AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
133Cevap
asgari ücretli gene alamaz. 20 yıl nedir gerçekten yazıklar olsun.
Bence asgari ücretliye yazıklar olsun. kendini geliştirip daha iyi maaşlar alabilir.
Asgari ücreti zor veriyor iş yerleri ne saçmalıyorsun sen evladım?
Ben isverenim. Usta bulamıyoruz. Yanımda 21 yaşında çocuk çalışıyor. 7 bin TL maaş veriyorum artı kahvaltı artı öğlen yemeği ayrıca evinden araçla alıp bırakıyorum. Artı sigorta. Herhangi bir pazar günü de calismasi gerekirse tüm öğün yemekleri artı 400 TL. Ve yine ulaşım.
7 bin sen vermiyorsun o kazanıyor. O olmazsa senin işlerinde açılmaz
Sigorta zaten zorunlu?
👏👏👏👏👏👏👏
Ben asgari ücretle çalışıyorum alacağım taksitini de bankadan gelen faiz parasıyla ödeyeceğim çıkarsa
Sen öyle yapcan ya parası olmayan alt gelirliler ne yapacak yine parası olana yaradı bu
Haklısınız tabi ki de
Ulaşılabilir fiyatlar
Taksitle...
Makul ve mantıklı gözüküyor
Asıl soru şu ordaki tarla vasfındaki yerleri toplayıp kim toki ye satıp yolunu buldu
https://www.youtube.com/watch?v=RNecmbF-lGc
Gayet uygun buluyorum böyle bir zamanda.
Vu sorunun da amacını ben biliyorum
İstanbul gibi bir yerde haneye giren TL tutarı 18.000 TL, komedi gibi.
Haneye giren para. miktarindan dolayı mlsf bundan faydalanamiyoruz. Hatali kriter konulmuş.
Zenginsin yani desene bırak fakirler alsin
@betterböcek Oğlum üniv. okuyor. Bitince eve ihtiyaci olacak. Haneye giren para hesabı bu yüzden yanlış bir hesap. Zaten haneye giren para birkac ay sonra verilen limite inecek. Yani haneye giren o anlik rakama bakıp karar verilmesi yanlış. Son iki yilin ortalamasına bakılabilir
Bu zaten senin çocuğun için çıkarılmadi bu dar gelirli ve kirada oturan garibanlar için çıkarıldı. Senin oğlun en az 10 yıl evlenmez
@betterböcek Borç ta zaten 10 yıl sürüyor. Neyse öncelikli degilim ama yine de milyonluk konut alacak kadar da zengin degilim.
3780 kira çok fazla. Asgari ücretle maaş giriyor eve
2 yıl sonra o para önemsiz olur zaten
O zamanda taksit fiyatını artırırlar
cumhurbaşkanımızı reisimizi padişahımızı selamlıyorum muhteşem proje gerçekten :D
taksitleri sabit fiyatlı düşünmeyin 6 ayda bir enflasyona ya da tefe tüfe ortalamasına göre daire fiyatı ve dolayısıyla borç güncelleniyor buna bağlı olarak taksitlerde artıyor
Ev fiyatlarının bu kadar artmış olmasına rağmen halen evi ölü yatırım olarak görüyorum
çok uygunmuş sadece ilk yıl zorlanırsın ondan sonrası çerez parası olur
Seçim yatırımı ve gider ayak yandaşlara kıyak için yapılmış bir kampanya
Şimdi hangi yandaşlar ve siyasetçiler kapatacak evleri görelim
evlerin konumu belli mi? istanbuldan katıldık diyelim silivri'de vermesinler
😂 😂 😂 Ataşehir merkez, bağdat caddesi ve nişantaşında
@Bay_Nutella o kadar da değil ama edirnede gebzede de olmasın İstanbul adı altında
Bundan 15 sene önce beylikdüzü ve tuzla gibi yerler köydü. Silivri de 3-5 sene sonra aynı duruma gelir
@Bay_Nutella iş yerim kadıköy'de silivri'de çıksa ne işime yarayacak? satamıyorsun da kiraya da veremiyorsun
Evin nerede
@Bay_Nutella maltepe
Yakın ne güzel minibüs, marmaray, ve metro imkanın var
@Bay_Nutella yakın da eski ev, kira bir de.
https://toki.gov.tr/sosyal-konut.html
Sosyal konut denemeyecek kadar pahalılar ama piyasadan ucuzlar ve peşinat, ödeme imkanlarını hiç bir müteahhit sunamaz. İstanbuldan en az 40 kat talep gelebilir.
