Ben sadece diyorum ki bu kadar donanımlıysanız gitmeyip demokrasi için mücadele etmeniz gerekir. Yoksa başkasının mültecisi olanlara itiraz etmeyin
Yolunuz açık olsun. Avrupa’ya da sığamayıp döndüğünüzde görüşürüz.
Sen olayı anlamamışsın. Yurt dışına gitmek isteyen gençler eğitimli donanımlı kişiler. Bu ülkede hak ettikleri değeri göremedikleri için gidiyorlar insanca yaşamaya. Ülkesini savaşa terk edip kaçan çoğu suçlu ne olduğu belirisiz sınırdan kaçak girmiş göçmenlerle karıştırma gençlerimizi. Kardeşim Amerikaya gitti ve zeki bir genç. 100 dolara market arabasını fulleyebiliyor basit bir işte bile 5 ay çalışarak burada ömründe alamayacağı lüks sayılabilecek araba alabiliyor. Gelmişsin burada değişmesi muhtemel siyasilerin ağzıyla konuşuyorsun. Kimse o kadar eğitim alıp doğup büyüdüğü memleketi keyfi terk etmek istemez. Sen o kafa yapında olduğun aiyasilerin birinin çıkıp gençlerin gitmesinin sorumlusu biziz buna çözüm bulmak zorundayız desiğini duydun mu? Duyamazsın çünki onlar düzensiz göçmenleri savunmakla meşgul ülkesinin pırıl pırıl gençleri gitmiş kimin umurunda...
Yurtdışına gitmek isteyen eğitimli donanımlı kişiler mi? Ben buna katılmıyorum, ülkenin en köklü kurumlarından çıkanlar kalıp mücadele edenler. Gençlerin çoğunun ideali Avrupa’da eğitim alıp Türkiye’yi güçlendirmek değil, Norveç’te tuvalet temizlemek.
Amerika’ya gitmekte ne var ki? Zeki olduğu anlamına gelmez, Fetöcü de olabilir? Bütün örgüt mensupları ABD ve Hollanda’da…
Yani rahat bir yaşamı seçmiş kardeşiniz, bu gayet anlaşılır. Ama bir göçmenim de ölmek yerine nargile içmeyi seçmesi bence kendi çapında ihtiyaçtır. Bakalım ABD halkı kardeşinizi nasıl görüyor
22 yaşında fetöcü mü sen harbiden aklını birilerine satmışsın herkes terörist birtek siz vatanseversiniz! Hadi la. N ordan her kulvarda senin gibileri sever geçerim onu iyi belle. Hayatından gayet memnun senin gibi cahil de değil. Tuvalet de temizlemiyor. Burada da kendi işimiz var maddi durumumuz da iyi. At gözlüğü manzaranı kendine sakla.
Neden böyle bir konuşma diline kaydın ki? Fetöcü’lerin çocukları Amerikan kurumlarına elini kolunu sallayarak giriyor 😃 Hadi la ordan diyen birinin aile üyesinin kapasitesinden emin değilim. Hangi kulvarlarda beni sevip geçebilirsin mesela?
Sorum ayrıca kalıp savaşmak yerine göçüp kolay yaşamakla ilgiliydi.
Pkklıyız fetöcüyüz geziciyiz muhalifiz. Akpli olmaktan iyidir hepsi. Kendinden olmayana terörist diyen zihniyetin ürünüsün. Her kulvarda geçerim eğitim konusunda en az 2 ye katlarım. Öyle bir gruba üye olarak gitmedi rahat ol eğitim vasıtasıyla gitti. Sen tayyibin kızı nasıl gitmiş onu sor. Tarrtışmaya bile değmeyecek zavallısın. Sığ düşüncelerinle başbaşa bırakıyorum.
Baş başa bırakmadan önce keşke sorumu doğru düzgün, güncellemeleriyle okusaydın da kepaze olmasaydın be aristokrat cumhuriyet fidanım…
Çünkü Türkiye batmaya elverişli bi ülke hatta batmış bi ülke. Gençlik kendine bi gelecek göremiyor ileriye dönük bi al benisi yok Türkiyede bişeyler başarmak çok zor. Bişeyler sahibi olmak ciddi derecede zor bu yüzden geleceğini düşünen yurtdışına gitmek istiyor. Ben 1 sene askerlik yaptım vatanımı severek gittim öylede geri geldim ama şu an sor bi savaşta türkiyeyi savunurmusun diye savunmam ben savaşa girmem kaçarım arkasında durulcak bi hükümet kalmadı ne vatan sevgisi ne millet sevgisi kaldı tayyip ve yandaşları suriyeli öz evlatları savunsun ülkeyi biz bu vatanın evlatları değilmişik gibi davranılan bi ülke kendi halkını düşünmeyen bi devlet için savaşmak benim kitabımda yazmıyor...
