🤣🤣🤣 valla bana doğru büyüyen bişey var da, ekonomi olduğundan emin değilim. Bazılarının ekonomisi büyüdü, evet. Kişi başına milli gelir 12.000 usd seviyelerine çıktığında bile en fazla büyümeyi saray ve çevresinde kümelenmiş asalaklar yaşadı, servetlerine servet kattılar. Şimdi 8.600 usd seviyesindeyiz (kişi başına), Eylül-2021 verisi, usd/try 8,50 iken hesaplanan. Kişi başına aylık 6.100 TL, 4 kişilik aile için aylık 24.400 TL demek. Ücretli çalışan kaç ailenin aylık geliri 24.400 TL olabilir? Milyonlarca ailenin 1 veya 2 asgari ücretle geçinmeye çalıştığını biliyoruz, çalışan nüfusun %40 kadarı. Yani ortalamanın çok altındaki nüfusun hakkını, ortalamanın çok çok üstünde geliri olanlar ve en zengin %5 yiyor. Ekonomi büyüyor, ama kalkınma yok. Yani ekonomi sadece şişiyor. Çok yemekten sürekli göbeği büyüyen, ama kasları son derece zayıf vücut gibi. Gelir dağılımında adalet yok, Gini katsayısı yönünden gittikçe bozuluyoruz. Milyonlarca insan her ay daha da fakirleşirken, en tepedeki %5 (bir kaç milyon cahil kıro, doyumsuz, açgözlü it, akp'li müteahhit ve işadamı P U Ş T L A R ve aileleri) daha da fazlasını doymak bilmeden istiyor ve RTE'nin kurduğu çarpık düzen de onlara istediğini veriyor.
Artır insanların bazı şeylerin farkına varması lazım. Yol yaptı camiye gitti diye oy vermeyin lütfen. Lütfen. Araştırın, okuyun, bilgilenin. Bir Z kuşağı genci olarak 2023 seçimlerini sabırsızlıkla bekliyorum. İlk oyumu devletim ve ülkemin halkı için en iyi şekilde kullanacağım.
2023 te seçilmek için bunlar büyük kan akıtacaklar ya yine darbe gibi bir şey yaparlar ya da ülkeyi kan gölüne çevirirler.. seçilemezseler zaten kaçacakları yerler hazır olan yine gariban halka olacak...
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
ben bunu 200tl ile ölçmezdim 1 ayda ozmanin TL asgari ücret alım gücü ve dolar karşılığı ile ölçerdim evet gidişat pek iyi değil ama mesala altının ONS fiyatı yani dolar bazında bile zamlandi. dünyada şu an kriz var. bu kıyaslama mantıksız sadece karalamak için. keşke karalama yerine çözüm önersen
Ya yağı falan boşverin yeğenim çıkar sen hele telefonunu! 😂😂😂
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Onlar, kendi ceplerini büyütüyorlar. Vatandaşın da kıçının deliği büyüyor...
4
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
İktisat bilimi bilmeyen insanların saçma sapan yorumlarından bıktık artık. Ekonomi kötü zaten KÖTÜ KÖTÜ KÖTÜ. Ama şu karşılaştırma seni cahil yapar. 2009 yılı ile 2021 yi kıyaslamak zır cahilliktir. Yapmayın etmeyin.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
ee nolmuş paraya kıy canım sende 200 yerine 2000 harca :P