Afganistan’dan TSK Unsurlarının Tahliyesi (25.08.2021) 1. Türk Silahlı Kuvvetleri 2002 yılından bu yana BM, NATO ve ikili anlaşmalar kapsamında tarihi ve kültürel bağlarımız olan Afgan halkının barış, huzur ve istikrarına katkı sağlamak için Afganistan’da görev yapmaktadır. 2. ABD ve NATO’nun Afganistan’dan ayrılacaklarını açıklamalarının ardından Türkiye her zaman ifade ettiği “Afgan halkı istediği sürece Türkiye yanlarında olmaya devam edecektir” sözünden hareketle belirli şartlar oluşması durumunda 6 yıldır yaptığı gibi Uluslararası Hamid Karzai Uluslararası Havaalanının güvenli ve uluslararası standartlarda işletilmesi sorumluluğunu sürdürebileceği yönündeki niyetini ortaya koymuştur. 3. Bu kapsamda; Hamid Karzai Havaalanı’nda yaşanan karmaşaya diğer ülke askerleri ile birlikte müdahale edilmiş, havaalanında güvenlik sağlanarak faaliyetlerin yürütülmesi sağlanmıştır. Bu süreçte askerî uçaklarımızla 1129 sivil vatandaşın tahliyesi yapılmıştır. 4. Çeşitli temaslar, mevcut durum ve şartlar değerlendirilerek TSK unsurlarının tahliyesine başlanmıştır. 5. Türk Silahlı Kuvvetleri kendine tevdi edilen bu görevi de başarıyla yerine getirmenin gururuyla vatan toprağımıza geri dönmektedir. Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Sen kendini niye yoruyorsun kadin Itle ezikle angutla muhatap olup Onlara birşeyleri anlatmaya çalışarak... Ne zamandan beri angutlarin ayak takımının ve dahi ezik ruhlu itin mamasi oldu, "hakikat"? Sor sorunu geç Bas engeli ite geç... Yorma kendini... Gelelim şimdi soruna... Açıklamada da denildiği gibi; "... mevcut durum ve şartlar değerlendirilerek..." Gerekti çıkılır Gerekti girilir... Bu puslu havada buna karar vermiş devletim. Arkasındayım kararının. Bu kadar. Ayrıca Taliban denilen güruhun ne islam ile ilgisi var ne de şeriat ile... Onlar sadece piyon Kendilerine tevdi edilen görevi yapan piyon Ve görev de; "Afganistan'i insansizlastirip boşaltmak ve araziyi ucuzlatmak"... Çünkü Afganistan'da hayalleri zorlayan miktarda "Kobalt" var. Bataryanin kilit parçası Kobalt... Ve gelecek elektrikli araçlarda... Mesele budur Gerisi masalın detaylari...
Türk Askeri oradan dönmeseydi maalesef kadınlara yapılan zülmleri gördüğü halde müdehale edemecekti. Bu manada Türk Askerinin dönmesi iyi oldu. 2015' de öldürülen Farkunda' ya yapılanlar ortada. Bu tip görüntüler Afganistan' da olmaya müsait. Bundan sonra daha fazla yaşanacaktır. Bunlarla karşılaştığımızda müdehale etseydik maalesef Taliban' ın tepkisiyle karşılaşacaktık. Belki can kaybı verecektik. Türkiye' nin güvenli Afganistan' dan başlar diyenler bir haftaya kalmadan Türk Askeri Afganistan' dan çekilince ve Kabil Havalimanına bombalı saldırı olunca sus pus. Ne oldu Türkiye' nin güvenliği mi gitti? Bunlar boş sözler. Türkiye sınır güvenliğini sağlasın. 5 milyon Suriyeliyi, 1 milyon Afganlıyı geçirdiği gibi daha fazlasını da geçirmesin. Hatta bölgeye duvar örmek dışında mayında döşesin. Suriye Savaşı' ndan önce o bölgede mayınlarımız vardı. Sonra ne hikmetse hükumet tarafından toplatıldı. Savaş patladı.
internette şunu okumuştum 1 hafta falan önce taliban elçilik koruma dışında asker bulundurmamizi tehdit olarak algilayacagini söylediği yazıyordu Türkiye gazetesinde ise bize olumlu yanıtlar verdiği yazıyordu gerçekten şunu anladım gazete 1 tl ye satilarak nasıl para kazanabilir o kadar yazar dağıtıcı ve masrafı meğer fonla ayakta duruyorlarmis
Ölecek adam bol memlekette. Kendi çocuklarını mı gönderecekler sanki milletin kocasını, babasını, çocuğunu yollayacaklar. Talibanı Afganistanı destekleyen gavvvvatları yollasınlar. Hadi yiyorsa bir tarafınız gidin gönüllü olun.
