
Ülke yangın yeri insanlar herşeyini kaybetti. TOKİ 20 yıl borçlandırmayla sözüm ona yangına şükrettirecek daireleri halka satmaya çalışacak ama biz tüm bunlar olurken çok gerekli gibi Somali'ye 30 milyon hibe edeceğiz. Ne denir ki?

Somaliye neden yardım yapılıyor bilmiyorum... Belki de devlet stretejisi olarak çok doğru bir hamledir bilemiyorum. Burada yapılan yanlış bu yardımın çok yanlış bir zamanda yapışması ve yukarıda yazdığı gibi uçak bakım maliyeti yüksek diyip bunun kat ve katını hibeler ile vermen... Dün termik santral sandı harap oldu... 1 tane termik santralim maliyeti acaba bu uçaklarının kaç yıllık bakım makiyetiydi... Olay hibeler masraflar falan değil plansızlıklar öngörüsüzlükler. Bu işin sorumluları devlet tarafından bulunmalı ve yargılanmalı ama yargılanmalarına dair en ufak umudum yok
Yardıma muhtaç ülkelere yardım yapılmasına karşı değilim ancak bir lider önce kendi milletini düşünmeli. Heryer yanmış ç * balı üretim yerleri bitmiş onca hayvan yok olmuş bu somaliyi düşünüyor nediyeyim ki. İslam ülkelerinin lideri olma derdinde erdoğan bu stratejik bir hamle ama unuttuğu birşey var ona bu makamı veren islam ülkeleri değil Türk halkı. Adam sabırları zorluyor cidden.
bu neyin stratejik bir hamlesi siz kafayımı yediniz yahu :D
@Lorienstar Senin bunu anlayabilmen için başta venedikin osmanlı ile ilgili raporlarını okuyup sindirmen daha sonra avrupalı seyyahların notlarını incelemen ama hepsinden önce kritik coğrafyalarda var olan medeniyetlerin varolma mücadelesinde uyguladıkları teknikleri ezbere bilmen gerekiyor.24 yaşında olduğunu hesaba katarsak senin bukadar bilgi ve belgeyi bugünden itibaren günde 7 saat okumaya başlasan 31 yaşında ancak bitirirsin. Milletin yorumlarına atlayacağına git sütünü iç evladım. Bol bol oku. Misal antik mısır ve pisagor okulunda herkesin neden düşünce beyan etmesine neden müsade edilmediğini anla belki şu an nekadar vasat göründüğüne dair bir farkındalık kazanırsın.
sütünü iç demek güldürdü bu seyyahların osmanlının yaptıkları umrum da değil ben geçmişte değil günümüzde yaşıyorum 31 yaşına kadarda boş şeyler asla okumam sen burada boş işler peşinde koşarken bu ülkenin savunma sanayine projeler çiziyorum sen burada master degree takıl millete sütünü iç de vasıfsız cehalet içinde sürün
Allahından bulacak. Benim paramı hibe ettiği için zehir zıkkım olsun. Helal etmiyorum.
İnşallah ciğerinden değil bağırsaklarından çıkar.
Devleti göz göre göre yok edenler Allah ından bulsunlar.
Cevap
23Cevap
special drawing rights olarak ozel cekme haklarini ogrenin madem ekonomik politik konular konusacaksiniz bu temel bilimleri ve uluslarasi anlasmalari bilmeden siyaset yapilmaz..1944 woods kararlarini ve daha sonra bugun 1969 dan sonra woods kararlarinin guncellenmis hali global olarak yururlukte olan ozel cekme haklarindan dolayi bu yardimlar yapilir SDR anlasmasini kabul eden her ulke yapmak zorundadir bugun somaliye yarin baska ulkeye bunu abd.. fransa.. birlesik krallik.. japonya.. italya.. kanada her ulke yapar ve yapmak zorundadir.. akp iktidari degi babaniz iktidar da olsa 1969 SDR anlasmasi geregi yapacaksiniz bunlari cunku finansal global duzen boyle..
Allah aşkına bitirin şu THK muhabbetini. THK bir devlet kurumu değil. Kim oraya para yatıracaksa buyursun yatırsın. Engel yok. Somali yardım demek iki ülkenin ilişkilerini olumlaştırılması demek. Ülkemiz Afrika ülkelerine milyarlarca Hava aracı ve zırhlı lastikli araç satıyor. Hiçbir şey karşılıksız değil. Bir yerde siyaset olmasın diyorum, her yerde ne yazık karşıma çıkıyor. Ben de cevap vermek zorunda kalıyorum.
