence siz inanmak istediğiniz şeye inanıyorsunuz. Saygı duyuyorum görüşlerinize ama katılmıyorum dediğiniz konuyu arastiracagim. Ben bağnaz ve yobaz bir insan değilim. Amaç burada haklılığımı kanitlayip egomu tatmin etmek değil. Dediğiniz şeyleri Araştırmak zaman alacak ve şu an buna vaktim yok. Ama bu iddialarınızı ilk müsait olduğum an arastiracagim. Umarım siz de benim işaret ettiğim konular üzerine araştırma yaparsınız. Fikrinizi değiştirip değiştirmeyecegı önemli değil farklı bir perspektiften bakmayı deneyin. Tarafsız ve yorumsuz bir perspektiften.
Siyaseti uzun süredir takip ederim. Tabi ki iktidarında birçok yanlışı, hatası var. Ancak değerlendirme yaparken birçok faktörü bir araya getirerek karar vermek gerekir... İktidar, yürütme faaliyetinde bulunduğu için yalan ve ya hırsızlık yaparsa bunun mantığını anlarım. Ancak muhalefet dürüst olmayı iddia ederken yalan ve iftiraya baş vuruyorsa, hükumet olduğunda neler yapabileceğini düşünmek, benim için önemli bir referanstır.
@BeniBöʎleBil bence yürütme faaliyetinde bulunan ve gücü elinde bulunduranın yalan ve hırsızlık konusunda daha titiz olması gerekir. Oklar her zaman önce gücü elinde bulundurana yönelir. Devleti idare etmek yalan ve hırsızlığın bahanesi olmamalı. Varsayımlar ile konuşmak doğru değil. Son 70 yılda kaç tane sol partisi tek başına iktidar oldu. Koca bir sıfır. İnsanlar gerçekten dürüst ve doğruya mi oy veriyor. Sizin düşündüğünüz gibi referanslar ile mi muhakeme yapıyor. Hiç sanmıyorum. Muhafazakarlar ve milliyetçiler her zamanki olduğu gibi yıllardır süren geleneğini devam ettirip CHP nin karşısindaki partilere oy veriyor. İnanın bana muhalefet ağzıyla kuş tutsa yine de bu alışkanlıklar değişmez. Sizin grubu ben entelektüel sağcılar olarak görüyorum. Geleneği devam ettiriyor. Ama altına birkaç dayanak noktası koyup bunun gelenekten ziyade geçerli nedenlere ve referans noktasına dayanan bir muhakemesi sonucu olduğunu iddia ediyor.
Yalan ve ya yanlışlar konusunda herkesin ideali aynı. Ancak söz konusu, gerçeğin ne olduğu.. Siyasi bir görüş ve ya lider 20 yıllık iktidarı süresince doğal olarak halk nezdinde yıpranır ve hızla desteğini kaybeder... Bu durumu da hesaba katarsak Ak Partinin halen %50 destek görüyor olması oldukça ciddi bir başarıdır. Sol parti derken... CHP'nin özünde sağ bir parti olması gerektiği gerçeğini göz ardı ediyorsunuz. Amblemindeki oklardan biri milliyetçilik olan CHP, bugün kendisini solda görüyorsa, bu bile tek başına önemli bir çelişki teşkil ediyor. Kaldı ki, günümüzce sol-sağ gibi ideolojilerin bir anlamı kalmadı... Günümüzdeki etkisi, mevcut yürütmenin yavaşlaması/hızlanması ve ya denge kaybına uğramasına neden olan çağ dışı kavramlardır. Bugün önemli olan, siyasi duruşunu ve kararlılığını uzun süre muhafaza edebilen siyasi görüşlerin halk tabanında destek görmesidir ki ben bunu CHP de göremiyorum. Örneğin, HDP'nin Kürt, MHP'nin Türk milliyetçiliği, Ak Partinin muhafazakar çizgisi oldukça belirgin ve kararlı iken, CHP her ne kadar Atatürk ilkelerini vurgulasa da, gerek propaganda ve gerekse siyasal yapılanmasında gördüğümüz bu ilkelerle hiç alakasının olmadığıdır. Dolayısı ile halka güven vermiyor. Buna rağmen halen nasıl destek görüyor? Seçim haritasından bunu anlayabiliyoruz... Ülkenin rantını yiyenler, yani gelişmiş bölgelerin zenginler kulübü bu rantı halk ile paylaşmak istemiyor. İşte bu yüzden AK Parti Anadolu da kendi zenginini üretti.. Anadolu'da üretmiş olması dolaylı yoldan yerel halka da olumlu etkisi olduğu için gücünü hiç kaybetmedi.
