Islahiyede deprem bölgesindeyim bunlar benim cekimlerim ancak daha 2 senelik binalar yerle bir oldu onca insan vefat etti sizce tedbir alınsaydi daha aza inermiydi
5 yıllık bu binalar depremde bu hale geldi. Ne düşünüyorsunuz?
Eh merkezde binevlerde de iki yıllık binalar bile ağır hasar aldılar maalesef yapı denetim sıfır gaziantepte bende bir başka ilçesindeyim şükür tek yıkılan bir binamız olsa da bir sürü ağır ve orta hasarlı ev var..
bunların sorumlusu kim nedir ne değildir bilmiyorum ama insan hayatı çok ucuz
Bir mimar olarak bu soruya şöyle cevap verebilirim. Müteahhit dediğimiz insanlar parasıyla iş yaptiran iş adamlarıdır. Bu adamlardan teknik bilgi bilme şartı aranmaz. Teknik personel çalıştırma şartı aranır. Yapılan işin ise yönetmeliklere, kullanılan malzemelerin ise belirli standartlara uyması gerekmektedir. Tum bu süreci denetleyen ise yapi denetim firmalaridir. Bu firmalarin denetlemelerini de belediyeler kontrol eder. Bu bağlamda denetim mekanizmasının doğru çalışmadığı meslek erbaplarinca zaten bilinmektedir. Çünkü bu sektörde çok büyük rant dönmektedir. burada da art niyetli olan insanlar (müteahhit, yapi denetim veya belediyeler) durumu kullanım çıkarları doğrultusunda uygunsuz imalatlara onay vermektedir. Sonuç olarak karşılaştığımız manzara ne yazıkki bu !
Yani bazı şeyler vardır er ya da geç ortaya çıkarlar işte bunlar da malzemeden çaldığı için insanların emeğine gerekli saygıyı göstermedikleri için daha doğrusu insanın canına kıymeti verilmediği için böyle
Ben hataya gittim. dedem müteahhit bende yanında bulunmuştum bilgim var. Birincisi kolonların kalınlığı az daha kalın olmalı. betondaki taşlar elle çıkıyor çünkü çakıllar yıkanmamis çimentosu az. bina yüksekliğine göre demirler ince. temellerin derinliği az yapılmış
Binanın senesi önemli değil. Yapım metodu ve teknikleri önemli olan. Kolonlar sağlam mı? Demirler projeye uygun mu? Projeye uygunluk derken sadece miktarı değil bunun yanında uzunluğu, büyüklüğü ve demirlerin birbiri üzerine etkileşimi yani inşaat terimi olarak bindirme diyoruz bunlar tam olarak yapıldı mı? Beton kalitesi nasıl? Hangi tür beton sınıfı kullanıldı mesela. Ayrıca zemin etüdü yapılıp ona göre tedbirler alındı mı? Mesela bozuk zeminlere iyileştirme yapmak için mini kazık göre kazık veya a jet grout uygulamaları yapılmış mı? O yüzden aklımıza yaş değil de bunlar takılmalı. Yani bir olay geldi başımıza. Allah korusun başka olmasın diyemeyiz. Eninde sonunda yine olacak bir yerlerde deprem. O yüzden önlem baştan alınmalı sonra işimiz Allah'ın takdirine kalmalı.
Söylenecek söz çok. Sebep olan tek bir kişi kurum değil sistem. Tek bir suçlu aramak da doğru değil. Tek dileğim bu günler asla unutulmasın. Hem vatandaş daha bilinçli olsun hem de denetimler çok sıkı olsun.
Cahil insanları müteahhit yaparlarsa böyle olur işte içler acısı halimiz. Yurt dışında insanlar nasl müteahhit oluo bakıp ders alsn Türkiye önüne geleni müteahhit yapmasn
Yazık, kontrolsüzlük, bir şey olmaz diyip zenginleşme hırsı belki de ölümleri katladı. Düşünecek bir şey yok ki, herkes sorumluluğu başka bir yere attı, atıyor
Binalar yapılmadan önce zemin kontrolü yapıldaydı. İnsanlardan alınan paraların gerçekten yüklü bir miktarı inşaat malzemelerine yatırılsaydı binaların hiçbiri bu halde olmazdı
Ben de size demiyorum zaten bu işi en başından bu noktaya getiren herkesi anıyoruz diyorum. Çok geçmiş olsun sizlere, kalanlara baş sağlığı, vefat eden yakınlarınıza Allah'tan rahmet dilerim. :(
Sadece müteahhitler mi? Yapı denetim şirketleri, belediyeler, belediyelere izin verip denetlemeyen hükümet. Baştan ayağa herkes katil, herkesin eline kan bulaştı şu an. İki cihanda da elim yakalarında bırakmayacağım.
Bu binanın beş yıllık falan olduğuna inanmıyorum Yeni binaların yıkıldığını gördük ama bu binanın bu yaşta olduğuna inanmıyorum
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Turkiyedeki mevzuata gore yapilan binalarda 7 uzerindeki depremlerde yikim beklenir. Cokmesin yeter diye mevzuat var zaten. Yani adamlarin binasi cokmediyse sikinti yoktur. Evlerinde cugaralarini iciyorlar suanda yakalanma falan yok
Mesele yılı değil sağlam olması bizim çevremiz lüks sayılacak bir semt ama bütün lüks binalar ağır hasar aldı ama üflesen uçacak gibi görünen 40 yıllık binalar dimdik çatlak bile almadan duruyor