Güzel açıklamışsınız ve katılıyorum ancak mülteci konusuyla da paralellik kuran görüşünüzü merak ediyorum. Sizce haklılar mi böyle düşünmekte ve neden?
Türk Gençleri sığınmacı olarak değil çalışma ve eğitim vizesiyle gitmek istiyorsa bu sorun yanlış. Vizesiz ve izinsiz Türkiye' ye gelen Suriyeli, Afgan, Pakilerle çalışma vizesi ile yurtdışına giden Türkleri bir tutamazsın. Kaçak giden varsa o da Çevre Bilinci Olan Vatandaşlar Yetiştirme Projesiyle Gri pasaportla Ak Parti Malatya Yeşilyurt Belediyesi' nin yurtdışına çıkardığı kişiler. Ak Partililer evlenerek veya kaçak yollarla yurtdışına gitmeye çalışıyor. Yalan mı?
şu an 6 milyon genci ortalama 6.000 TL devlete haksız yere borçlandırdılar. Gençler bu borç için hiçbir yere imza atmadı. Hatta hizmetten yararlanmayan gençler de var ama hala borçlandırma devam ediyor. Bunu biliyor musun? Adı GSS. 2008' de yapılan kanun değişikliği ile gençlere sorulmadan ve rızası alınmadan her ay yazılan borçlar var. Sigorta borcu gibi. Sağlık sistemini kullanmasan da sırf hasta olma ihtimalin var diye sana borç yazılıyor. Sen devlet hastanesine gidiyorsun ama muayene olamıyorsun. Ameliyat olmak da yasak. Borç yazılmaya devam ediyor. Borcun bir bölümünü ödersen belki 1 aylığına devlet hastanesinde tedavi olabiliyorsun. Sonra tekrar tedavi olma hakkın elinden alınıyor. Acil bir durumun varsa ambulansla veya kendi imkanlarıla acil kısmına giderse acilde bakılırsın. Bir de Sağlık Ocağında doktor tarafından muayene olursun. Ama ilaçların parası ödenmez. İlaçların %100' ünü cepten ödersin. Her ay 100 TL' yi geçkin GSS primi ödeyeceksin veya tedavi olmayacaksın. Başka çaren yok. Meydanlarda ise Sağlık bedava diye belki 100.000 kere söylendi. Ama yalan. Bu gençler yurtdışına çıkmak istemekte haklı değil mi sence?
Benim sorumun odak noktası iki tarafın da savaşmayıp kaçmasıydı.
Pudra şekerciler zengin olup Porche binsin sen imkanı olmayan gençlere kaçıyor de.
Şu ilk cümleyi okuyup koca koca yanıtlar yazmaktan vazgeçin artık ya bir şey algılayabildiğiniz yok demografik politikalar belirliyorsunuz…
Boş yapıyorsun farkında değilsin. Gençler intiharın kıyısından kendini alıp hayatını kurtarıyor. Kurtaramayıp kendinj köprülere asan da var. Onlardan biri mi olsunlar? Can sağlığı önemli. Senin yazdığın şeyler sonradan gelir.
Boşsam yazmayın abi sanki Suriye’dekiler rahatlarından kaçıyor onlar da ölmemek için
Rahatlarından kaçan da var. Mesela bayramda Suriye' ye gidenler. Her bölgede savaş yok. Festivaller yapılan bölgeler var Suriye' de.
İşte benim sorum rahatlarından kaçmak isteyen gençlerin, rahatlarından kaçan mültecileri eleştirmesi
Türkiye' de savaş yok ki. İster kendini geliştirmek ister başka ülkede yaşamak için giderler. Zor durum olunca gelmezler, maddi manevi yardım etmezlerse o zaman konuşursun.
Bir anlasan
Ak Partililer Malta Bayrağı takıp yurtdışında yaşayarak para kazansın, Türk Genç yurtdışına kendini geliştirmek, eğitim almak,. para kazanmak için çıkınca sorun olsun öyle mi?
