Bizim halkımız, sizce Tiran ve Diktatör kavramlarını karıştırıyor mu?

Tiran ve Diktatör ortak paydaya çoğu kez sahip olsa da her zaman aynı değildir, örnek olarak Cumhuriyetin ilk dönemine diktatörlük diyenler aslında haklıdır (tek bir adamın yetki toplamasıdır diktatörlük, özü roma dönemi konsüllere zor zamanlarda (senato tarafından) verilen 6 aylık yetkidir, her Diktatör bir tiran değildir Cumhuriyet ilk yılları bu yönetimi mecburi kılmış öte yandan gayet adil ve liyakatlı bir yönetim sergilemiştir (kurucu kahramanımız) öte yandan seçimle gelmiş beşşar Esad veya ilk dönem Hitler dahi (meclis feshi öncesi hatta kristal gecesini düşünün) birer tirandır, eğitim seviyesi yetersiz toplumlarda demokrasi tiranlarını er ya da geç yaratır burada bir örnek daha var ama özgürlüğüme zarar gelsin istemedim 😃)
Bizim halkımız, sizce Tiran ve Diktatör kavramlarını karıştırıyor mu?
Cevapla