şunu bile savunanlar var ilginç
uçaklar büyük her yere giremiyor diyenler var thkdaki uçakların aynısı ispanyada var ve o uçaklar şimdi burada yangına müdahale ediyor
varsın uçak büyük olsun uçaklarımız hazır bulunsun rusyadan şurdan buradan uçak kiralayacağımıza
kaldı ki hadi uçaklar büyük daha küçük uçak alalım helikopter alalım
yunanın bile 38 uçağı var yahu
Soruna cevabımı size bu linktle vereyim bazen kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez deyimi boşuna söylenmemiştir sizler sapla samanı karıştırmaya aynen devam edin böyle ayrıca ülke siha ihraç ediyor siz saman ithal ediyoruz mantığıyla dünyaya bakmaya devam edin😂😂
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-54868233.amp
Kemal kilictaroglunun seçmeni olduğun nasıl da belli ettin Kemal kilictaroglu ne işimiz var Libya da diyor sende ne işimiz var somali de diyorsun
Siz iktidara gelseniz ülkeyi bu vizyonlamı yöneteceksiniz😒
https://youtu.be/-kWFDRRKJMc
Bir Reise karşı olanlara bakıyorum karşi cephede kimler var hdp+ pkk+fetö+ iyi parti+chp+ saadet+ ali Babacan + Ahmet davutoglu+ abd başkanı Joe biden+ macron+ pkk sevicisi başkanı olan tabibleri odası+amerikan vakiflarindan 10 milyondolar bağış alan fonlanan medya kuruluşları birde reisin yanında olanlara bakıyorum kimler var fark ortada
gençler aynen böyle devam edin neyse ki ülke internetten yönetilmiyor sanal alem yalan alem sizler böyle nefret ettikçe %65le garanti reis yine başkan olacak😊
Twiterda tamam diyenler görüşürüz avuçlarını yalayacaklar millet aç kalırım vatanımı böldurmem der hdpkk ile işbirliği yapanları iktidara taşımaz sosyal medyada havlaya dursun tuzu kurular Anadolu insanı bunlara yine osmanlı tokadı basacak inanmazsan inanma haklı olduğumu seçim gecesi anlayacaksinız
Herkes kimin ne mal olduğunu biliyor safa yatıyor seçim gecesi sonuçlar açıklanınca o morarmış yüzler yine düşecek fox TV de bekleyin görün az kaldı🤭
Eskiden Osmanlılar kılıçla ülke fethederdi günümüzde Amerikalılar algıyla beyinleri fethedip ülkeleri yönetiyor ama ülkemizi yönetemiyecekler Amarikan mandaciliğini kanı bozuk olmayan asıl Türk milletiasla kabul etmez😒
Amerika sözünü geciremedigi devlet başkanına diktatör kukla gibi oynattığı devlet başkanına demokrat der bunu böyle bilin dünyada pek çok örneği var görmek isteyene
Sizler çay fırlatma algısına alet olmaya devam edin savunma sanayinin ürettiği cirit füzesinin firlatilmasindan haberiniz yok ama çaydan haberiniz var dimi beyinler fethedildi çünkü 🙄
Arazi yapısı nedeniyle çoğu alana o büyük uçaklar yaklaşıp söndürme yapamaz zaten. Dış politika ile ilgili bilgi sahibi olmadan bunu uçak tamiri ile bir tutmak da ne bileyim?
Millet yansın orman yansın evler köyler yansın Somali ha Somali... buraya yazmayacağım içimden ne dediysem onu versin onlara
Var. Oy atarken ülkenizin çocuklarınızın, ormanlarınızın, hayvanlarınızın ve gözyaşların kıymetini hatırlayarak oy kullanın. 20 yıllık hatayı düzeltin. Saygılar.
Edilecek çok küfür varda işte, yaptıkları doğru olan ne var sanki çok beklentiye girmemek gerek.
Devlet aklıyla alınan kararlar her zaman halkın anlayabileceği türden değildir.
pardonda ne türdendir açıklayabilir misin?
@Lorienstar sen o 30 milyonu hibe olarak görürsün ben de yatırım olarak görürüm. Yani pardon da bizim kurtuluş savaşından çıktığımız zaman elde yok avuçda yok, üstte yok başta yoktu, mısır posasını öğütüp yiyen çarıkla gezen ama mecburda kalmadan onu bile giymez elinde taşıdığı zamanlarda atalarımıza süt tozu gönderen Amerikaya, halen daha minnet duyan ve halen gözünde kahraman oöarak bakan birçok insanımız var kendi liderlerini beğenmiyor.
@Lorienstar Ordulu olmak ne alaka
@bilmütercim saçmalamışsın.
@Leading_Leader gerçekten saçmalamışım sizin yazdıklarınızı kaldırmıyorlar nedense benimkiler siyasi polemik oluyor. Soru zaten siyasi cevap siyasi polemik. İyi valla sana verceğim cevabım bende kalsın. Birgün nasıl olsa o cevabı alacaksın biraz daha yaş yaşa seninkiler gelince anlarsın
Sana gelmesinler diye saçmalıyorsan eyvaaah...