Of iki dakika çık yukarı da soruyu baştan oku hadi, algıla sonra konuşuruz
Boş konuşma, herkesin yurtdışına gidip eğitim alma, çalışma, kendini geliştirme hakkı var. Bunları yaparken kendi ülkesinde kadınlar var diye AVM' ye bile giremeyen Pakistanlıları istemek zorunda değil. Türkiye' yi aşağı çeken milletler Türkiye' ye gelmemeli. Bakın Güney Kore Türk Vatandaşlarını havalimanından ülkeye sokmamaya başladı. Vize alıyorsun ama havalimanından şutlanıyorsun. Zamanında ülkesinde savaştığımız, kardeş ülke dediğimiz Güney Kore Türkleri ülkesine almamaya başladı. Demem oki kimse kimseyi ülkesine almak zorunda değil. Bu durum dünyada böyle işliyor.
Güney Kore vize uygulamıyor almama nedenleri Covid-19, bana Akpli diyorsunuz ama ak propagandalar beyninizi güzel yıkamış…
Almama sebebi Covid-19 değil, Türkiye' yi karalisteye eklemeleri. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olma.
Daha yeni döndüm oradan sizle bir şey konuşulmaz sayın bilgili, iyi günler…
Nereye dönsün sen. Uydur uydur yaz. Al daha 1 hafta içinde yaşanmıştır olay. https://youtu.be/h3_BVpu9nvQ
Artık pasaportta 30 ülkede olsa vize aldığın halde ülkeye sormuyorlar. Nede i Covid-19 değil. Covid-19' dan dolayı açık alanda maske takıyorlardı o zorunluluk bile kalktı. şu an sadece kapalı alanda maske takıyorlar. Güney Kore turistlere kapıları açtı.
Güney Kore turistlere kapıları açtığı halde Covid-19' dan dolayı almıyorlar diye neden yalan söylüyorsun?
Covid-19 kuralları çok katı ve pek çok kişi bir iki basit adımı atladığı için geri çevriliyor, isterseniz Busan’daki fotoğraflarımı atabilirim ben herhangi bir sorunla karşılaşmadım geçen hafta. Bir de Covid süresince Türkiye gibi “risk grubu” ülkelerin vize muafiyetini kaldırmışlardı, haliyle vizesiz gitmek isteyenler Türk tarafının da ihmalkârlığı sonucu mağdur oldu.
Bir Youtube kanalında, Güney Kore’ye girmiş bir Türk yurttaşının “Türkleri almıyorlar” sözüne inanıp bana yalancı diyorsanız siz bilirsiniz.
Üstelik gayet güleryüzlülerdi bana karşı.
İyi günler dedim, bence daha fazla sıvamayın…
At fotoğrafını. Neyi m havasını basıyorsun? Türkleri Meksika' dan döve döve kovuyorlar. Savaş öncesi Ukrayna' da sorguya çekiyorlardı. Türkiye' nin yurtdışında hiçbir itibarı yok. Boş yapıyorsun. Güney Kore' de de Japonya'da da havalimanına girdiğin an cebindeki parayı soruyorlar. Japonya' dan havalimanından geri döndürenler de var.
Nasıl bir Ak Parti trolüsün sen ya. Ak Parti milletvekili Rizgin Birlik' in yeğeni bile Almanya' ya gittim 3 yılda iş yeri sahibi oldum diyor. Ak Parti milletvekili yeğeni bile Ak Partiye oy vermeyin, yurtdışına gidin. Ak Partinin yönettiği ülkeden bir şey olmaz diyor. Benim akrabam Rizgin Birlik e de oy vermeyin diyor. Boş yapma.
https://youtu.be/IBckJaB69n4
Ak Parti trolü boş yapma. Ak Parti milletvekilleri yeğenlerini bile bıktırmış. Hadi paylaş Güney Kore fotoğraflarını.
Ne Akplisi kardeşim manyak mısın sen? Ömrümde Ak Parti’ye oy vermedim. Hiçbir sağ partiye vermedim hatta.
Latin Amerika’dan da, Uzak Asya’dan da Fransa’dan da Güney Kıbrıs’tan da fotoğraflarımı gösterebilirim sana, hiçbirinde “Hoşgeldiniz”den başka şey duymadım sınırda. Fransa’daki sınır polisi kruvasanından bile ikram etmek istemişti. Almanya sınır polisi seyahatim için öneride bulunmuştu, şuralara mutlaka gidin diye. Yunanistan’da Türkçe “Hoşgeldiniz” dediler. Hediyelik eşya dükkanı satıcısı bile “Benim dedem Eskişehir’de Türkiye’ye karşı savaşmıştı ama benim tek dileğim sınırlarımızın kalkması ve birlikte meze sofrasına oturmak” demişti. Asıl Akpli kim acaba ya şu manyak zihniyetine bak!
Eğer duruşunuz ve konuşmanız modern bir insan imajı çiziyorsa herkes sizi ciddiye alır. Yabancı dil biliyorsanız herkes saygı duyar.