Kimse almaz ki cok ucuz demi Allah bunların belasını versin milleti borca batağa soktular bedavadan ev sahibi yapmaya çalıştıklarını düşünüyorlar.
Devlet memuru olmayı düşünüyorsan, bu tarz şeyler paylaşma. Sorun yaşarsın.
Millet onu seçimde sokacak sosyal konuta hiç merak etmesin
Çok gereksiz ve tartışmaya bile gerek görmeyeceğim bir konu. 250 bin konuta karşılık Türkiye de kaç milyon nüfus ve kaç milyon asgari ve kaç milyon asgariyi bile göremeyen insan var diye sormaya gerek duyarım ama
İki artı bir eve bak 608 yazıyor bu 700 olur enflasyon aldı başını gidiyor seçime yakın şapkadan tavşan çıkartmaya uğraşıyor ağam bizimle eğleniyor..
Nankorler
öde babam öde :D bu binalar bu kadar ucuza veriliyorsa ilk depremde nanay
Bırak bu binaları hiçbiri sağlam değil mütahitler göz boyuyor sadece
Şansımızı deneriz çıkarşa eğer şu gereksiz ev sahiplerine daha fazla kira ödememiş oluruz.
Vergilerimizle yapılan evleri ucuz ev diye millete veriyorlar sonra teşekkür bekliyorlar
3+1 850 bin TL' mi? Çok ucuz. Hemen alayim ileride daha pahalıya satarım.
Gayet güzel
2 artı 1 ideal
3 artı 1 gereksiz bence
laf olsun diye başvuruda bulunacağım umarım çıkmaz ((:
tarım projeleri, eğitimde reformalara ihtiyacımız var bizim. önceliklerimiz bunlar olmalı
rakam sabit degil artisi mutlaka olur yine aylik geliri 8..10..12 bin olana yaradi asgari ucretli 6..7 alan ayda 3 bin odemesi cok zor
Tüm ülke başvuracagı için milli piyango dana mantıklı gibi geldi
Yahu şu Erdoğan bir an önce gitsin milletin Sabri kalmadı delirecek en sonunda
Bende basvuru yapicam yeni evlenicem insallah cikar
Bunlar sözde dar gelirli vatandaşlar için yapılıyor ama alabiliyorlar mı? Sanmıyorum.
4+1 eve 400 bin tl yakınlarında fiyat ödedik geçen yıl. 2+1 ev üçin 600 bin tl ödemem.
Gelecek seneye 1+1 ev için isteyecekler o fiyatı.
Pesin degil 240 ay vade. Kredi çeksen 4 milyona bize faiz bulamazsin
Gelecek seneye kadar kim öyle kim kala. Yarınki yaşama çıkmanın garantisi yok. Yaşadığımızı yaşayalım.
Bunu da begenmezler. Bunada bir seyler uydururlar. Ne yapsa yaranamaz.
Bu fiyata mı? Asgari ücret 5500 kaç yılda alırsın hesapla.
Miktar iyi kaç tl olarak ödeyeceğiz bunu? Kaç yıl?
20 yıl ödüyeceksin taksitlerinde her yıl enflasyon oranında zamlanıcak
Aktroller evsiz kalmayacak
Dusunulebilir aslinda...