@Leading_Leader abi boşversene 36 yaşına geldi diye her şeyi bilidiğini sanan birisi bu
@Lorienstar siz nesiniz la kapatın
:D :D :D
Herkes yangın uzmanı ülkede, THK uçakları ile söndürme yapılamazmış… soğutma yapın o zaman. Ya ben dün CB tarafımdam THK uçağı yok uydurmayın açıklamasına dikkat çekilmemesine şaşkınım. Bu THK neden uçak almamış o zaman? Çıkıp nasıl yok diyebilirsin utanmadan
@Elissana neden alınmamış? Bir 60 yıl daha almayalım o zaman
@Elissana 30 milyon Somaliye yardım yapılacak para varmış. Saraylar dikecek para varmış
Amerika gibi olmak istiyorsunuz. Amerika yabancı devlet başkanlarını gece konuda mı ağırlıyor hangi devlet başkanı saray yapmıyor göster. THK uçakları alıyorsun ee? Onların bakım ücretini de git araştır. Bakımı yapılmamış uçağı kaldırırsan uçak arıza yapıp düşerse ne olacak? Bu seferde niye uçakları ucurdunuz dersiniz işiniz gücünüz eleştiri gidin üretim yapın.
@Elissana sen var ya çok kafasızsın 😂 Ormanlarımız yanmasın diye bakım yapılması için para ayrılması yerine Kıbrısa saray mı yapılmasını mı istiyorsun? Ulan ben bu mallık üzerine sana bir şey anlatmam kaybol
Saray saray diyor ulan Arap yalaması ne bu saray düşkünlüğü aç k*pek az yede sende git cb ol. Saraylar Erdoğan'a ait değil ondan sonra gelecek başkanlarda oturacak size bu 94838393948393922901 kez söylendi ama o Man kafanız almıyor değil mi. Çok güvendiğin İmamoğlu İstanbul'u Amerika'ya satıyordu. Mansur Yavaş senin gibi cümle kuramayan, vatandaşını aşalayip kucumseyen kibirli bir belediye başkanı. Hepiniz aç k"pek rolü yapıp devletten iş bulunca birilerini aşalama peşindesiniz bu yüzden sizi kimse işe almıyor sürünün hak ediyorsunuz
@Derinsd Doğruları söyledim diye canın yandı değil mi? Gelişmiş ülkelerin hiç birinde bakanlar lüks içimde yaşamıyor ne kadar alışmışsınız siz böyle. Ben anlamıyorum şu kafa yapınızı. StrongTürkiye deniliyor daha sonra THK başkanı her yardıma açığız diyor. Dışardan işgalci getirecekler deniliyor, terorist midir ne olduğu bilinmeyen afganlara giriş tanınıyor. Keşke evim yansaydı diyecekler deniliyor sesiniz çıkmıyor. Yerleşim yerlerinden belediyeler sorumlu deniliyor belediyeler günlerdir ormanlar için çalışıyor. Biz by kafayla olmayız. Partiyi takım tutar gibi tutuyorsunuz. Devlet benim için var. Ben devlet başkanları lüks içinde yaşasın diye vermiyorum vergi. Padişah mı sarayda yaşayacak. Afedersiniz de salaksınız
Ulan ben okudum devlet memuruyum. Halkını eziyor diyorsun adama da sevindik mi takla at göreyim diyen kimdi. Evine sel basanın evi yanının kafasına çay atan da kimdi. Kanal İstanbul diye istanbulu katara satan kimdi? Yahu kim amerikaya satmış ne boş konuşuyorsunuz siz. Sadece papağan olmuşsunuz. Devlet sana iş vermez dediğim adama devlet bende çalış diye yalvarıyor salak yahu
bu soru burada boşa bende sordum bununla ilgili soru cevap yazan olmadı cevaplayan çıksa bile aklı başında biri olmaz
Bunu savunanların elinde ölen insanlarımızın ve hayvanlarımızın kanı var. Hala da müslimim dersiniz
Resmi gazeteyi okudunuz mu? Hibenin nasıl olacağı falan? 30 milyon para mı cıkartıp vermişiz

Kafanıza çay atan bir lideriniz var. Nankörlük etmeyin. Çay zengin gösterir
deli taklidi yapmak lazım..
akıllı akıllı düşününce deliriyorum çünkü..
Allah akıl fikir versin denir başka diyecek bir şey bulamıyorum
bunu savunanlarda var sen ne diyorsun şu yazılanlara baksana :D
Thk uçakları 5 tona yakın su taşıyo. Helikopter bunu yapiyo zaten. Helikopter daha pratik
Reis bilir ne yaptığını. O en iyisini bilir siz karışmayın! :))
Yangını yakani kötüleyen yok.
Herkesin derdi belli.
Hepinizi adam edecez
Allah belalarini versin
Aşırı mantıksız bir iinsana dönüştü şahıs
Somaliye göç bir çözüm olabilir😃😃
Somalili kılığına girmek iyi fikir.
Sinema sektörü devreye girsin.
Ayranı yok içmeye...
yoksun sen
Onlara para bize çay
Somali onemli tabi... musluman kardeslerimiz...
Haram olsunn
İşlerine gelirse
ilginçç
Söylenecek söz yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?