Meksika’ya, Güney Kore’ye, Japonya’ya daha önce gitmediysen sen boş yapma. Duyduklarını savunma bana karşı.
Cahil midir nedir ya…
Meksika' da gidenleri almıyorlar neyi iddia ediyorsun? Meksika' ya giden 300.000 takipçili gezginleri bile 1 saat sorguya çekiyorlar. Sevgilisi Güney Koreli, sorguya çekmeden Meksika' ya giriyor. Yabancı Dil bil ne bilirsen bil, Meksika' dan geri gönderilme ihtimali %50' den fazla. Avrupaya gelelim. Hollanda aktarmalı uçuşlarda eğer 12 saatten fazla havalimanında kalacaksan almıyorlar. Klm, Air Francesco den deneyebilirsin. Hollanda ile işin yok ama Brezilya, Meksika, Küba, Arjantine gideceksen Schengen' in yoksa 12 saat altı ekspres uçuşun varsa, ucmana izin veriyorlar. Bir Türksen gittiğin ülkede de otel rezervasyonlarını gösteriyorsun. İleri gidip oteli arayan havalimanı görevlileri var. Ak Partili trrol, bi daha kılıktan kılığa girme. Ak Partilisin seni takip ediyorum. Bu sitede paylaşımlarını biliyorum. Daha önce de tartıştık. Neyi savunuyorsun?
Kimliğinde doğum yerin Türkiye gözüküyorsa ABD vatandaşı bir Türk ol, dünyada geçerken sorun yaşıyorsun. Danimarka' da sırf Türkiye' de doğdu diye durdurulup ayrıntılı bir şekilde fotoğrafına bakılan, Türkçe bilen bir havalimanı görevlisi Türk tarafından Türkçesi kontrol edilen, belgeleri didik didik edilen, ondan sonra Yunanistan' a uçan Türk var. Aynı Türk ABD pasaportuyla Avustralya' ya giderken de sorun yaşadı. Çünkü doğum yeri Türkiye. Türkiye' nin pasaportu dünyada sonlarda yer alıyor. İlk önce bunu kabul edeceksin.
Sanmıyorum beni tanıdığını çünkü genelde kadın hakları, toplumsal cinsiyetler eşitliği ve sansürsüz sanat gibi içerikler yazıyorum.
Sen Youtube’a devam hadi.
Tabi tabi kadın hakları. O kadar boş bir insansın ki burada yorum yapan herkes bunu anlamış. Bak yorumlarda bir tane sana hak veren yok. Çünkü sorun buram buram trol kokuyor. Fotoğrafını bekliyorum. Hızlı resim. com sitesinden atabilirsin.
Direkt kendi profilimden de soru olarak paylaşabilirim ama tek bir koşulum var:
Profilimi açıklayacaksın :)
Türkiye gri listede. Bunun için Türkleri almıyorlar. www.tookitaki.ai/.../ Nedenini de açıklamıştır "The FATF added Turkey to the greylist in October 2021 after determining that it had not made sufficient progress towards addressing the issues set out in its 2019 MER. The FATF cited specific concerns about the terror financing threats from Turkey’s neighbours, Syria, Lebanon, Iraq, and Iran.".
Gri Liste’nin tamamen ekonomik bir yaptırım olduğunu ve AB üyesi ülkelerin de içinde bulunabildiği bir finans güvenilirliği sistemi olduğunu falan açıklardım da duvara açıklasam daha iyi anlar gibime geliyor o yüzden son mesajımdır zaten AKP trollüğünden de emekliliğim geldi artık seçimi kim kazanırsa onun trollü olayım diyorum.
Gönül isterdi ki Güney Kore’deki evimde ramen yerken trollük yapayım ama Gri Liste’de olduğumuz için diplomatik pasaportu olmayan Türklere ramen içirmiyorlarmış o yüzden Rize’de troll olurum çay içerken…
Hadi kaçtım!
Gri listeye alınan ülke insanları birçok ülkeye daha zor giriyor. Aynı şey Tayland' a girerken de var. Tayland' a girerken de listedeki ülke vatandaşları havalimanı görevlisini tam olarak ikna ederek ülkeye girebiliyor. Terör ve kara para aklama ile ilgili bir yaptırım ve listede olan ülke vatandaşları başka ülkeye girerken sorun yaşıyor.
Yazık ya tıklanma için vatan millet Sakarya propagandası yapan Youtuber’lara bu kadar inanmak… Abiciğim yurtdışında bu muamele sana yapılmadıysa gerçekten bu kadar haşin bir savunmaya değer mi ya?