Afganistanda işimiz bitti en doğrusu ordan çekilmektir afganistan artık talibanın ve taliban türk askerini afganistanda istemiyoruz açıklaması yaptı şehit vermek yerine çekilmek daha doğrudur
Aslında başkent Kabil'i ele geçirse de Afganistan tamamiyle Taliban'ın değil hala. Sovyetler Birliği'nin 1979 ile 1989 yılları arasındaki işgali ve Taliban'ın 1996 ile 2001 yılları arasındaki iktidarı boyunca tek ele geçiremediği, son 40 yılı işgaller ve iç savaşlarla geçen ülkede her zaman için direnişin sembolü ve kalesi olan Pencşir Vadisi (Beş Aslan) var.
Kâbil başkent başkenti kontrol eden bütün ülkeyi kontrol eder bu yüzden savaşlarda başkent düşerse ülke savaşı kaybeder talibana karşı örgütler oluşursa onlar bölgeleri alabilir ama böyle bir şey olmaz
En doğru hareket, zaten benim askerimin orada ne işi var, herkes kendi ülkesini koruyamıyorsa ülkeyim demesin. Benim askerimin yeri yurdu, her yere herkese yetişmeye çalışmak zaten yanlış. Yeter artık herkes ülkesine
TSK; 2002 yılından bu yana BM, NATO ve ikili anlaşmalar kapsamında Afganistan'da görev yapıyordu ve 2015 yılı başından itibaren de muharip niteliği bulunmayan NATO'nun Kararlı Destek Misyonu (RSM) kapsamında "Çerçeve Ülke" olarak Hamid Karzai Uluslararası Havaalanı'nın askeri bölümünün işletme ve iç güvenlik sorumluluklarını üstlenmişti.
TSK; 2002 yılından bu yana BM, NATO ve ikili anlaşmalar kapsamında Afganistan'da görev yapıyordu ve 2015 yılı başından itibaren de muharip niteliği bulunmayan NATO'nun Kararlı Destek Misyonu (RSM) kapsamında "Çerçeve Ülke" olarak Hamid Karzai Uluslararası Havaalanı'nın askeri bölümünün işletme ve iç güvenlik sorumluluklarını üstlenmişti.
bu konular hakkında pek bilgim yok, ama kurtuluş savaşında bize yardım ettilere bağladıkları zaman sinirleniyorum sadece. elbette Türk askeri doğru olanı yapacaktır.
Dönmeyip de ne yapacaktık ki? Gitmelerine gerek yoktu. Bu aşama kalmaları da risk olurdu. Tek bir Mehmetçiğimizin ayağı taşa değmesin. Ne işleri var oralarda.
Valla bu kararlar ince hesap gerektiren devlet politikaları uluslar arası dengeler ve milli çıkarlar gözetilerek alınır devletimiz mutlaka hesabını yapmıştır hayırlısı olsun
Büyük oyun dönüyor orda işit adı altında bomba patlatıldı resmen abd kendi askerinede acımadı amaç belli çin ve avrupa ayağını kesmek ayrıca Afganistan ve İranı Sünni Şii savaşını çıkarmak
şu an ki hükümet talibanın aynısı kuzey korenin de 1 tık altı bence.. Ayaklanma olmayacağını bilseler rejimi değiştirdik diye trtden anons yaparlar 15 temmuz da olduğu gibi.
Taliban kovdu. Hükümet geri çekmek zorunda kaldı. Olan bu. Türk hükümetin önceden yapması gerekirdi böyle rezil olup değil Ne hallere sokuldu ordumuz yıllardır. Allahım
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Dönsünler tabi afgan suriyeli kendisi kapışsın kapışmassada ölürler acımıyorum artık elleri silah tutacak yaşta ülkelerine sahip çıksınlar burada nargile içmesin sirktiğimin salk ları
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Hiç bişey Diğer ülkelerde çekiliyor Taliban ile anlaşma bu yönde.
Orada ki müslüman kardeşlerin parası yok o yuzden geri geliyor. Filistinin de parası yok o yuzden kınıyoruz israili sadece. Ama libya ve katar öyle mi bas parayı güvenliği bizim mehmetcigimiz saglasin
Tartışmanın bir anlamı yok sistemin içinde değil iseniz. Medya ve sosyal medya bilgileri ile değil sistem içerisindeki hiyerarşi akış bilgisine sahip iseniz tartışa biliriz. Yoksa uzatmanın bir anlamı yok sizin bildiğiniz dogrudur
Malesef insanlar kulaktan dolma mış muş larla konuşuyor Araştırma okumak yok. Ben çok severim araştırmayı her konuda ama bu milli meseleler de daha hassasım ve iyi araştırır karşımdakini ona göre mat ederim