Benim Ak Partiyi destekleme sebebim ise çok daha farklı... Özetle, önümüzde olgunlaşan yeni dünya düzeninde, Türkiye'nin yerini belirleyecek olması ki, bunu dünya basını da aynı şekilde yorumladığı için "Türkiye'deki seçimlerin, bu yıl için dünyadaki en önemli seçim olduğunu" sık sık vurguladılar. Nedir bu? Yeni düzende dünya kolonileşmeye gidiyor.. Birkaç kutup ve o kutuplara bağlı koloni devletler.. Türkiye burada koloni olmak yerine, kapitalist olmayı ve koloni oluşturmayı tercih etti. Örneğin aynı durum için Yunanistan koloni olmayı kabullendi. Çünkü aksi durum için imkanları yoktu... Türkiye bu yüzden, yüksek-askeri teknolojiye ve kendi enerji kaynaklarına sahip olma konusunda tüm uluslararası baskılara rağmen ilerleme kararlılığını gösterdi... Bu nedenle ekonomik baskılara ve gizli ambargolara maruz kaldı... Bu çalışmalar için milyarlarca dolar harcayarak kasasını boşalttı. Evet ekonomik olarak rekabet gücü zayıf ama şimdilik. Gelecekte çok farklı olacak... Tabi bu kararlılık devam ederse.. Aksi halde bu ihtimali görmüş olan rakip güçler, Türkiye'yi bir daha asla bunu denemeye kalkmayacak hale getirmek için gerekeni yapar.. Konu çok uzun... Afrika'dan başlayıp, uçak gemisine, Libya'dan Venezuela'ya kadar uzanan, her ana savaşı ve riski göze almak gereken birçok faktörü içeriyor.
Özetle, "AK Parti koloni kuran devlet" olmayı tercih ederken, "CHP koloni olan devlet" olma politikasını izliyor.
@BeniBöʎleBil yine belirli bir amaca yönelmek adına muhtelif referans noktaları ve yapılan işi meşrulaştırmak için insanların ilgisini kaydiracak dikkatini dağıtacak küresel düşmanlarla mücadele hikayeleri... Bu seçimi özel kılan şey AKP hükümetinin daha önce hiç olmadığı kadar aciz ve seçimi kaybetmeye bu kadar yakın olmasıdır. Akpnin oyu bu seçimde %30 küsürdür. Yanındaki sorgusuz sualsiz liderlerine oy veren milliyetçiler ve siyasi İslamcıların desteğiyle bu oyları aldı. Bir kral desteği kaybetmeye başladığını anladığı an küresel düşmanlar yaratır. Ve kendisine karşı olanları da bu küresel düşmanlar ile işbirliği yapmakla suçlar. Sorgulamayan ve gerçeği öğrenmek için çaba sarfetmek yerine inanmayı tercih eden bir grup insani etkiler. Kendisi gibi düşünmeyenleri vatan haini ilan eder. Ona göre kendi safında olmayanlar ülkeyi kolonilestirmeye çalışan işbirlikçilerdir. Demokrasi bilinci gelişmiş kültürlü bir halka bunu inandiramazsin. Bu yüzden führerler duceler Avrupada 100 yıl önce toprağın alına gömüldü. Ama Türkiye gibi eğitim seviyesi ve kitap okuma oranı bu kadar düşük olan bir ülkede bunu başarmak çok da zor değildir. Aslında kendi ağzınla eğitim seviyesi yüksek yerlerde Akpnin oy oranının düştüğünü söyledin. Kendince bunu eğitimli bireylerin zenginliğine ve Anadolu halkını hakir görmesine bağladın. Kitap okumak için de zengin mi olmak gerekir. Akpnin oy aldığı yerlerde kişi başına düşen kitap oranlarına bak. Tahsil durumlarına bak. Uluslararası alanda kendisini kanıtlamış ünlü akademisyenlerimizjn siyasi tercihlerine bak. Bur millete yapılacak en büyük kötülük aç bırakmak değil bilgisiz ve liyakatsiz bırakmaktır. Bu ülkenin okumuş iyi tahsilli bireylerinin hepsi zengin mu sence? Hayır çoğu fakir ailelerin çocukları ve bu ülkeden kaçıyorlar bir gelecek görmüyorlar ve sanırım haklılar.
Şu yazdıklarından anladım ki, pekte vizyon sahibi biri değilsin...
"küresel düşmanlarla mücadele hikayeleri... "... Söz konusu küresel düşman değil.. Kapitalist olmayı tercih eden Türkiye'yi, bu kulübe almama çabası ki bu doğal bir süreçtir. Örneğin, ABD'nin elinden tüm silah gücünü alırsan, dünya üzerinde nüfuz alanı kalmaz. Bu ABD ye tüm dünyanın düşman olduğu anlamına gelmiyor. Önemli olan caydırıcılık.