Bence yüksek fiyatlar
Sosyal konuta gereken yoktu neyle alacaz
daha uygun olabilirdi
katılıyorum
Bu pahalılıkta uygun sayılır
Bence mükemmel bir fırsat
bedavaymış 😅😄😃🤣😂😁
Hadi hayırlısı olsun
alırız tabi hemde 5 tane
18 -30 yaşındaki kimin 850 bin birikimi var
Peşin satılmıyor dostum 20 sene taksitle
20 sene kimin ömrü var 30 yaşında adam akacak 50 yaşında ödeyecek.. hadi ömürü geçtik adam mezun iş bulamıyor? hadi buldu işte aldığı asgari ücret geneli.. peki bir işte sürekli çalışma garantisi ne kadar belirsiz? yani devlet dalga geçiyor seçim geliyor göz boyama adam diyor araba fiyatları düşecek.. millet sevin iş yor peki fiyatı düşen Araba nerde . diyor kendi arabamı üretiyorum ucuz a verecek. peki ne kadar en ucuz araba 500-550 bin adam şahin alamayor 100-120 bine adam fiyat kırdık 550 binden 530 bine araba alacak.. adam bunu söyleyip eminim kendi bile gülüyordur ben atıyorum yalanı insanıyor bu beyinsizler diye
Bu fiyatları koyan devlet değil ve devlet fiyatlar düşsün diye iyi niyetli adımlar atmaya çalışıyor. Peki sizce ne yapmalı. Ev kiraları 4000 5000 olmuşken adam sana kira öder gibi ev sahibi olma fırsatı sunuyor.
bence ne yapmali biliyor musun. söylüyorum. devlet bu fiyatları koymuyor. madem o ev kirasıni 5000 lira çeken adama aldığı 5000 bin liradan 4500 lira vergi alsın bak ozaman nasıl fiyat kırıyorlar. bunlar devletin göz boyama oyunları olan garibana oluyor ben sena söyleyim benim yaşım 31 altımda 400 bin liralık araba. nerden baksan 500-600 binlik evim var maaşım mi 15 ile 25 bin arası kazanıyorum.. ve ben lise mezunuyum. yani 18 yaşından beri çalışıyorum. yaşım 30 hangi işe girsem bugün maaşım 10 bin en az. adam okuyor yaşı 30 hayata başlayacak deneyim sıfır alacağı maaş 5500 işine gelirse diyor. yani her şey zamanındaydi. şimdi adam 850 bine ev alacak 20 senede ödeyecek 500 bine araba alacak 20 senede o etti sana 40 sene 30 yaşındaki adam 70 sene de ev araba sahibi gelde gülme buna
Liseden beri çalışıyorsun. Bak ben eğiyimciyşm. Dünya kadar meslek lisesine öğrenci yolladım ve hepsi de şu anda iş sahibi hatrı sayılır paralar kazanıyorlar. Biraz da bizim insanımızda suç var. Kolay para peşinde koşuyor herkes. Sanayide çalıştıracak adam bulamıyorlar. 10000 maaşla çoban bulamıyorlar. Herkes az çalışıp çok para kazanmak istiyor
ee işte sorun orada herkes okuyim rahat edim para kazanayım tamam güzel bir şey ama adam emekli yaşını 50 den 60 çıkardı e adam 30 da eğitim hayatı bitiyor.. işe başlayacak başlayacağı yerdeki adam eleman ihtiyacı yok 10 sene daha çalış. çalışıyor emekli oluyor para yetmiyor emri adam çalışma devam ediyor niye hayat pahalı benim mühendis arkadaşım var diyorki mezun olunca adam gel işe alayım diyormuş maaş 5500.. yanlış anlamasin ben yeri geldi haftada 7000 bin kazandım. yani okuyan dayısı varsa bir yere geliyordu.. şimdi oda yok birinde bir kız gördüm hüngür hüngür ağlıyor.. iş başvurusu yapmış iş almamışlar Sebep ne olmadıysa neden ağlıyorsun ben diyor ailem borç harç okutsun beni sen gel Çobanlık gibi işe gel ondada işi yapama... bilseydim okumazdim diye ağlıyor.