2013-2018 arası biraz yurttaşlara mesafe vardı çünkü AKP apaçık irticai faaliyetlerde bulunuyordu. Halk arasında destek yüksek, Türkler irtica istiyor bizimle ilgileri yok diye düşünülüyordu. Merkel AB çıkarları gereği Erdoğan’la ilişkileri iyi tutup yolsuzlukları görmezden geldi.
Ama dünya değişiyor, Avrupa, Türklerin çoğunun bu rejimin kurbanı olduğunu biliyor. Madem susmuyorsunuz size bazı “itibarsız” anılarımı anlatayım:
“Türkler Avrupa’nın her yerinde. Adeta bir hastalık gibi.”
-Malta, 2013
“Ypg’nin kadın güçleri feminizmi temsil ediyor benim gözümde!“
-Estonya, 2014
“Şerefe!”
-Macaristan, 2017
“Annem bana hep derdi ki, en zeki kadınlar Türklermiş. Onlar gibi kadınlar hiç görmemiş.”
-Arjantin, 2018
“Bizim mutfağımızla yarışabilecek tek tatlı repertuarı Türk mutfağında.”
-Fransa, 2019
“Bunlar sadece politika. Gerisi de din.”
-Yunanistan, 2020
“Bu aksanı tanıyorum. İş yerimizdeki tüm eski Türk çalışanlarımız gibi sen de herkesten daha çok yükseleceksin. Gözlerinden okunuyor.”
-İtalya, 2021
İtibar, unvanda olmaz, duruşta olur.
Bunu böyle bilin.
İyi akşamlar.
Bizerdoğanın pisliklerine katlanmak zorunda mıyız? Avrupaya gidince vatansız kalmıyoruz ailemiz tehlikede olmuyor. İstediğimiz zaman döneriz
Diş hekimliği okuyorum seneye almanca öğrenip ben de gidecem. Orada kazandıklarımı da türkiye de yiyecem var mı itirazın?
Yanlış bir konuda yanlış bir kişiye saldırıyorsunuz.
Erdoğan’ı Esad’la, Avrupa’yı Türkiye’yle, Almanca’yı da Türkçe’yle, Türkiye’yi Suriye’yle değiştirirseniz gayet de bir Suriyeli sığınmacı yazmış gibi duruyor.
Mülteci düşmanı mısınız? Eğer öyleyse buna rağmen neden? Benim sorum bu…
Değilseniz zaten bir şey demiyorum.
Ben mülteci olarak gitmeyecem sağlıkçı olarak gidecem. Gittiğim ülkeye de faydam olacak, kendime de faydam olacak. Gidip orada iç karışıklık yaratmayacam. Orada kazandıklarımla türkiyedeki anne babama hiç zorlanmadan bakabilirim. Burada sürünüp hakkımı suriyelilerle afganlarla paylaşacağıma giderim. Bu mülteci sorununu çözme görevi de siyasilerde. Ben napacam yanlış dişlerimi çekip kaçıracak mıyım ülkeden
Almanlar da sizi Suriyelileri gördüğünüz gibi görüyor: Erdoğan yanlısı, esmer, kıllı, sapık, eğitimlisi Alman cahilinden de beter, şeriatçı, yabani gibi Almanca konuşan ya da hiç bilmeyen, Türk mahallelerinde oturan, Hristiyanlığa saygısız, Alman kültürünü bilmeyen, gelişmemiş, domuzun adını duyunca salavat getiren, Müslüman Kardeşler’i destekleyen, tek amacı Avrupa’ya kapağı atmak olan bir Ortadoğu göçmeni…
Bir de bekar bir erkekseniz tebrikler! Almanya’nın Ümit Özdağ’ının radarına girdiniz bile!
Yani Almanya’daki 5 milyon Türk ve Türkiye’deki 5 milyon Suriyeli’nin hepsini bir kabul etmeliyiz…
Almanya ortak sınır paylaştığı diğer AB üyelerinden, İngiltere’den, Uzakdoğu’dan, vize uygulamadığı Latin Amerika’dan giderir gereksinimlerini merak etme.
Belki önyargı bu ama onların bulamayacağı bir diş hekimi olduğunu hiç zannetmiyorum…
Bol şans mülteci!
Cevap
1Cevap
Yahu burdan gitmek isteyebilir gidince de Avrupa milyinlarca turku almayacak ama buraya kontrolsüz milyonlarca kişi alındı bunun farkına ni anlamiyormusun
Soruyu sonuna kadar okuyup anlasaydın keşke…
Ne guzel bi soru 👏
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?