"Bu seçimi özel kılan şey..." Dünya seni kimin yönettiği ile ilgilenmiyor... Kendilerini nasıl etkileyeceği ile ilgileniyor. Senin yazdığın şekli ile seçimi kimin kazanacağını kimse önemsemez.. The Economist günlerce kapak sayfasında Erdoğan düşmanlığı yapıyorsa, Kılıçdaroğlu'nu sevdiği için değil, en zayıf halka gördüğü için ve Erdoğan'ın kazanması çıkarlarına uymadığı içindir.
" Yanındaki sorgusuz sualsiz liderlerine oy veren milliyetçiler ve siyasi İslamcıların desteğiyle " :D :D :D Bak işte buna çok güldüm... Bunu, 6'lı masa ile Kılıçdaroğlu'nu desteklemeye çalışan biri mi söylüyor :D Aynaya bir bak önce :D Komik duruma düşüyorsun.
"Bir kral desteği kaybetmeye başladığını anladığı an küresel düşmanlar yaratır." ... Başka bir yanlış... Yukarıda yazdığım yüksek teknoloji hamlesi yeni başlamadı... 20 Yıl önce başladı... Devamı da gelecek... TCG Anadolu çıkarma gemisinden sonra, birkaç yıl içinde gerçek uçak gemisinin inşasına başlanacak ve bu gemiler Türkiye ana karasını korumak için yapılmıyor.. Türkiye'nin sınır ötesi çıkarlarını korumak için yapılıyor.. Yani o hayali düşman dediğin şeyin dünyanın öbür ucundaki Türk çıkarlarına "dokunamaması" için.
Neyse çok uzatmak istemiyorum... Çünkü anladım ki aynı seviyede değiliz. İyi geceler.
@BeniBöʎleBil dönüp dolaşıp aynı argümanları desteksiz bir şekilde savunmaya devam ettiğin ve kendimi tekrarlamak istemediğim için daha fazla yazmayacağım. Beni kendinle aynı seviyede görmemen dışında pek de ortak noktamız yok gibi görünüyor. Aynı seviyede olsaydık kendimden şüphe ederdim zaten. Bir gün gözlerini açıp inanmak yerine öğrenmeyi tercih edersen belki aynı seviyeye gelebilirsin. Ayrıca altılı masadaki milliyetçi ve islamcı oyları chpnin içinde bulunduğu kanada oy verecek kadar özgür ve kararlı. Asıl daha düne kadar birbirlerine türlü küfürler eden milliyetçi ve AKP cenahindaki insanların kol kola gelip kendi koltuklarını ve çıkarlarını korumak için milli beka bahanesiyle yan yana yürümesi çok tiksindirici ve omurgasız bir davranış gibi geliyor. İnanmak seni mutlu ediyorsa inanmaya devam et. Mutlu edebiliyorsa seni o da bir şeydir en azından.
Senin, bir liseli tarafından üretilmiş yapay zeka olduğunu düşünmeye başladım... Benim kurduğum cümleleri evirip çevirip bana tekrar ediyorsun.
Depremzedeler hakaret, CHP merkezinden desteklendi.. Somut delili şudur... CHP li Tekirdağ BB Başkanlığı depremzedeleri sokağa attı. Kılıçdaroğlu, tasvip etmiyoruz derken, iyi polis kötü polis oyunu oynadı... Aksi olsaydı CHP'li belediye başkanı hakkında soruşturma açar ve CHP den ihraç ederlerdi... En ufak eleştiri yapanı partiden ihraç eden Kılıçdaroğlu ve ekibinin sesleri çıkmadı.. Çünkü kendileri de aynı fikirde. CHP sözlerinin tam aksine Türkiye'de gizliden feodalizmi ve aristokrasiyi destekleyen asla sosyal eşitlikten yana olmayan siyasi bir partidir. Örnek.. Türkiye'deki en büyük toprak sahiplerinden biri olan Faik Öztrak... Osmanlı'dan bu yana siyasetin içindeki bir aileden gelmektedir.
Gerçek chp zihniyeti bu dua et seçimi kaybetti sayılır kazansa depremeleri kaderine terk edicek
Burada siyaset hiç önemli değil burada kalpleri kırık insanlara hakaret var vicdansızlık , insanlıktan yoksunluk var sonuç ne olursa olsun kimse kimseye hakaret etmemeli kendi düşüncemde partimde diyim biri böyle bir şey yapsa sonuna kadar kınarım ama bunlar tek taraflı olmuşlar karşı tarafa ne yapılırsa haklı buluyorlar