Biz maalesef garanticş bir toplumuz. Şu anda üniversiteler mesleğe hazırlanıyor insanları. Hayata hazırlıyor. Yanş illa ki olduğun alanda iş yapmak zorunda değilsin. Kendini geliştşrmessenn elbette işveren seni tercih etmez herkes başkasına özeniyor kıskanıyor ama iş çalışmaya gelince kimse kıpırdamıyor. Memur zihniyeti var bizim ülkede. Çalışkan bir toplum değiliz. Sürekli az çalışıp çok para kazanma hayali ile yaşıyoruz.
en basit i örnek vereyim ayni yaşta arkadaşımın yanina gittim 25 senelik arkadaşım ben burdan arabayla gittim 100 lira yaktım oturduk birşeyler yedik içtik 100 de o 200 lira gitti ben bugün 1 günde kazandığım para 700 TL. 200 harcadım 500 kaldı. arkadaşım asgarî ücret günlüğü kazandı gi 183 TL. çıkardı 20 TL veriyor birşeyler alırken parayla birşeyler alayım diye ben dedim koy paran cebinde kalsın. biliyorum kazancını adamı zora sokmayı istemem yani ben 700 kazanırken adam 200 bile kazanmıyor
İyi de sen ne iş yapıyorsun o ne iş yapıyor. Burası komünist rejim değil ki herkes eşit kazansın. Birileri birilerine her zaman üstün gelecek
aynen öyle okumak güzel bir şey ama iş yok benim bir abi var adam edebiyat öğretmeni Hayatında sadece 1 gün öğretmenim olarak çalıştı SONRA ikimizde aynı işi yaptık. o asgari ücret aldı ben ondan 1000 lira fazla çünkü deneyimim çoktu. ama dediğim gibi devlet şimdiki sistemde yemin ediyorum dalga geçiyor adamlari borçlandirip iş garantisi yok hayatı boyunca borca gir ama ömür bitsin borç öde.
O kadar karamsar değilim ben. Bu bir değişimin sancısı. Yakında üretim artacak ve yabancı fabrikalar ülkemizde açılmaya başlayacak bu da mesleki eğitimin yennşdenn değer kazanmasını sağlayacak. Hatta öğrenciler meslek lisesine sınavla alınacak. Bu değişimin sancısı bunlar sabırlı olmak lazım
ama başkanımız diyorki eskide kaldı şimdi ustada bir çırak ta yeni bir işe gir maaş aynı. yazık valla. ben ayda 25 bin kazanç az geliyor o yüzden kendi işimi kurmayı düşünüyorum uzmanı olduğum deneyimim olduğu işi yaparsam aylık kazancım 50 bin üzeri yani sürekli daha fazla kazanma amacım
anlıyorum bak sen haklısın ama her şey zamanında olmalı seni dediğin diyelim ki 10 sene sonra oldu. kendini 10 sene sonra nerde görüyorsun.. ben açıkçası ölürüm diyorum herhalde .. ben kendimce isteyen arkadaşlar a kendi mesleğimi öğretiyorum ama okuyup binde asgari ücret kasiyer olan bilgisayar mühendisliği bitirmiş arkadaşlarım var . yani hayat bu şekilde
Daha fazla olmasi lazim
700bin nakitim vardı. kesinlikle basvurucam
Bu millet hakediyor herşeyin en kazıklısını
Ekonomi cogk iyi yeğenim (!)
Muazzam bir proje bence cidden bende başvuracam emeği geçenlerden Allah razı olsun
Çalışıyor MaşAllah Baş komutanım Erdoğan’ım
240 ay olunca mantıklı gözüküyor
ölene kadar bunlari ödersiniz hic bir sey degil
deprem yönetmeliğine uygun mu acaba?
Kazıklayın milleti işiniz gücünüz yok.
biraz yüksek fiyatı yani tokiye göre ama ödeme imkanı iyi gibi
Başvurdum bakalım çıkarsa öderim.
bu adam yine gitmeyecek boşuna umutlanmayın
gerek yok almam